Konferencija HNS-a

PROBLEM PRIJEVOZA Škvarić (HNS): ‘Master plan za integrirani prijevoz putnika je i dalje mrtvo slovo na papiru’

Zbog neujednačenosti redova vožnje željezničkog i autobusnog prijevoza putnika, mobilnost građana ruralnih područja na izuzetno je niskom nivou.

HNS Varaždinske županije danas je održao konferenciju za novinare
o projektu ‘Integriranog prijevoza putnika’, čijim bi se
provođenjem povećala mobilnost, a time i kvaliteta života
stanovnika ruralnih pograničnih područja.

Na konferenciji za novinare govorili su saborska zastupnica
Božica Makar, gradonačelnik Grada Lepoglave te
potpredsjednik ŽO HNS-a Varaždinske županije Marijan
Škvarić
i Marijana Čubaković
predsjednica HNS-a Bednja.

Zbog neujednačenosti redova vožnje željezničkog i autobusnog
prijevoza putnika, mobilnost građana ruralnih područja na
izuzetno je niskom nivou, te putnici iz Lepoglave, primjerice na
posao u Varaždin mogu željeznicom, no za povratak je, vremenski
uvjetovana opcija znatno skuplji autobusni prijevoz.

Ili primjerice žitelji Kameničkog Vrhovca, da bi javnim
prijevozom stigli u 3,5 kilometara udaljenu Lepoglavu, putuju
16,2 kilometra dvjema autobusnim linijama, presjedajući u Ivancu.

– Ovakvo stanje neodrživo je, a nezadovoljstvo tim veće zna li se
da je u vrijeme HNS-a Varaždinska županija, zajedno sa susjednim
Međimurskom i Koprivničko-križevačkom županijom izradila Master
plan za integrirani prijevoz putnika. Sastavni dio plana je i
Pilot projekt linija usmjeren ka povećanju mobilnosti građana, a
dio Pilot projekta za područje Varaždinske županije obuhvaća
prijevozničke usluge za liniju Varaždin – Lepoglava – Trakošćan.
Prema Master planu osnovu masovnog prijevoza čine željeznice, a
autobusi služe kao dopuna za dopremanje putnika na kolodvor –
rekao je Škvarić i nastavio:

– Iako je Master plan završen u siječnju 2017. godine, potom u
ožujku 2018. održan i sastanak sa zaključkom o početku primjene
Pilot projekta s početkom tekuće školske godine, Master plan je i
dalje ‘mrtvo slovo na papiru.’ Pitam se zašto? Isti upit nekoliko
puta sam uputio i na županijsku adresu, no, odgovor nisam dobio.
Zašto se s projektom nije krenulo? Jeli to možda političko
pitanje, budući da znamo kako aktualni Župan voli svojatati i
hvaliti se projektima pripremljenim u doba HNS-a. – istaknuo je
Marijan Škvarić.

Također, smatra kako se veliki projekti ne mogu realizirati preko
noći.

– HNS podržava sve projekte koji doprinose kvaliteti života
građana Varaždinske županije. Iako svjestan da se veliki projekti
ne mogu realizirati preko noći, pozivam župana
Čačića da se ne inati građanima ruralnog
područja, već da krene s realizacijom pripremljenih HNS-ovih
projekata. Osim što bi se time povećala mobilnost građana,
dijelom bi se i smanjilo iseljavanje naših ruralnih područja –
zaključio je Škvarić.

Marijana Čubaković navela je probleme na koje nailaze studenti i
turisti u općini Bednja.

– Problem prijevoza javlja se i kod prijevoza studenata koji
studiraju u Varaždinu ili Zagrebu. Nedjeljni odlazak u Zagreb ili
dolazak petkom kući uključuje kombinaciju prijevoza vlakom u
Krapinu, ili pak autobusima do Varaždina ili Lepoglave, a dalje
do Bednje ovisi o tome imaju li roditelji studenata vlastiti
automobil. Također valja spomenuti i turistički potencijal dvorca
Trakošćan, koji tako ostaje zakidan za turiste
koji dođu u Varaždin, a nemaju mogućnost odvesti se do 40-tak
kilometara udaljenog Trakošćana – istaknula je Čubaković

Saborska zastupnica Božica Makar govorila je o novom Zakonu o
otocima i Zakonu o brdsko planinskim područjima.

– Svjesni smo da život na otocima nije jednostavan i da veliki
problem otočanima predstavlja prijevoz, ali jednako tako i 
život na brdsko planinskim područjima nije jednostavan, posebice
kada je prijevoz u pitanju – rekla je Božica Makar, te dodala
kako je neosporno da se otočanima treba pomoći, (ukupna
nacionalna ulaganja u otoke u 2017. godini iznosila je 1,7
milijardi kuna) a znatan dio tih sredstava iz državnog Proračuna
izdvojen je upravo za subvencioniranje prijevoza otočana.

Isto tako treba pomoći stanovnicima brdsko planinskih područja,
kao i svim stanovnicima u ruralnim područjima kojima prijevoz
predstavlja jedan od većih problema.

Zakonom o brdsko planinskom području predviđeno je uvođenje tkz.
‘Gorske iskaznice’ kojom bi se uz ostala prava, ostvarivalo i
pravo na povlašteni javni prijevoz. No, i dalje ostaje problem
nedovoljnog broja i previsoke cijene javnog linijskog prijevoza,
s obzirom na to da su takve linije, zbog malog broja putnika,
uglavnom nerentabilne. U očekivanju donošenja i Pravilnika o
sadržaju i načinu praćenja, HNS smatra da bi ‘Gorska iskaznica’
doprinijela većoj mobilnosti građana, posebice u svjetlu
najavljene reforme željezničkog sektora.  

– Na temu ‘integriranog prijevoza putnika’ nedavno sam u
saborskoj raspravi razgovarala s državnom tajnicom Ministarstva
mora, prometa i infrastrukture Nikolinom Brnjac,
koja je potvrdila da bi reforma željezničkog sektora trebala
građanima omogućiti niz benefita i kako će željeznica reformom
postati kralježnica kopnenog prijevoza naslonjena na autobusni
sustav. Time se potvrđuje opravdanost izrade Master plana kao i
potreba za uvođenjem pilot linije koja bi trebala biti početak
provođenja cjelokupnog integriranog prijevoza putnika u
spomenutim županijama, a nadam se da bi mogao zaživjeti i na
području cijele  Republike Hrvatske – zaključila je Makar.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije