Dograđen školski prostor donio brojne benefite za sve korisnike

Prije desetak godina svakodnevnica u županijskom obrazovnom sustavu bila je znatno drugačija nego danas: škole su radile u dvije smjene u punom pogonu od 7 do 19 sati, srednje škole i subotom, a cijeli je sustav bio skup i neefikasan sustav te potkapacitiran u smislu neravnomjernog standarda izgrađenosti škola te nemogućnosti pokretanja bilo kakvih razvojnih programa.

Srećom, danas je slika znatno drugačija zahvaljujući projektu izgradnje, odnosno dogradnje školskih zgrada i športskih dvorana osnovnih i srednjih škola u Varaždinskoj županiji čija je svrha bila upravo podizanje razine obrazovanja, stabilizacija troškova poslovanja te realizacija razvojnih programa iznad standarda.

Tako je dodatnih 41 tisuću metara kvadratnih u osnovnim i srednjim školama, kojima su izgrađena ili dograđena 32 školska objekta, pri čemu je bilo 10 novoizgrađenih dvorana, 19 dograđenih škola, 1 novoizgrađena škola te 2 rekonstrukcije školskih dvorana u učionički prostor, donijelo brojne koristi za korisnike javnih usluga, to jest za sve uključene u sektor obrazovanja i lokalnu zajednicu.

Organizacija nastave u jednoj smjeni

Dodatni školski prostor donio je organizaciju nastave u jednoj smjeni, u 68 objekata od ukupno 74, zahvaljujući kojoj su učenici i nastavnici motiviraniji, koncentriraniji na nastavu, odgovorniji i puno aktivniji na satovima. Pritom su neopravdani izostanci smanjeni za 18 posto, a za 11 posto je manji broj negativno ocjenjenih učenika.

Varaždinska županija jedina u Hrvatskoj povećava broj srednjoškolaca. Tako je za 80 posto povećan broj gimnazijalaca koji u ukupnoj strukturi čine 30 posto srednjoškolaca, a za 10 posto učenika dolazi iz drugih županija.

Novi školski prostori stvorili su uvjete jednakih šansi za sve bez obzira na mjesto stanovanja i uvjete za razvoj mreže osnovnih i srednjih škola i programa pa se srednje škole u Varaždinu razvijaju kao centri izvrsnosti, a srednje škole izvan Varaždina kao srednjoškolski centri koji ponudom raznovrsnih programa približavaju obrazovanje mjestu stanovanja učenika i na taj način smanjuju troškove.

Razvoj jedinstvenih centara izvrsnosti

Slobodni poslijepodnevni sati i subote omogućili su razvoj centara izvrsnosti kroz koje Varaždinska županija, kao prva u Hrvatskoj, provodi programe s nadarenim učenicima osnovnih i srednjih škola u matematici, fizici, informatici, poduzetništvu, kemiji, biologiji, hrvatskom jeziku, novim tehnologijama i komunikaciji.

Pohađa ih 739 učenika s kojima radi 108 mentora. Nastava se održava subotom, radi se po 4 školska sata, od 8.15 – 11.30 sati, a svi učenici imaju osiguran besplatan prijevoz i obrok.

Obzirom da su modelom JPP-a pokrivene sve kamate, rizici i održavanje školskih objekata tijekom ugovorenog perioda najma, ravnatelji se više uopće ne bave održavanjem i upravljanjem zgradom, već se posvećuju isključivo poboljšanju nastavnih programa i kvalitete rada s nastavnicima i učenicima, kao i dodatnom obrazovanju.

Tako su prošli stručno usavršavanje u pisanju i provođenju europskih projekata, a trenutno pohađaju programe e-učenja i programima učenja za poduzetništvo.

Škole – prvaci u privlačenju EU sredstava

Po povlačenju novaca iz EU fondova, srednje škole Varaždinske županije u samom su hrvatskom vrhu. Dosad su, zahvaljujući stečenom znanju o pripremi i provedbi EU projekta, kao nositelji projekta ili kao partneri povukle oko 60 milijuna kuna iz raznih EU fondova i programa.

Povećanjem broja sportskih dvorana omogućen je razvoj dvoranskih sportova. U osnovnim školama tako djeluje univerzalna sportska škola, a naše su škole sustavno domaćini brojnim međužupanijskim, državnim i međunarodnim natjecanjima.

Općinama i gradovima omogućeno je korištenje školskih i dvoranskih prostora nakon nastave i vikendom za manifestacijske, rekreativne i druge potrebe udruga, mještana i civilnog društva čime su škole postale središnje mjesto svih zbivanja u sredini u kojoj se nalaze.

U poslijepodnevnim satima se u školskim prostorima održavaju tečajevi informatičkog opismenjavanja, stranih jezika i drugi oblici cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih na svim područjima. Također se velikom broju učenika, kroz različite aktivnosti, omogućuje, zadovoljavanje interesa i razvoj sposobnosti za određena područja i specijalnosti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije