TURIZAM Usporedite predizborna obećanja varaždinskih ‘gradonačelnika’!

Pred nama su još jedni lokalni izbori. U nedjelju, 21. svibnja, bira se, između ostalog, i novi gradonačelnik Varaždina, središta Varaždinske županije.

Varaždinski.hr stoga je odlučio provesti sveobuhvatno ispitivanje svih kandidatkinja i kandidata za gradonačelnicu ili gradonačelnika Grada Varaždina o najvažnijim dijelovima njihova izbornoga programa.

Upite smo odaslali na adresu svih sedmero kandidata, a to su: Ivan Čehok (nezavisni), Rajko Dondur (Živi zid), Damir Habijan (HDZ), Ladislav Ilčić (Hrast), Alen Kišić (SDP-HNS-HSS-HSU-HLSR), Natalija Martinčević (NS-R), Vlado Sevšek (Liga za Varaždin).

U ovome članku pročitajte o njihovim predizbornim obećanjima vezanima uz područje TURIZMA.

Na kraju članka nalaze se poveznice na odgovore kandidata vezane uz ostala područja i specifične teme.

PITANJE:
Nabrojite do tri projekta koja ćete ostvariti na području TURIZMA (max 900 znakova).
Navedite ciljeve koje želite postići tim projektima (max 300 znakova).
Navedite rok u kojem ćete ostvariti svaki od navedenih projekata.
Navedite izvore financiranja te ostale preduvjete i kako ćete ostvariti te preduvjete.

Napomena: Redoslijed je određen prema vremenu pristizanja odgovora.

Ivan Čehok

1. Varaždin – gastropolis – objedinjavanje gastroturističke ponude i prehrambene industrije (zajedno s Koprivnicom) kao i turističke ponude, povezivanje gastronomije i kulturnoga turizma

2. Varaždin – ljetno odredište/kontinentalna-rivijera – stavljanje prirodnih vodnih i ostalih resursa u funkciju (Drava-Bazeni-Cirkovečka-Plitvica–Aquacity); biciklističke ture: intenzivirati aktivnosti na stavljanju biciklističkih tura na ciklo kartu Europe

3. Varaždin – turističko središte – (povezati se sa Zagrebom i ostatkom Hrvatske, uzeti dio povećanoga turističkoga prometa metropole); u tom smislu je potrebno provesti: aktivnosti povećanja hotelskih i smještajnih kapaciteta (davanje olakšica za izgradnju hotela, po mogućnosti uz Arenu, povećanje hostelskih kapaciteta)

Za svako od tematskih područja naveli smo po 3 projekta koje je moguće vidjeti na našoj web stranici www.glaszavarazdin.com. Način finaciranja za sve navedene projekte polazi od sanacije Proračuna koju ćemo provesti u prvoj godini mandata. Nakon toga, dobivenim uštedama, s jedne strane, te sredstvima iz centralnog Držvanog Proračuna te povlačenjem sredstava iz EU fondova stvorit će se financijski kapacitet za navedene projekte. Za razliku od naših političkih oponenata mi ne želimo davati obećanja koja će trajati do 21. svibnja 2017. godine.

Natalija Martinčević

1. Osvjetljenje grada

– projekt nove rasvjete gradske jezgre i bedema Starog grada

Cilj: postizanje nove vizure grada uz bolju osvijetljenost sa posebnim projektom osvijetljena bedema Starog grada kao nove turističke atrakcije

Rok: 2018./2019.

Fin: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (solarna i LED rasvjeta), Ministarstvo kulture – projekt Stari grad

2. Projekt “Kuća živih leptira”

Cilj: nova turistička atrakcija vezana na muzej kukaca “Franjo Košćec” na području Dravske park šume

Rok: 2020.

Fin: EU fondovi

3. Znanstveni muzej “Nikola Tesla” uz Sveučilišni kampus na Dravi prema projektu Kopernikaus muzeia u Varašavi

Cilj: povezivanje turizma i znanosti te novi vrhunski turistički sadržaj za cijelu regiju (Austrija, Slovenija, Madžarska, Srbija, Bih)

Rok: 2021.

