Jedan od rješenja koje nude je zabrana prometovanja motornim vozilima svima osim za stanare.
Gradonačelnik Ivan Čehok i pročenik Upravnog
odjela za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša
Roberto Krajcer prošli tjedan predstavili su
projekt uređenja 24 novih parkirališnih mjesta u Trakošćanskoj
ulici i uvođenja novih 20 parkirališnih mjesta na istočnom dijelu
Malog placa.
Predstavnici stanara u tom kvartu izrazili su zadovoljstvo
predloženim i postignut je dogovor.
Ipak, iz političke platforme Budimo grad nisu
zadovoljni predloženim izmjenama organizacije parkiranja na
području Trakošćanske ulice.
Izložili su svoju ideju kako bi se u budućnosti taj problem na
području Varaždina trebao rješavati.
Njihovo rješenje pod nazivom ‘Trakošćanska kao prilika za novi
pristup’ prenosimo u cijelosti.
– U današnje vrijeme kada gradovi Europe zbog klimatskih
promjenama troše milijune da zasade drveća i zazelene gradske
površine te smanjuju asfaltne površine, u Varaždinu problem
parkiranja rješava se izgradnjom parkirališta upravo na zelenim
površinama. Time se u Gradu stvaraju polja asfalta i parkiranih
automobila pa se kod većine zgrada, umjesto na zelene površine,
izlazi i/ili gleda direktno na parkirališta i kontejnere za
smeće. Budući da zelene površine u gradovima poboljšavaju
kvalitetu života i zdravlje ljudi – njih moramo povećavati, a ne
smanjivati, te se iz tog razloga Platforma Budimo grad protivi
daljnjem asfaltiranju i okupaciji javnih površina. Vođeni ovim
ciljem, pripremili smo jedno moguće rješenje trenutno aktualnog
problema parkinga u Trakošćanskoj ulici koje ujedno predlažemo
kao pilot projekt za rješavanje problema parkiranja u ostalim
stambenim zonama.
Prije par dana u medijima je objavljeno da Grad planira u
Trakošćanskoj ulici uništiti još jednu zelenu površinu. U toj
ulici su već do sada zbog parkirnih mjesta uništene zelene
površine kod stupića k.br. 18 i 22, zatim iza zgrade k.br. 16 kao
i sa desne strane Trakošćanske ulice odmah nakon križanja s
Ulicom braće Radić (vidi zelena polja u planu Parkirne površine).
Sada se planira još i na lijevoj strani te ulice između drveća i
rasvjetnih stupova sagraditi parkirna mjesta i pomaknuti
postojeću pješačku stazu prema stupićima k.br 20 i 22 (vidi
crveno-zelenu liniju).
Osim na zelenoj površini Grad predlaže i na istočnom dijelu
Malog placa nova parkirna mjesta (vidi crvenu površinu u planu
Parkirne površine), gdje bi parkiranje bilo dozvoljeno od 15 h do
8 h ujutro. Platforma Budimo grad smatra suprotno prijedlogu
Grada da taj prostor Malog placa treba osmisliti kao javni
prostor za druženje ljudi i urediti ga drvećem u teglama,
klupicama, stolovima i terasama.
Međutim prema očitoj sve većoj potrebi parkirnih mjesta u
Gradu Varaždinu ovime se još uvijek neće riješiti opći problem
parkiranja, koji nastaje radnim danima kada se mnogi na posao do
centra dovezu autima. Tako je primjer jednog neuspjelog parkirnog
rješenja i parkiralište u Ulici Franca Prešerna, koje se 2019.
godine proširivalo pri čemu se čak zbog parkirnih mjesta posjeklo
i par stabala, ali unatoč toga stanari okolnih zgrada radnim
danima još uvijek traže slobodno parkirno mjesto.
Ovdje želimo napomenuti da je na parkiralištu u Prešernovoj
prema Urbanističkim uvjetima koje je odredio Zavod za urbanizam
već krajem 70-ih godina prošlog stoljeća investitor (tadašnji SIZ
za stambenu oblast i komunalnu djelatnost općine Varaždin)
stambenih objekta u Zagrebačkoj 13, 15, 17 i 19 bio dužan
osigurati parkirališni prostor za te stambene objekte.
Prema navedenom postavlja se pitanje je li se u Prešernovoj
ulici gradilo javno parkiralište ili se to parkiralište izgradilo
početkom 80-tih godina prošlog stoljeća u sklopu gradnje gore
navedenih stambenih objekata isključivo za potrebe njihovih
stanara?
