Slučaj podvožnjaka i novog rotora pokazuje da gradska vlast na sve moguće načine pokušava onemogućiti građanima ostvarivanje njihovih prava, smatra župan.
Župan Varaždinske županije Anđelko Stričak očitovao se danas na navode o radu Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije. Naime, Grad Varaždin prošloga tjedna povukao je svog člana iz tog tijela, a na taj čin odlučili su se, obrazložili su iz Grada, zbog toga što su rad Savjeta doživjeli politiziranim.
Gradonačelnika Nevena Bosilja zasmetalo je uvrštenje na dnevni red dviju točaka koje su ticale dviju građanskih inicijativa; jedne povezane s izgradnjom podvožnjaka prema istočnom dijela te druge povezane s izgradnjom rotora na križanju Zagrebačke i Gospodarske ulice.
– Te su teme stavljene na dnevni red na način kao da je nešto nelegalno. U samom pozivu prejudiciraju se neke stvari – rastumačio nam je prošloga tjedna Bosilj odluku Grada da istupi iz Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.
Zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković u navodnoj politizaciji tog županijskog tijela prepoznao je potpis osobno župana Anđelka Stričaka, ali i županijskog vijećnika te bivšig gradonačelnika Ivana Čehoka.
– Mi već dulje vrijeme primjećujemo da se koriste kojekakvi savjeti i povjerenstva u Županiji da bi se vršio neracionalan dodatan pritisak na Grad. Vidi se u tome potpis župana i njegovog starog saveznika, bivšeg gradonačelnika, koji pokušavaju na sve načine, ako treba i izmišljanjem građanskih inicijativa koje su već dobile odgovore i prošle sve instance unutar Grada, reciklirati stare stvari da bi se javnost okrenula protiv Grada – smatra Marković.
Stričak ipak odgovorio
Stričak prošloga tjedna nije komentirao ovu situaciju, no danas je opširno odgovorio. Ustvrdio je da su Bosilj i Marković zapravo ti koji pokušavaju politizirati rad Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije. Osim toga, smatra Stričak, također i na sve moguće načine pokušavaju onemogućiti građanima ostvarivanje njihovih prava.
Odgovor Stričaka u nastavku prenosimo u cijelosti.
“Savjet za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije je radno savjetodavno tijelo Županijske skupštine Varaždinske županije, koje je osnovano još 2013. godine s ciljem rješavanja pitanja od interesa za sigurnost prometa na cestama. Uz donošenje preventivnih aktivnosti, poticanje i organizaciju edukacije djece, mladeži i roditelja, zadaće tog tijela su i ukazivanje na nedostatke prometne sigurnosti i uvjete reguliranja prometa, kao i razmatranje drugih pitanja i iniciranje aktivnosti od značaja za sigurnost prometa.
Gradski član nije obvezan
Članovi Županijske skupštine su na sjednici održanoj 22. rujna 2021. godine jednoglasno usvojili Rješenje o imenovanju članova Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije u mandatu 2021. – 2025. Za predsjednika Savjeta imenovan je dr. sc. Zvonimir Sabati, a uz županijske vijećnike, članovi savjeta su predstavnici PU varaždinske, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Hrvatskih cesta – Poslovne jedinice Varaždin, Županijske uprave za ceste Varaždinske županije, Autokluba Varaždin, Sveučilišta Sjever, STP Autoservisnog centra i Udruge cestovnih prijevoznika. Za člana je, također jednoglasno, imenovan i Roberto Krajcer kao predstavnik Grada Varaždina, iako ne postoji nikakva obveza da se u to tijelo imenuje i predstavnik Grada Varaždina.
U aktualnom mandatu od 2021. godine do danas, Savjet za sigurnost prometa na cestama je održao 10 sjednica na kojima se raspravljalo o ukupno 45 točaka dnevnog reda. Na dnevni red su uvrštene sve inicijative, odnosno pritužbe građana koje su bile upućene Savjetu.
‘Iza inicijativa stoje građani imenom i prezimenom’
Na posljednjoj sjednici održanoj 27. srpnja na dnevni red sjednice Savjete uvrštene su dvije inicijative građana:
a) problematika izgradnje podvožnjaka za povezivanje istočnog dijela grada Varaždina s administrativnim središtem, prijelaz preko željezničkog koridora, tzv. kučanska rampa,
b) peticija građana vezano za izgradnju “turbo rotora” na raskrižju Zagrebačke i Gospodarske ulice u Varaždinu.
Inicijative uvrštene na dnevni red nisu bile anonimne, nego iza njih stoje građani svojim potpisima, tj. imenom i prezimenom. Na sjednici Savjeta su o inicijativama govorili predstavnici građana: Josip Juras vezano uz problematiku izgradnje podvožnjaka, te Zlatko Siročić vezano uz peticiju građana vezano uz izgradnju rotora.
‘Predstavnici Grada s njima nisu željeli razgovarati’
Obrazložili su da su se Savjetu obratili budući da nisu imali drugog izbora nakon što predstavnici Grada Varaždina s njima nisu željeli razgovarati o njihovim inicijativama i pritužbama.
Savjet za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije nije imao nijedan valjani razlog odbiti raspravljati o navedenim inicijativama građana, s obzirom da je i Ustavom Republike Hrvatske propisano da „svatko ima pravo slati predstavke i pritužbe, davati prijedloge državnim i drugim javnim tijelima i dobiti na njih odgovor“.
‘Koja je bila intencija raspuštanja mjesnih odbora?’
Poznato je da su se građani Varaždina donedavno sa svojim inicijativama, pritužbama i prigovorima mogli obratiti vijećima mjesnih odbora. Međutim, vijeća mjesnih odbora su na prijedlog gradonačelnika Varaždina Nevena Bosilja raspuštena. Stoga se postavlja pitanje koja je bila intencija raspuštanja vijeća MO-a, je li to doista njihova neučinkovitost ili onemogućavanje građana Grada Varaždina da podnose bilo kakve pritužbe i predstavke.
Naime, da vijeća MO-a nisu raspuštena, građani 2. MO-a mogli su putem tog tijela raspravljati o problematici tzv. kučanske rampe te putem mjesnog odbora inicirati prijedloge ili slati pritužbe. Da nisu ukinuti mjesni odbori, građani su putem Vijeća 7. MO-a Biškupec mogli raspravljati o izgradnji rotora kod Varteksove ulice, odnosno sada o turbo-rotoru na raskrižju Zagrebačke i Gospodarske ulice. Građani 3. MO-a su pak mogli na sjednici Vijeća tog ukinutog mjesnog odbora raspravljati o (ne)kupnji parcele za javnu namjenu, ili građani MO-a Jalkovec o prostornom planiranju, ili…
‘Bosilj i Marković građanima onemogućuju ostvarivanje prava’
S obzirom na sve navedeno, sa žaljenjem možemo zaključiti samo to da su gradonačelnik Varaždina Neven Bosilj i njegov zamjenik Miroslav Marković jedini koji pokušavaju politizirati rad Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije. I ne samo to, nego i na sve moguće načine pokušavaju onemogućiti građanima ostvarivanje njihovih prava.”