Gradonačelnici i načelnici općina s trase državne ceste D2 od Varaždina do Osijeka, poznatije pod nazivom Podravska brza cesta ili Podravska magistrala, poslat će Ministarstvu prometa i veza te Ministarstvu unutarnjih poslova zahtjev za što brži početak gradnje nove trase te prometnice.
Takav zaključak proistekao je s okruglog stola nedavno održanog u Martijancu kod Varaždina. To je jedno od mnogih naselja kroz koja sada prolazi Podravska magistrala, koju zbog brojnih prometnih nesreća nazivaju i cestom smrti.
– Ovo je poljoprivredni kraj i možete zamisliti kako je to kad na prometnicu dođe mehanizacija, uz tranzitni promet i djecu koja idu u školu. Na okruglom stolu su ljudi iz varaždinske policije ustvrdili da je stanje katastrofalno – kaže načelnik Martijanca Marijan Horvat.
A priča o gradnji nove trase Podravske magistrale, koja bi zaobilazila naselja i koja je još prije nekoliko godina ucrtana u prostorne planove općina, gradova i županija, priča je o brojnim lažnim predizbornim obećanjima. Ideja o novoj trasi pokrenuta je potkraj 90-ih, 2000. godine SDP-ova Vlada stavlja je u plan gradnje Hrvatskih cesta, da bi HDZ-ova Vlada od projekta odustala 2005. Iduće godine ta ista Vlada, na sjednici održanoj u Koprivnici, projekt vadi iz ladice te čak osniva Povjerenstvo za ocjenu studije isplativosti Podravske magistrale, no ono se nijednom nije sastalo. Podravska brza cesta potom biva jednim od glavnih obećanja uoči svakih izbora svih političkih opcija, ali od gradnje ni ‘g’. U aktualnom planu Hrvatskih cesta za razdoblje od 2013. do 2016. nema je.
Prema neslužbenim podacima, Podravskom magistralom dnevno prođe 15 do 20 tisuća vozila, među njima i brojna teretna vozila koja izbjegavaju plaćanje cestarine na autocesti Zagreb – Lipovac – Osijek.
– Ne može se više čekati. Nova prometnica presudna je kako za sigurnost stanovništva tako i za razvoj gospodarstva sjevera zemlje – kaže koprivničko-križevački dožupan Darko Sobota, jedan od sudionika okruglog stola u Martijancu.
U Virovitici, pak, kažu da su sav svoj budući razvoj temeljili na novoj trasi državne ceste D2.
– Naša industrijska zona Zapad bit će najveća u ovome dijelu Europe i već smo potpisali ugovor s prvim investitorom, ali preduvjet da se zona napuni je upravo nova Podravska magistrala – rekli su nam u gradskoj upravi.
Zbog toga su gradonačelnik Ivica Kirin, utjecajni saborski zastupnik Josip Đakić i bivši župan Tomislav Tolušić, sada ministar regionalnog razvoja – svi iz HDZ-a, u Vladi počeli lobirati da se Podravska magistrala uvrsti u novi plan Hrvatskih cesta za razdoblje do 2020. U toj državnoj kompaniji kažu da će prometnu strategiju koridora državne ceste D2 razvijati ‘sukladno prometnim potrebama te raspoloživim sredstvima’ i da je gradnja nove Podravske magistrale moguća samo u fazama, no ne navode koje će faze ući u njihov novi četverogodišnji plan.
– Bitno je napomenuti da su za-vršeni radovi na obilaznicama Varaždina, Iloka i Našica, dok su u tijeku radovi na projektu Virovitica – Suhopolje. Napominjemo da je za gradnju ili rekonstrukciju potrebna prethodno dobra pripremljenost projekta, koja se očituje u izradi studijske pripreme, projektne dokumentacije kao i otkupa zemljišta, a sve predviđene dionice koridora D2 u određenom su stadiju razvitka – kazala je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.