Isto takvo pitanje može se postaviti i za Trakošćansku ulicu,
u kojoj su stambene zgrade sagrađene krajem 60-tih i početkom
70-tih godina prošlog stoljeća na nekadašnjim livadama.
U sklopu te stambene gradnje sagrađena je i sama Trakošćanska
ulica da omogući stanarima tog naselja kolni pristup kao i
mogućnost parkiranja ispred njihovih zgrada. Prema tome budući da
Trakošćanska ulica nije međugradska ulica i da se u tom naselju
ne nalaze nikakve javne ustanove već isključivo privatni stanovi,
nije poznato zašto Grad gradi u tom naselju javna
parkirališta.
Cilj svakog dobrog Gradonačelnika kao i pročelnika Upravnog
odjela za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša trebao
bi biti da omogući građanima kvalitetno stanovanje, a ne da
izgradnjom javnih parkirališta oko stambenih zgrada povećava
zagađenje zraka ispušnim plinovima kao i buku motora. Osim toga
za svaki stan trebali bi pored stambene zgrade osigurati najmanje
jedno parkirno mjesto, iako GUP u Varaždinu već propisuje
osiguranje jednog i pol parkirnog mjesta po stanu.
Iz navedenih razloga i prvenstveno u cilju poboljšanja
kvalitete stanovanja u Trakošćanskoj ulici predlažemo da se kroz
tu ulicu zabrani promet motornim vozilima osim za stanare. Zatim
potrebno je utvrditi je li samo za potrebe stanara dovoljan
postojeći raspoloživi parkirni prostor.
U slučaju da je potrebno osigurati dodatna parkirna mjesta za
potrebe stanara, to se može riješiti jednosmjernom regulacijom
prometa (vidi plan moguća jednosmjerna regulacija prometa). Time
bi se moglo osigurati najmanje 40 novih parkirnih mjesta.
Osim povećanja broja parkirnih mjesta prednosti jednosmjerne
regulacije prometa je i bolja protočnost prometa kao i njegovo
smanjenje, te očuvanje preostalih zelenih površina oko stambenih
zgrada. Nedostatak jednosmjerne regulacije prometa je za neke
stanare moguće produženje puta do njihove stambene zgrade.
Međutim budući da se već godinama često gubi vrijeme tražeći
slobodno parkirno mjesto ovo novo produženje puta mnogima će biti
i kraće u odnosu na dosadašnje vremensko traženje parkirnog
mjesta.
Kako bi se znalo da vozila pripadaju stanarima u
Trakošćanskoj ulici predlažemo da Grad izda svakom stanaru
naljepnicu za njegov auto s registarskim brojem i nazivom
ulice.
Za ostale posjetitelje u Trakošćanskoj ulici postoji
mogućnost parkiranja na javnom parkiralištu ispred stupića k.br.
18 i 22, u garaži “Mali plac”, na parkirnim mjestima u Ulici
braće Radić ili na nešto udaljenijem parkiralištu kod
Varaždinskog groblja.
Platforma Budimo grad predlaže ovo kao pilot projekt za
rješavanje problema parkiranja oko stambenih zgrada, a za ostale
motorizirane posjetitelje Grada ili zaposlene koji se na posao
voze autom do centara Grada neka Grad konačno pronađe rješenje za
njihovo parkiranje. Ali to rješenje prema dosadašnjoj praksi
sigurno ne može biti na parkiralištima oko stambenih zgrada.
Platforma Budimo grad ujedno smatra da bi se oko ovakvih
odluka osim predstavnika suvlasnika trebali uključiti i svi
stanari, a ne da oni informacije dobivaju preko medija. Smatramo
da svi stanari trebaju odlučiti/izglasati da li žele ispred
prozora imati zelenilo ili sivilo. Za primjer prilažemo sliku
Trakošćanske ulice bez i sa parkiralištem kod stambenih zgrada k.
br. 18 i 22. Osim toga budući da stanarima nisu u potpunosti
prenijeti prijedlozi grada ili su neki od strane predstavnika
bili krivo protumačeni, kako bi se izbjegli daljnji nesporazumi i
kako bi suvlasnici zgrada bili u potpunosti informirani
predlažemo da Grad ubuduće svoje prijedloge i izrađene planove i
javno objavi na stranicama Grada – napisali su iz platforme
Budimo grad.