HNS je svoj jedini mandat dobio u 3. izbornoj jedinici u kojoj je u izbornu promidžbu u prva dva tjedna uložio čak 1,1 milijuna kuna.
HNS je u prva dva tjedna izborne kampanje na
netom održanim parlamentarnim izborima na promidžbu potrošio 2,1
milijun kuna, a osvojio je samo jedan mandat. Prema tome ta
stranka ima ‘najskuplji’ mandat na ovim izborima. A taj iznos će
sigurno biti i veći kad se zbroje troškovi i zadnjeg tjedna
predizborne kampanje, koje stranke tek trebaju dostaviti Državnom
izbornom povjerenstvu.
HNS je svoj jedini mandat dobio u 3. izbornoj jedinici u kojoj je
u izbornu promidžbu u prva dva tjedna uložio čak 1,1 milijuna
kuna. Narodnjaci su osvojili ukupno 21.785 glasova i prema tome
su za svaki glas potrošili 96 kuna te su po tome također
rekorderi. U prva dva tjedna kampanje najviše je potrošila
Restart koalicija, i to 8,3 milijuna kuna, a
uloženi novac nije se baš isplatio jer su SDP i
partneri osvojili samo 41 mandat, a to znači da su za svaki od
njih potrošili više od 200.000 kuna. HDZ je pak
u prvih 14 dana kampanje potrošio 7,6 milijuna kuna, a s obzirom
na to da je osvojio 66 mandata, za tu je stranku trošak po
mandatu bio oko 115.000 kuna.
Za svaki glas koji je dobila na ovim izborima Restart koalicija
je potrošila 20 kuna, dok je kod HDZ-a to iznosilo 12,2 kune.
Najbolji omjer troškova kampanje i postignutih rezultata na
izborima ima koalicija okupljena oko Možemo. Oni su potrošili 398
tisuća kuna i dobili sedam mandata, to znači 56.000 kuna po
mandatu i svega 3,4 kune po dobivenom glasu.
Živi zid je stranka koja je imala najviše
propalih glasova, više od 37.000, i nije ušla u Sabor, u prva dva
tjedna kampanje imao je troškove promidžbe veće od 350.000 kuna.
Svaka stranka koja je ušla u Sabor za pokrivanje troškova izborne
kampanje iz državnog proračuna dobit će 135.000 kuna za svaki
osvojeni mandat. Nekima će to biti dovoljno da pokriju troškove,
no neki će i nakon toga biti u minusu.