Fin: EU fondovi, Fond za sufinanciranje EU projekata, nakon investicije samoodrživost projekta

Alen Kišić

RAZVOJ SADRŽAJA NA DRAVI I AQUACITY-U

Nastaviti već započeti projekt Živjeti s Dravom prema predviđenim fazama projekta. Izgradnja i razvoj (auto)kampa, rekreacijsko-edukacijskog centra. Višednevni koncerti na Aquacityju, ali i ekskluzivni doživljaji (pozornica na vodi). Sportski sadržaji na Aquacityju – škole, ribička natjecanja, ljetni programi, zabavni park. Izgradnja biciklističkih staza izdvojenih iz kolnika, od Aquacityja do dravske špice. Trajanje: 2017.- kontinuirano. Financiranje: Proračun Grada, nacionalni i fondovi EU.

OŽIVLJENJE POVIJESNE JEZGRE GRADA I PROŠIRENJE SADRŽAJA

Uvođenje novih sadržaja za povećanje atraktivnosti grada i povećavanje kulturno-turističke ponude. Novi sadržaji: Rekonstrukcija i adaptacija kina Dom u kino (vraćanje ljudi u centar grada), Gradski mini-planetarij u centru, kupnja Varteksove robne kuće – Grad Varaždin bi iskorakom u upravljanju povijesnom jezgrom kroz sadržajno definiranje vrijednog rekonstruiranoga povijesnog zdanja na Franjevačkom trgu 2-4, stvorio pretpostavke za dugoročno rješenje muzejskih prostora. Nastavak projekata: Varaždinska kuća, Sinagoga, Palača Patačić – najvrjednija rokoko palača u Hrvatskoj. Trajanje: 2017.- kontinuirano. Financiranje: Proračun grada, nacionalni i fondovi EU, HAVC.

POTICANJE KREATIVNIH PROGRAMA U TURIZMU I KULTURI – KULTUR 52

Grad Varaždin mora biti prepoznat kao grad doživljaja i dobrih emocija tijekom cijele godine. Uključiti kroz godinu sve čimbenike kulture i turizma u Varaždinu, dati im termine i prostor za vlastitu produkciju i imati svaki vikend sadržaj. U suradnji s TZ i privatnim turističkim agencijama osmisliti atraktivne turističke proizvode – tematske turističke rute kroz grad, koji zaustavljaju turiste u gradu na nekoliko dana. Obnoviti obilježavanje atraktivnih punktova u gradu, posebno u povijesnoj jezgri. Kroz proljetne i ljetne mjesece preferirati kulturne nastupe na otvorenom, u povijesnoj jezgri. Poticanje vraćanja malih tradicionalnih obrta u centar grada i poticanje samozapošljavanja u tom smislu, natječaji i nagrade najoriginalnije uređenim ugostiteljskim objektima u gradu te tematski urediti ulice (Ulica cvijeća, Ulica za odmor, Ulica kišobrana). Trajanje: 2017.- kontinuirano. Financiranje: Proračun Grada, TZGVž.

Damir Habijan

Turistička zajednica mora generirati programe koji će dovoditi u grad nove potrošače i na taj način generirati nove multiplikatore i prestati biti pretežni generator zabavnih sadržaja za domaće stanovništvo.

Grad mora u suradnji s Turističkom zajednicom, obrtnicima, poduzetnicima, putničkim agencijama i turističkim vodičima dogovoriti smjernice koje će biti temelj oživljavanja gradske jezgre i razvoja turizma

Turizam je cjelogodišnja gospodarska djelatnost čiji je cilj poboljšanje u ključnim pokazateljima (porast broja dolazaka, porast broja noćenja, turistička potrošnja, za 10 % godišnje) i te sinergijski učinak na obrtništvo i poduzetništvo

Uspostavljanje povezane ponudu i sinergije s okolicom u široj regiji kako bi se osigurala pojačana ponuda vanpansionskih usluga za turiste i podigla atraktivnost Varaždina kao turističkog odredišta, posebno u dijelu kulturnog i zdravstvenog turizma.

