Vijesti / Politika

stanje proračuna

PRVI 'KOSTURI' Bosilj i Marković: 'Naišli smo na dug od skoro 13 milijuna kuna'

PRVI 'KOSTURI' Bosilj i Marković: 'Naišli smo na dug od skoro 13 milijuna kuna'
Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell

Gradonačelnik Neven Bosilj najavio je da će sljedeći tjedan doći nezavisni vanjski revizor čiji će zadatak biti 'izvući sve kosture iz ormara'.

Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj i njegov zamjenik Miroslav Marković održali su danas konferenciju za novinare na kojoj su iznijeli podatke o zatečenom financijskom stanju u Gradu Varaždinu. Najveći naglasak stavili su na JPP ugovor s tvrtkom T.P.N. Drava koja upravlja Arenom Varaždin, a najavljen je i dolazak vanjskog revizora koji će detaljno pregledati zatečeno financijsko stanje u Gradu Varaždinu.

Bosilj je uvodno kazao kako je konferencija za medije sazvana nakon proučavanja dokumenata koje su dobili nakon primopredaje.

- Nema ovdje nikakvog izvlačenja, mi ćemo raditi puno. No moramo upozoriti na neke stvari koje smo pronašli kako one ne bi ostale ispod tepiha. Grad Varaždina ima kreditnih obveza od 139 milijuna kuna. Takvo stanje smo zatekli i to će biti dokumentirano na web stranicama Grada Varaždina – rekao je Bosilj.

Dodao je kako je već sad potrebno dodatnih 2,4 milijuna kuna za investicijske projekte održavanja prometnica jer su dosad potrošena sva sredstva za to predviđena.

- Sad je potrebno 2,4 milijuna kuna da bi se moglo završiti investicijske projekte održavanja prometnica. Radilo se puno u predizborno vrijeme, ali se potrošilo puno novca koji je sad potrebno pronaći rebalansom proračuna da bi se uopće moglo završiti ono što se počelo raditi.

Ipak, to nije najveći problem s kojim su se susreli, rekao je Bosilj te je prepustio riječ zamjeniku koji je govorio o JPP ugovoru koji Grad Varaždin ima s tvrtkom T.P.N. Drava, koja upravlja Arenom Varaždin.

Marković je istaknuo kako su s preuzimanjem vlasti odmah krenuli u 'rješavanje dubioza'.

- Stanje oko ugovora JPP-a s T.P.N. Drava je najveća dubioza koju smo susreli. Grad Varaždin je prošle godine, u ožujku, smanjio iznose zakupnine koje je po ugovoru bio obvezan plaćati. Od 3,2 milijuna, zakupnina je smanjena na 2 milijuna kuna. Grad je to učinio jednostrano, navodeći razlog za takav postupak stanje s koronakrizom i da Arena Varaždin nije radila. Privatni partner nije smatrao valjanim takvo razmišljanje i tražio je da se plaća puni iznos zakupnine. Mi ovog trenutka imamo dug koji nismo platiti od 12.291.328,14 kuna – objasnio je Marković.

Dodao je kako do tužbe nije došlo, no Grad je ušao u spor s privatnim partnerom.

Medijima je prezentirana i analiza tvrtke Alternativni modeli nabave koja je izrađena za Grad Varaždin, a odnosi se na ugovor Grada Varaždina i T.P.N. Drava, a u Grad je prispjela pred lokalne izbore, 10. svibnja.

- Prema toj analizi razvidno je da nismo imali pravo pozivati se na višu silu i kretati u jednostrano mijenjane ugovora. Grad nije imao nikakav nadzor nad provedbom ugovora s privatnim partnerom u Areni Varaždin te je proizvoljno procijenjeno da privatni partner treba platiti 'štetu' 14 milijuna kuna, a da za to nije postojao nikakav argument jer Grad nema nikakav nadzor nad izvršenjem obveza privatnog partnera u Areni Varaždin. Kako možete znati kakva je 'šteta', ako nemate nadzor?

Marković je dodao kako se krenulo u mirne pregovore s privatnim partnerom kako bi se otplatio dug, koji će se otplaćivati sljedećih godinu dana, ali se također krenulo u razgovore o reviziji sporazuma.

- Za to ima osnova, ali treba provesti pregovore s privatnim partnerom. U analizi postoji temelj za smanjenje zakupnine, no tek treba krenuti u pregovore. Zanimljivo je da je po primitku ove analize u Gradu bivši zamjenik gradonačelnika Zlatan Avar dao nalog da se ponovo počne plaćati puna zakupnina. Analiza je u Grad stigla 10. svibnja, a 18. svibnja plaćene su dvije pune rate – zaključio je Marković izlaganje o Areni Varaždin.

Bosilj je podsjetio da pola zakupnine plaća država, a pola Grad Varaždin.

- Država je svoje obveze redovito plaćala. Grad je dobivao redovito fakture od tvrtke Max Bögl, tvrtke zadužene za održavanje Arene Varaždin, no plaćana je samo razlika oko 400.000 kuna što su bila sredstva koja su uz državna sredstva dolazila do nekih 2 milijuna kuna. Privatni partner plaćao je PDV-a na fakturu pune zakupnine i iz toga je izvidno da tu nije bilo nikakvog dogovora. Oni su plaćali obveze prema državi, država je plaćala svoje obveze, a Grad Varaždin je jednostrano odlučio da će plaćati manji iznos. I tako smo došli do ovih skoro 13 milijuna kuna koji su nas dočekali kao prvi kosturi u ormaru te ćemo zbog toga morati angažirati vanjsku reviziju.

Grad Varaždin će zbog nastalog duga u sljedećih 12 mjeseci morati plaćati 4,2 milijuna kuna umjesto 3,2 milijuna. Osim, dodao je Bosilj, ako kroz dogovor s privatnim partnerom ne uspiju smanjiti zakupninu.

- Mi ćemo ići u reviziju ugovora, ali ćemo sve imati potpisano s drugom stranom, ne na ovakav način. Također, u kratkom roku ćemo dogovoriti tko će izvoditi nadzor radova u Areni Varaždin. Nadamo se da će vanjski revizor izvući sve kosture iz ormara, da mi imamo 'clean start', a i da bivša vlast zna što je ostavila – zaključio je gradonačelnik Neven Bosilj.

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!