Zasad je izgradnja dva dodatna perona predviđena prostornim planom. Kad će idući koraci, nije rečeno...
Željeznički promet godinama je u Hrvatskoj zapostavljen, no to bi se sada trebalo promijeniti. Prema riječima državnog tajnika Žarka Tušeka, razlog zašto se svih proteklih godina, od 1990-ih naovamo, nije ulagalo u željeznicu onoliko koliko se ulagalo u ceste, leži u tome što – nije bilo novca. Od ulaska u EU, objasnio je Tušek danas na konferenciji o cestama i željeznici održanoj u Varaždinu, to se mijenja.
U planu 300 milijuna eura
Međutim, 350 milijuna eura, koliko je uloženo u željeznicu na hrvatskom sjeveru, ne vidi se kao, primjerice, Pelješki most, koji je bio skuplji, napominje Tušek. Predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić, najavio je novih 300 milijuna eura ulaganja u idućih četiri do pet godina.
Najviše će biti uloženo u Koprivničko-križevačkoj županiji, i to zato što tim područjem prolazi koridor koji povezuje mađarsku granicu sa Zagrebom i Rijekom. I ta je trasa, uz onaj koridor od slovenske do srpske granice, u fokusu HŽ-a.
Do Zagreba preko Koprivnice
Sve to znači da će nova brza pruga od Varaždina do Zagreba preko Lepoglave pričekati neka bolja vremena. Do Zagreba će se krajem 2026. iz Varaždina najbrže putovati preko Koprivnice. Najavljena su i neka manja poboljšanja na staroj pruzi preko Novog Marofa.
Novi peroni u Brezju
Jednu je novost danas iznio varaždinski župan Anđelko Stričak – gradnju novih perona na ulazu u Varaždin.
“U izmjenama prostornog plana Varaždinske županije predvidjeli smo sve četiri potencijalne trase brze pruge, odnosno lepoglavske spojnice. Također smo predvidjeli da se u Brezju izgrade još dva perona za željeznički promet. Tamo bi se ukrcavala i iskrcavala kontejnerska roba. Nema potrebe da dolazi u grad. Vjerujem da će time biti lakše poslovati našim poduzetnicima, da ćemo imati daleko manje gužve i da će željeznički prijevoz biti učinkovitiji”, rekao je Stričak.
Naravno, to ne znači da se kreće u realizaciju tog projekta. Dugačak je put od ucrtavanja nečega u prostorne planove do realizacije projekta. Primjerice, danas je župan podsjetio da je obilaznica oko Novog Marofa u prostornim planovima ucrtana 1980. godine, a izgrađena je – lani.