'Na prosvjedu sam govorio o odgovornosti političara, konceptu koji je gradonačelniku očito potpuno nepoznat pa bih mu ga rado razjasnio', odgovara pravni stručnjak.
Pravni stručnjak Ivan Obadić, jedan od govornika
na subotnjem građanskom prosvjedu ispred varaždinske Gradske
vijećnice, reagirao je na izjave koje je tom povodom dao
gradonačelnik Ivan Čehok.
Obadić navodi da je Čehok u izjavi koju smo objavili iznio niz
neistina vezanih uz njegovo javno djelovanje te je pritom ‘uspio
i pogrešno shvatiti’ njegove riječi koje su se, napominje,
odnosile ‘na odgovornost, transparentnost, građansku
participaciju i efikasnost rada gradske uprave’.
– Kao prvo, ja ne mogu biti ‘istaknuti član SDP-a’ iz
jednostavnog razloga jer nisam član SDP-a, što gradonačelnik
Čehok vrlo dobro zna pa zaključujem da namjerno laže, što i ne
začuđuje s obzirom na niz neistina koje izgovara, piše i
objavljuje u medijima i na društvenim mrežama – uvodno je Obadić
demantirao Čehoka.
Dodaje da također nikada u životu nije bio javni (gradski)
dužnosnik niti se ikada kandidirao za bilo koju gradsku funkciju.
Potom se osvrće na Čehokove izjave da je upravo Obadić zagovarao
provođenje koncesije za zbrinjavanje baliranog otpada.
– S obzirom da gradonačelnik rješenje za bale iz 2016. godine
smatra toliko štetnim da u potpunosti diskreditira stručnost i
kompetentnost osoba koje su s njim imale bilo kakve veze,
postavlja se pitanje zašto su ljudi koji su, za razliku od mene,
tada bili izravno i izvršno uključeni u njezino prihvaćanje,
danas neki od njegovih najbližih suradnika? O toj su koncesiji
tada, između ostalih, odlučivali bivši i sadašnji gradski
vijećnik Josip Dreven, u to doba vjerni saveznik
gradonačelnika Habuša i predsjednik gradske
organizacije HNS-a koji je zajedno s gradonačelnikom Habušem bio
najodgovorniji za donošenje koncesije 2013. godine; Alen
Kišić, bivši predsjednik Gradskog odbora SDP-a kojega je
gradska vlast Ivana Čehoka imenovala na čelo gradske tvrtke
početkom 2018. godine; te Mirela Ivanković,
bivša pročelnica i sadašnja privremena pročelnica Upravnog odjela
za financije i proračun – odgovara Obadić na prozivke.
Na prosvjedu je Obadić naširoko govorio o odgovornosti
političara.
– Riječ je o konceptu koji je gradonačelniku očito potpuno
nepoznat pa bih mu ga rado razjasnio. Naime, za razliku od
uhodane prakse razvijenih europskih demokracija, u kojima je već
i sumnja u najmanju nezakonitost dovoljan razlog za povlačenje iz
politike, u Hrvatskoj političari, a posebice lokalni, ne snose
nikakvu pa ni političku odgovornost za nemoralne, nezakonite ili
štetne odluke. Legalnost njihova djelovanja pritom određuje tek
donju razinu poželjnog ponašanja. Legalnost i legitimnost nisu
sinonimi, a vladavina prava nikada i nigdje u demokratskoj Europi
ne postoji bez etičke i vrijednosne pozadine koje su glavna brana
korupciji – tumači Obadić.
Upravo na temelju toga, dodaje, govorio je o moralnoj
odgovornosti.
– Istaknuo samo kako bi političari, kao moralnu obvezu, trebali
biti spremni podnijeti ostavku u posebno teškim slučajevima
sukoba interesa, kada se protiv njih vode kazneni postupci ili su
nepravomoćno proglašeni krivima za korupcijska kaznena djela, te
da se ne bi trebali kandidirati nakon dva gradonačelnička mandata
– podsjeća na svoje prijedloge.
Kaže da se slaže kako su potrebne određene zakonodavne i
institucionalne promjene u tom pogledu, no da istovremeno baš
ništa ne stoji kao zapreka političarima da se već sada počnu
ponašati u skladu s tom praksom.
– Isto tako građani već sad trebaju shvatiti da je trenutačno
stanje grubog nedostatka bilo kakve, a ne samo političke,
odgovornosti u aktualnoj gradskoj vlasti u Varaždinu ozbiljan
problem, pogotovo jer nas žele zadužiti za, prema nekim
procjenama, oko 250 milijuna kuna kako bi namirili privatne
interese svojih suoptuženika – napominje Obadić.
Svoju reakciju završava – citatom.
– Na kraju, s obzirom da gradonačelnik voli citate, podsjetio bih
ga na riječi od Dostojevskog: ‘Onaj koji sam sebe laže i sluša
svoju laž dotjerat će dotle da neće više poznati istine ni u sebi
ni oko sebe, nego će dosljedno prestati poštovati i sebe i
druge.’