Osim što kroz ime benda odaju počast i varaždinskim kvartovima, oni svojim zvukom odaju počast od jazza do trip hopa, s dominantnom gitarom i vokalom koji čine okosnicu ambijenta stvorenog oko beverly brooks.
beverly brooks, varaždinski bend, objavio
je drugi studijski album ‘albumex’. Izdanje dolazi pet godina
nakon prvijenca ‘morning’ s kojim su se predstavili na glazbenoj
sceni.
Osnivače predstavljaju pjevačica Žarka Krpan i
gitarist Jura Geci, a upravo je povod za
razgovor bilo ono vrijeme između – što se sve događalo s beverly
brooks u ovih par godina, kako je teklo snimanje novog albuma te
kakvi su planovi za budućnost.
Osim što kroz ime benda odaju počast i varaždinskim
kvartovima, oni svojim zvukom uvelike odaju počast žanrovima od
jazza do trip hopa, s primarno dominantnom gitarom i vokalom koji
čine okosnicu ambijenta stvorenog oko beverly brooks.
Prošlo je gotovo pet godina od vašeg prvijenca ‘morning’.
Što se sve događalo kod vas u međuvremenu?
Par mjeseci nakon što smo objavili album svijet je zadesila
pošast od korone i sve je stalo. Igrom slučaja dvojica članova iz
benda, basist Gašper Gantar i bubnjar
Danijel Ivanković, iselili su iz Hrvatske. Juru
i mene to nije obeshrabrilo te smo nastavili stvarati kao duo.
Tako smo dogurali do posljednje dvije godine kada su nam se
pridružili basist Vjekoslav Geček i bubnjar
Emir Čovran s kojima smo snimili drugi studijski
album ‘albumex’.
Pošto se Emir posvetio drugim projektima ponovno smo bili u
potrazi za bubnjarem. Sretni smo što nam se u rujnu 2023.
pridružio Nikola Mikulić na bubnjevima te smo
napokon, u ovoj finalnoj postavi, mogli krenuti ozbiljno vježbati
i pripremati stare i nove materijale za koncertnu promociju
albuma i svih budućih pjesama koje nastojimo objaviti.
‘albumex’ je izašao s dvije pjesme na hrvatskom jeziku.
Pošto si autorica tekstova, kako si se odlučila za
taj potez? Mnogi kažu da im je prirodnije pisati na engleskom,
dok je na hrvatskom jeziku puno teže uglazbiti tekst…
Moram priznati da je to bio dug proces nagovaranja. Borila sam se
s idejom pisanja i pjevanja na hrvatskom jeziku upravo iz
tog razloga što mi je engleski uvijek bio prirodniji i
melodičniji od hrvatskog. Ne znam otkud taj strah od materinjeg
jezika, vjerojatno je to stvar navike i dugogodišnjeg slušanja
glazbe na engleskom.
U nekom momentu sam se prepustila pa je nastala prva na hrvatskom
– ‘5 minuta’. A odmah za njom i ‘Kreni’. Izgleda da sam
otvorila neke kanale jer od svježih pjesama koje smo nedavno
osmislili, nekolicina ih i je na hrvatskom. Neću vam lagati, i
dalje mi je draže pisati i pjevati na engleskom makar sam sad
zadovoljna jer stvaram neopterećena jezikom. Glavno da je
nama kao bendu stvar dobra i da uđe slušatelju u uho.
‘Island’ je vaš prvi spot – kako ste odlučili baš za
tu numeru da ona bude prvi singl s albuma te kako je teklo
snimanje spota?
Mi smo zapravo htjeli izdati ‘Island’ na ljeto s obzirom na
tematiku. Međutim mastering nam se malo odužio pa nismo uhvatili
taj ljetni val. Sva sreća mood pjesme jest neka sanjiva
melankolija pa se spot dobro uklopio i za kraj ljeta. Ideja spota
je moja tako da sam skupljala morske rekvizite, šašave kostime,
perike, naočale, mjesečinu, rezuckala od kartona valove i čak rep
sirene koji na kraju nije završio u spotu (smijeh).
S obzirom na kratak rok i mali budžet dobro nam je došla
kreativnost i naš genijalni snimatelj i montažer Damir
Chytil. Sve naše lude ideje maestralno je ostvario i mi
smo prezadovoljni rezultatom.
Na albumu ima mnogo suradnika, s tim ste i ponajviše
razvili zvuk od prvog izdanja – možeš li reći malo više o tom
procesu i uključivanju glazbenika -suradnika u proces snimanja
albuma?
Uključivanje suradnika teklo je spontano. Dok kao autor
osmišljavaš i stvaraš glazbu često puta čuješ druge instrumente,
odnosno zamišljaš dionice različitih instrumenata koje nemaš
nužno u bendu, a koji bi se savršeno uklopili u pjesmu. Srećom,
Jurino bogato i dugogodišnje djelovanje na sceni popraćeno
je prijateljstvima s raznim muzičarima.