Navedite ciljeve koje želite postići tim projektima (max 300 znakova):

Turizam kao gospodarska, a ne karitativna djelatnost u Varaždinu
Sinergija turizma, obrta, trgovine i ugostiteljstva
Folkus na specifične oblike turizma, kao što su izletnički, kulturni, zdravstveni i kongresni
Nova uloga i odgovornost Turističke zajednice Grada Varaždina
Daljnji razvoj tradicionalnih turističkih manifestacija (Špancirfest, Božić u Varaždinu…)

Navedite rok u kojem ćete ostvariti svaki od navedenih projekata:

Dvije godine

Navedite izvore financiranja te ostale preduvjete i kako ćete ostvariti te preduvjete:

Za sve infrastrukturne projekte realni su izvori EU fondovi.
Izvorni prihodi Turističke zajednice
Sufinanciranje programa iz proračuna ali u realnim iznosima koji nisu pretežiti za uspješnost programa sa ciljem da se kreiraju samoodrživi programi

Ladislav Ilčić

Urbani turizam u cijelom je svijetu u porastu. Da bi se unaprijedio turizam u Varaždinu, potrebno je osmisliti i povezati sadržaje koji će turistima omogućiti da cjelovito dožive Varaždin i sve ono što Varaždin već stoljećima predstavlja – kulturno urbano središte. U tom smislu treba dogovoriti “pakete” različitih vrsta koji će uključivati kratke koncerte ili kratke kazališne predstave u sklopu razgledavanja starina u Varaždinu. Tome treba priključiti gastronomske sadržaje. Posebnu pažnju treba posvetiti sportsko – rekreativnom turizmu s naglaskom na biciklistički turizam. Treba organizirati, označiti i povezati biciklističke ture te ih prezentirati kroz posebne turističke karte. S postojećim sadržajima poput Špancirfesta, Adventa u Varaždinu ili Varaždinskih baroknih večeri treba nastaviti, no najveći napredak se može učiniti upravo na organiziranom kulturnom turizmu.

Primjena informacijskih tehnologija (IT) u turizmu Varaždina ima velike potencijale koje ćemo nastojati iskoristiti, te u suradnji s IT tvrtkama turistima ponuditi platforme, sustave i mobilne aplikacije kroz koje će na moderan način moći doživjeti sve ono što Varaždin nudi turistima.

Vlado Sevšek

Kulturne i povijesne znamenitosti Varaždina temelj su za novi iskorak u razvoju kulturnog turizma i u tom smislu Varaždinske barokne večeri, Sjajni bal, bogatstvo sadržaja Gradskog muzeja i specijalizirane manifestacije bit će dobar temelj za novi turistički iskorak. Zdravstveni turizam je djelatnost u kojoj najviše do izražaja dolaze sinergijski učinci. U Varaždinu ima znatan broj vrhunskih zdravstvenih poliklinika čije usluge sve češće traže i pacijenti iz drugih dijelova Hrvatske i inozemstva. Spomenut ćemo samo, primjerice, polikliniku Medical našeg poznatog fizioterapeuta Tomislava Vrbnjaka. K njemu na oporavak dolaze vrhunski sportaši iz najvećih klubova u Europi. Sigurno da uz medicinske tretmane ima dovoljno vremena da im se dočaraju sve ljepote i vrijednosti našega grada. Tijekom njihova boravka, uz medicinske i druge sadržaje za njih ćemo organizirati posjete i obilaske kulturno-povijesnih i drugih znamenitosti varaždinskog kraja te upoznavanje s gastro i enološkom ponudom seoskih domaćinstava i OPG-ova. No, takav oblik turizma traži individualni pristup u kojem se kreira turistička ponuda prilagođena pojedincu. A to traži puno više truda turističkih djelatnika za što oni do sada nisu pokazivali dovoljno spremnosti.

Turističke potencijale Varaždina u sljedeće četiri godine još ćemo aktivnije predstavljati domaćim i stranim turistima i brandirati Varaždin kao destinaciju za ugodan odmor i boravak turista s raznih strana svijeta. U provedbi turističkih projekata koristit će se sredstva EU, privatnih investitora iz zemlje i inozemstva, kao i sredstva iz gradskog proračuna.

Rajko Dondur

[bez odgovora]

OSTALE TEME IZ IZBORNIH PROGRAMA

>>> VŽ GRADONAČELNIK Ovo je najvažniji tekst koji trebate pročitati prije izbora!

> GOSPODARSTVO

> VISOKO OBRAZOVANJE I ZNANOST

> PREDŠKOLSKI ODGOJ I OSNOVNOŠKOLSKO OBRAZOVANJE

> KOMUNALNO UREĐENJE I ZAŠTITA OKOLIŠA

> KULTURA

> SPORT

> SOCIJALNA SKRB I BRIGA ZA OSOBE TREĆE ŽIVOTNE DOBI

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije