Vijesti / Politika

gradonačelnik novog marofa

Jenkač: 'Iskoristiti europske fondove za modernizaciju željeznice'

Jenkač: 'Iskoristiti europske fondove za modernizaciju željeznice'
Siniša Jenkač

Za nas iz Varaždinske županije vrlo je važno da Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom, naglasio je saborski zastupnik.

Zastupnik u Hrvatskom saboru i gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač u saborskoj je raspravi o izmjeni zakona o željeznici naglasio da se nakon 30 godina ulaganja u cestovnu infrastrukturu nalazimo na prekretnici kada za ulaganja u infrastrukturu željezničkog prometa treba iskoristiti i sredstva europskih fondova.

- U 30 godina od osamostaljenja Republika Hrvatska ulagala je pretežno u cestovnu infrastrukturu. Možemo reći da se sad nalazimo na prekretnici. Drago mi je da možemo reći, i manje-više ovdje su se svi usuglasili, da se konačno nakon više od 30 godina kreće u investicije u infrastrukturu željezničkog prometa. Strategija Europske unije je na tragu da se treba smanjivati cestovni promet, a da se treba povećavati željeznički ili kombinirani promet. Mi smo sad na početku, kao što smo proje 30 godina bili na početku kada smo govorili o spajanju Splita i ostalih gradova Hrvatske s centrom. Sada je prilika kada se nude europski fondovi. Ako se neće iskoristiti, za deset godina bit ćemo primorani ukinuti željeznicu jer više taj promet neće imati smisla - rekao je Jenkač u Saboru.

Zastupnik iz Novog Marofa pozvao je da se u modernizaciji željeznice promišlja i o onim pravcima koji možda nisu toliko rentabilni, ali su vrlo važni za život i za povezivanje ostalih dijelova Hrvatske sa Zagrebom.

Jenkač je naveo primjer sasvim drukčiji od hrvatskog, onaj talijanski, gdje između Firenze i velike luke Livorno ne postoji autobusni već samo željeznički promet.

- 30 godina razvijali smo ono što smo mogli prvo razvijati. Sada dajem puna podršku ministarstvu da krene dalje. Apelirao bih da se razmišlja o pruzi Zaprešić – Zabok – Varaždin – Čakovec, da se razmišlja i o željezničkim stanicama na toj pruzi jer su u dosta lošem stanju. Dionica Zaprešić – Zabok je djelomično obnovljena i elektrificirana, ali za nas iz Varaždinske županije i jugoistočnog dijela Krapinsko-zagorske županije vrlo je važno da Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom. Nekad su ti vagoni bili puni. Brzina je ostala na istoj razini. Ali s investicijom u tu prugu to se sigurno može promijeniti - poručio je Jenkač.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video