Tako da kad smo osjetili potrebu za brass sekcijom, klavirom,
hammondom, sintezajzerom ili pak violončelom znali smo
kome se obratiti.
Album je objavljen pod diskografskom kućom Dancing Bear.
Kako je došlo do te suradnje? Je li problem za još neafirmirane
bendove pronaći izdavača?
Odlučili smo početkom prošle godine da želimo pronaći izdavača pa
smo na nekoliko strana poslali naš album prvijenac ‘morning’.
Silvije Varga, direktor diskografske kuće
Dancing bear, nam se prvi javio. Oduševljen albumom pozvao
nas je na sastanak. Za nas je bio zainteresiran još jedan
hrvatski izdavač, ali smo nekako išli po osjećaju te intuitivno
odabrali Dancing bear.
U svakom slučaju put do izdavača nije lak, a kod nas je bio plod
velikog rada i truda. Važno je napomenuti da put ne staje na
pronalasku izdavača. Iako puno ovisi o izdavaču, autor i dalje
nastavlja svoj izazovan put s financijskim izdacima u vidu
snimanja, miksanja, masteriranja pjesama te kasnije videa pa do
učenja pravila marketinga i kako se plasirati na društvenim
mrežama, u medijima i naravno na sceni.
Iz objava na društvenim mrežama vidi se da glavni
kreativni dio za određenu pjesmu nastaje na probama. Koliko ih
često imate, kako stvarate tamo, tko je glavna pokretačka snaga
ili je to jedinstvo vas četvero u tom trenutku?
Tako je. Magija nastaje na probi (smijeh). Juri i meni je već
neko dugogodišnje pravilo da jedan drugome dođemo svaki sa svojom
idejom. On s nekim gitarskim riffom, ja s vokalnom
melodijom. Pa to krenemo uobličavati i raditi aranžmane zajedno
s Vjekom i Nikolom. Nekad skica nastane iz nule na licu
mjesta, nekad zagrebemo u nešto pa skroz zaboravimo i stavimo sa
strane te izvučemo iz arhive kad nas ponovno inspirira.
Stvaramo bez pravila i pritiska. Iz gušta. Iako smo Jura i ja
autori glazbe, pjesmu može inspirirati beat bubnja ili
neka groovy linija basa tako da bi rekla da svi
sudjelujemo u procesu stvaranja.
Probe nastojimo imati barem jednom tjedno. Kako non stop radimo i
na novim materijalima, Jura i ja obično ubacimo još jednu probu u
tjednu kao duo. A i sada smo pojačali raspored proba s obzirom da
nam se bliži koncertna promocija.
Uskoro dolaze i koncerti na kojima promovirate novi
materijal. Kako se može pridobiti svirka u nekom klubu, koliko je
pak teško bukirati određeni prostor, privući publiku, baviti se
marketinškim poslovima vezanim uz bend…
Moram reći da po tom pitanju, od svih članova benda, ja kao
kazalištarka imam najmanje iskustva s organizacijom i
pronalaskom svirki. Ono što je sigurno jest naša koncertna
promocija ‘albumexa’ 17. travnja na Sceni
Rogoz. U zagrebačkoj Močvari smo 24. travnja gdje
nastupamo kao predgrupa Reperu iz sobe. Za sada
dogovaranje svirki ide preko prijatelja i poziva, a dalje ćemo
slati ponude gdje nam se čini da bi postojao interes. For the
time being – to prepuštam muškim snagama benda.
Stanje na pjesmama je sanjiva melankolija, nostalgija i
taj osjećaj ljeta. Koliko je tu uzora iz onih vremena ranih
sedamdesetih i devedesetih godina kada su dominirali
dream/pop/rock bendovi?
Baš sam za ovo pitanje pitala Juru želim li spomenuti neke
utjecaje (smijeh). Rekla bih da je odgovor za nas izazov jer nam
je ukus šarolik i plovimo svakojakim žanrovima od jazza, bluesa,
rokenrola do trip hopa. Zato nas je vjerojatno kao bend i teško
svrstati u neku žanrovsku ladicu jer se osjete različiti
utjecaji.
Mogla bih vam sad napisati podužu listu bendova, kantautora i
kantautorica, ali mislim da ne bi bilo fer nekoga izostaviti
pa ću se suzdržati.
Naveli ste da usporedno s ovim albumom, već se stvaraju
nove pjesme. Je li onda za vas taj proces snimanja i stvaranja
glazbe konstantan, a samo je pitanje koje će i koliko pjesama
završiti u završnom obliku na studijskom izdanju? Što su idući
koraci za bend?
Složila bih se s tom tvrdnjom. Mi konstantno nešto stvaramo
i planiramo snimanja novih pjesama. Dok se stvori gomila
materijala biramo s toga brda ono što nam najbolje sjeda pa
dalje odlučujemo hoće li to biti demo, singlica, album…
Nemamo neki striktni plan, datum i rok, samo znamo da kod nas rad
nikada ne staje.
Drugi studijski album beverly brooks ‘albumex’ možete
preslušati na streaming platformama i YouTubeu.