U SABORU

Natalija Martinčević: ‘Funkcioniranje ključnih državnih sustava ne može ovisiti o jednom teleoperatoru’

Martinčević je istaknula i kako ovo nije bio prvi takav slučaj, jer se prekid u radu teleoperatora dogodio i u rujnu 2015. na području cijele Hrvatske, te u veljači 2017. godine na području nekoliko županija.

Reformisti Natalija Martinčević danas je u
Hrvatskom saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne
telefonije u Republici Hrvatskoj koji se dogodio u utorak 29.
Rujna. Prekid je trajao 6 sati, a prema informacijama iz
Hrvatskog Telekoma problem nije bio u ljudskoj pogrešci niti u
hakerskom napadu, već u kvaru opreme. 

Martinčević je istaknula i kako ovo nije bio
prvi takav slučaj, jer se prekid u radu teleoperatora dogodio i u
rujnu 2015. na području cijele Hrvatske, te u veljači 2017.
godine na području nekoliko županija. Ovaj prekid
telekomunikacijskih usluga osim što je napravio velike
neugodnosti samim građanima, ukazao je na jedan velik i jako
ozbiljan problem. Zbog greške na infrastrukturi jednog
teleoperatora građanima su bile nedostupne sve žurne službe,
policija, vatrogasci, centri 112, hitna medicinska pomoć, bolnice
i to dugih 6 sati.

‘Kvarovi su uvijek mogući i događaju se svim operatorima u
svijetu, no ono što zabrinjava je ovisnost hrvatske države o
jednom telekomunikacijskom operatoru.

Nama koji tih 6 sati nismo mogli komunicirati vjerojatno se ništa
spektakularno nije dogodilo, ali osobama koje su se našle u
automobilskoj nesreći, požaru, zdravstvenom problemu poput
primjerice moždanog ili srčanog udara tu je ozbiljan problem jer
kao što znamo u takvim trenutcima životi ovise o sekundama.

Dakle, jedan običan kvar kakav se uvijek može dogoditi
paralizirao je naše najvažnije službe, a ni Hrvatski Telekom, ali
ni Vlada nisu dobro reagirali. Šest sati je jako puno vremena i
nije normalno da nitko u šest sati nije našao rješenje kako bi
građani mogli pozivati barem broj 112. Upute građanima o
alternativnim brojevima putem aplikacija za uspostavu poziva
preko interneta za ljude koji su u opasnosti i ugrozi ne
zavređuje ozbiljan komentar.

Ovaj nam događaj pokazuje kako jedan malo veći kvar na sustavu
može dovesti do kolapsa na razini države. Stoga ključni sustavi
ne mogu ovisiti o infrastrukturi samo jednog teleoperatora, već
moraju biti povezani na više nezavisnih i međusobno nepovezanih
infrastruktura, kako bi se u trenutku kvara odnosno ispada jednog
teleoperatora mogla koristiti druga infrastruktura i sustav bi
nastavio normalno funkcionirati.

Sada kad smo na teži način naučili lekciju potrebno je odmah
uspostaviti druge načine spajanja koji su tehnički mogući. Oni će
zahtijevati promjenu propisa i te određena ulaganja u opremu na
strani hitnih službi sa ključnim ciljem, da se u slučaju pada
jednog sustava hitne službe mogu spajati na sve ostale operatere.
Dakle rješenje je tu i ja sada pozivam Vladu republike Hrvatske i
resorna ministarstva – Ministarstvo mora, prometa i
infrastrukture i Ministarstvo unutarnjih poslova, da okupe
stručnjake i u najkraćem roku poslože sustav kako životi naših
građana kada se dogodi kvar na sustavu jednog privatnog
teleoperatora ne bi bili ugroženi’, rekla je Martinčević.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije