Varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok prije nekoliko dana putem društvenih mreža objavio je novu skicu rješenja problema kućanske rampe, koji je naišao na popriličan odjek u javnosti.
Nije ni čudno, jer riječ je o vječitom, nikad razriješenom prometnom problemu.
– Po meni je to zadnji veći prometni čep u gradu Varaždinu. I ne samo to. Grad je na tome mjestu presiječen na dva dijela, zapadni i istočni. Nama cijeli taj istočni dio grada ‘stoji’. Sad je tamo sve više i kuća i visoke stambene gradnja i manjih poslovnih servisnih zona. Treba tu nešto napraviti – mišljenja je gradonačelnik.
Objašnjava da je smisao objave skicirane ideje bio u tome da ona posluži ‘kao intelektualna provokacija i vizualna bomba’.
– Da jednostavno privuče pozornost i da građani počnu razmišljati o tome, da se stvori odjek. Jer, naposljetku, sve ćemo to mi platiti. Ili barem veći dio toga – rekao je Čehok.
Kaže kako je prvo potrebno napraviti idejno rješenje, a usporedno s tim vidjeti kako to financirati iz EU-fondova.
– Također trebamo vidjeti kakvi će biti odjeci i jesu li građani spremni ta taj projekt, odnosno na koje mjesto ga stavljaju u rangu prioriteta – najavljuje Čehok.
Dodaje da dosad nije postojala skica koja bi cjelovito sagledavala taj prostor.
– Temeljno pitanje i dalje je bilo ono kako će građani koji prometuju ovim smjerom od zapada na istok, od Vilka Novaka u Aninu ili obratno, ulaziti u Supilovu. Sad smo dobili jedno rješenje koje omogućuje promet u sva četiri smjera. A kako će se to sad smjestiti u samome prostoru, na koji način, koje su tu prometne mogućnosti, koje su mane ili prednosti ovoga rješenja, to ćemo vidjeti u raspravi.
Idejno rješenje, kaže Čehok, moguće je dobiti na temelju ponuda. Na temelju njega se ide u izradu glavnog projekta.
Autor objavljene skice je prof.dr.sc. Božo Soldo, predavač na Sveučilištu Sjever.
– Mi smo još prije nekoliko mjeseci svi zajedno gledali mogućnosti na tome raskrižju. Onda je on predložio da se tu ide s rotorom. Meni se to prvotno činilo kao neizvediva ideja, no on je to sad u modelima prikazao kao izvedivo. Rotor je spušten, a cesta je iznad. Neki kažu da nam ta cesta ne treba, da treba sve spustiti u rotor. Neki kažu da je ovako bolje, jer se promet brže odvija. Neki kažu i da ta varijanta i nije skuplje, iz nekih stručnih razloga – priča gradonačelnik.
Pri izradi idejnog rješenja, kako doznajemo, ne bi se odmah dobila procjena troškova.
– Teško. Neke prijašnje skice govorile su o 30 milijuna kuna. No neke procjene govore da je to moguće i jeftinije.
Što se tiče ‘plana b’ za rješenje toga prometnog problema, pretvaranju pješačkog pothodnika kod Studentskog doma u prolaz za vozila, Čehok smatra da taj projekt ne bi bitno riješio problem.
– Problem pothodnika je taj da je on relativno blizu postojećem potezu kojim se dolazi u istočni dio grada. Tako da njime ne bismo mnogo dobili, par stotina metara možda. Tako da je ovo kod kućanske rampe puno bolje rješenje – smatra.
Prva rješenja ovog vječitog varaždinskog prometnog problema, po Čehokovom sjećanju, sežu još u 2007. godinu.
– Mi smo još 2007. godine započeli s tim, ali smo svjesno čekali europske fondove. Napravili smo prve skice i čekali priliku za kandidiranje za europske novce. Da, prošlo je otad deset godina…
Pitali smo ga vjeruje li da je taj projekt moguće realizirati do kraja njegova gradonačelničkog mandata. Nasmijao se.
– Ja ću se truditi. Ako građani kažu da žele taj projekt – kratko je odgovorio.