Koliko će to smanjenje biti po pojedinačnom računu, još nije poznato.
Iz Grada Varaždina izvjestili su kako
će Čistoća na računima za
kolovoz uslugu obračunavati po jedinstvenoj stopi PDV-a
od 13 posto PDV-a, što će posljedično dovesti do manje
cijene odvoza smeća za krajnje korisnike – građane.
Do sada je primjenjivan različiti obračun PDV-a. Na dio usluge
obračunavano je 13 posto, a na dio 25 posto PDV-a, što je
korisnike usluga Čistoće stavljalo u nepovoljniji položaj od
korisnika usluga svih drugih poduzeća u Republici Hrvatskoj koja
su sve stavke na računu obračunavala samo s 13 posto.
– Jasno je kako to nije bilo ispravno i nije bilo u interesu
korisnika usluga Čistoće. To smo nakon gotovo tri godine uspjeli
ispraviti te će ‘Obavezna minimalna javna usluga’ s PDV-om od 13
posto, odnosno ‘Količina predanog komunalnog otpada’ koja je do
sada bila obračunavana s PDV-om od 25 posto, biti izjednačene na
korist svih naših građana – kazao je gradonačelnik Neven
Bosilj.
Dodao je kako je činjenica da se to moglo napraviti i prije,
sukladno članku 33. stavku 4. Zakona o održivom gospodarenju
otpadom kojim je propisano da je davatelj usluge dužan u cijenu
javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada uključiti troškove
nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove
prijevoza otpada, troškove obrade otpada i druge troškove
propisane Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom.
Također, člankom 38. stavkom 3. točkom h) Zakona o porezu na
dodanu vrijednost i člankom 47. stavkom 3. točkom h) Pravilnika o
porezu na dodanu vrijednost, propisano je da se snižena stopa
PDV-a 13 posto primjenjuje na javnu uslugu prikupljanja miješanog
komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog
sakupljanja otpada, a što novim Zakonom o
gospodarenju otpadom (NN 84/21) i za Čistoću konačno mora
biti neupitno.