NALAZ INSPEKCIJE Čehok i Avar: ‘Evo, sve je po zakonu i prema pravilima struke’

Nalaz inspekcije zaštite okoliša pokazao je da su sve aktivnosti vezane uz odvoz dijela bala iz varaždinskog Brezja u skladu sa zakonom i u skladu s pravilima struke.

Iznio je tu ocjenu zamjenik gradonačelnika Zlatan Avar na jutrošnjoj konferenciji za novinare, sazvanoj nakon što je Grad Varaždin jučer zaprimio nalaz inspekcije.

Novinari nalaz nisu imali priliku dobiti na uvid, zamoljeni su da ga zatraže od same inspekcije.

Trebalo zbrinuti i foliju

Gradonačelnik Ivan Čehok dodao je da ju njemu tek stoji da je Varkom, koji je posjednik bala i nositelj je odvoza, trebao adekvatno zbrinuti i foliju. Naime, pri utovaru se folija s bala skida te se bale bez folije odvoze na odlagalište.

Koje odlagalište je u pitanju, i dalje gradska vlast nije željela odgovoriti. Avar je rekao da će medijima, pa i javnosti, taj odgovor dati nalaz inspekcije.

Dodatak 11:20: U međuvremenu je pristigla i ta informacija.

> ZNATIŽELJA ZADOVOLJENA Bale se voze u općinu Davor, dosad odvezeno 280 tona

Rečeno je i kako je posve u skladu sa zakonom, prema ocjeni inspekcije, to što bale odvozi Aquatehnika, budući da ima registriranu i tu djelatnost, te to što Čistoća tovari balirani otpadom u kamione svojom mehanizacijom.

U prvoj fazi 3.350 tona

U ovome trenutku i dalje je u tijeku prva faza odvoza otpada, u kojoj je planirano zbrinuti 700 tona bala koje nisu predmet koncesije s tvrtkama iz C.I.O.S. grupe. Cijena je, deponiranje zajedno s odvozom, 380 kuna po toni, rekao je Avar.

Troškove zbrinjavanja snosi Varkom, no financijski model bit će bitno drugačiji kad na red dođu i bale koje su zasad još uvijek pod koncesijom.

Bala koje se odvoze u prvoj fazi ukupno ima 3.350 tona, rečeno je danas, a za razliku će najvjerojatnije Varkom raspisati natječaj – i za deponij i za prijevoznika.

Naime, taj će iznos biti znatno veći od 200.000 kuna i neće se moći deponij izabrati izravnom pogodbom, kao što je sad slučaj.

Nakon toga ostao je još jedan dio otpada koji se također smatra obrađenim i može se deponirati, oko 1.900 tona, kao i otpad od općina koji nije predmet koncesije.

No najveći dio otpada, oko 94.000 tona, vezan je koncesijom i na Gradu je pokušati s koncesionarom naći rješenje koje će biti najpovoljnije i za Grad i za građane.

Povoljno u toj priči je, između ostalog, što je otpad s vremenom ‘kalirao’, odnosno smanjena mu je težina. Čehok kaže da je riječ o čak 20 posto, što bi značilo da bi pod koncesijom zapravo bilo oko 80.000 tona bala.

Financijski je to sasvim sigurn povoljno, ekološki nikako nije, jer je mokri sadržaj bala očigledno već otišao pod zemlju, a poznato je da se otpad balirao baš na ‘nezgodnoj’ lokaciji iznad podzemnih voda.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije