stanje proračuna

PRVI ‘KOSTURI’ Bosilj i Marković: ‘Naišli smo na dug od skoro 13 milijuna kuna’

Gradonačelnik Neven Bosilj najavio je da će sljedeći tjedan doći nezavisni vanjski revizor čiji će zadatak biti 'izvući sve kosture iz ormara'.

Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj i njegov
zamjenik Miroslav Marković održali su danas
konferenciju za novinare na kojoj su iznijeli podatke o zatečenom
financijskom stanju u Gradu Varaždinu. Najveći naglasak stavili
su na JPP ugovor s tvrtkom T.P.N. Drava koja
upravlja Arenom Varaždin, a najavljen je i
dolazak vanjskog revizora koji će detaljno pregledati zatečeno
financijsko stanje u Gradu Varaždinu.

Bosilj je uvodno kazao kako je konferencija za medije sazvana
nakon proučavanja dokumenata koje su dobili nakon primopredaje.

– Nema ovdje nikakvog izvlačenja, mi ćemo raditi puno. No moramo
upozoriti na neke stvari koje smo pronašli kako one ne bi ostale
ispod tepiha. Grad Varaždina ima kreditnih obveza od 139 milijuna
kuna. Takvo stanje smo zatekli i to će biti dokumentirano na web
stranicama Grada Varaždina – rekao je Bosilj.

Dodao je kako je već sad potrebno dodatnih 2,4 milijuna kuna za
investicijske projekte održavanja prometnica jer su dosad
potrošena sva sredstva za to predviđena.

– Sad je potrebno 2,4 milijuna kuna da bi se moglo završiti
investicijske projekte održavanja prometnica. Radilo se puno u
predizborno vrijeme, ali se potrošilo puno novca koji je sad
potrebno pronaći rebalansom proračuna da bi se uopće moglo
završiti ono što se počelo raditi.

Ipak, to nije najveći problem s kojim su se susreli, rekao je
Bosilj te je prepustio riječ zamjeniku koji je govorio o JPP
ugovoru koji Grad Varaždin ima s tvrtkom T.P.N. Drava, koja
upravlja Arenom Varaždin.

Marković je istaknuo kako su s preuzimanjem vlasti odmah krenuli
u ‘rješavanje dubioza’.

– Stanje oko ugovora JPP-a s T.P.N. Drava je najveća dubioza koju
smo susreli. Grad Varaždin je prošle godine, u ožujku, smanjio
iznose zakupnine koje je po ugovoru bio obvezan plaćati. Od 3,2
milijuna, zakupnina je smanjena na 2 milijuna kuna. Grad je to
učinio jednostrano, navodeći razlog za takav postupak stanje s
koronakrizom i da Arena Varaždin nije radila. Privatni partner
nije smatrao valjanim takvo razmišljanje i tražio je da se plaća
puni iznos zakupnine. Mi ovog trenutka imamo dug koji nismo
platiti od 12.291.328,14 kuna – objasnio je Marković.

Dodao je kako do tužbe nije došlo, no Grad je ušao u spor s
privatnim partnerom.

Medijima je prezentirana i analiza tvrtke Alternativni
modeli nabave
koja je izrađena za Grad Varaždin, a
odnosi se na ugovor Grada Varaždina i T.P.N. Drava, a u Grad je
prispjela pred lokalne izbore, 10. svibnja.

– Prema toj analizi razvidno je da nismo imali pravo pozivati se
na višu silu i kretati u jednostrano mijenjane ugovora. Grad nije
imao nikakav nadzor nad provedbom ugovora s privatnim partnerom u
Areni Varaždin te je proizvoljno procijenjeno da privatni partner
treba platiti ‘štetu’ 14 milijuna kuna, a da za to nije postojao
nikakav argument jer Grad nema nikakav nadzor nad izvršenjem
obveza privatnog partnera u Areni Varaždin. Kako možete znati
kakva je ‘šteta’, ako nemate nadzor?

Marković je dodao kako se krenulo u mirne pregovore s privatnim
partnerom kako bi se otplatio dug, koji će se otplaćivati
sljedećih godinu dana, ali se također krenulo u razgovore o
reviziji sporazuma.

– Za to ima osnova, ali treba provesti pregovore s privatnim
partnerom. U analizi postoji temelj za smanjenje zakupnine, no
tek treba krenuti u pregovore. Zanimljivo je da je po primitku
ove analize u Gradu bivši zamjenik gradonačelnika Zlatan
Avar
dao nalog da se ponovo počne plaćati puna
zakupnina. Analiza je u Grad stigla 10. svibnja, a 18. svibnja
plaćene su dvije pune rate – zaključio je Marković izlaganje o
Areni Varaždin.

Bosilj je podsjetio da pola zakupnine plaća država, a pola Grad
Varaždin.

– Država je svoje obveze redovito plaćala. Grad je dobivao
redovito fakture od tvrtke Max Bögl, tvrtke
zadužene za održavanje Arene Varaždin, no plaćana je samo razlika
oko 400.000 kuna što su bila sredstva koja su uz državna sredstva
dolazila do nekih 2 milijuna kuna. Privatni partner plaćao je
PDV-a na fakturu pune zakupnine i iz toga je izvidno da tu nije
bilo nikakvog dogovora. Oni su plaćali obveze prema državi,
država je plaćala svoje obveze, a Grad Varaždin je jednostrano
odlučio da će plaćati manji iznos. I tako smo došli do ovih skoro
13 milijuna kuna koji su nas dočekali kao prvi kosturi u ormaru
te ćemo zbog toga morati angažirati vanjsku reviziju.

Grad Varaždin će zbog nastalog duga u sljedećih 12 mjeseci morati
plaćati 4,2 milijuna kuna umjesto 3,2 milijuna. Osim, dodao je
Bosilj, ako kroz dogovor s privatnim partnerom ne uspiju smanjiti
zakupninu.

– Mi ćemo ići u reviziju ugovora, ali ćemo sve imati potpisano s
drugom stranom, ne na ovakav način. Također, u kratkom roku ćemo
dogovoriti tko će izvoditi nadzor radova u Areni Varaždin. Nadamo
se da će vanjski revizor izvući sve kosture iz ormara, da mi
imamo ‘clean start’, a i da bivša vlast zna što je ostavila –
zaključio je gradonačelnik Neven Bosilj.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije