Na terasi restorana Angelus u Varaždinu danas je predstavljen program ovogodišnjeg Špancirfesta, sada već sedamnaestog po redu, koji će, kako je najavljeno, cijeli biti u znaku kreativnosti.
– Špancirfest je od male manifestacije izrastao u jedan od najznačanijih brendova našeg grada. Festival je svake godine sve bolji i organizacijski napreduje, a posebno me veseli projekt Urbana akupunktura grada, gdje će mladi kreativci osmisliti poseban trg u Habdelićevoj ulici – istaknuo je Goran Habuš, gradonačelnik Varaždina.
Diretkorica gradske Turističke zajednice Branka Tropp govorila je o iskoraku koji čini ovogodišnji Špancirfest, a iskazan je putem novog slogana – ‘Pokreni svoju kreativnost’.
– Želimo ukazati na važnost kreativnosti i kreativne industrije. Ovo je i poziv svim Varaždincima da sudjeluju na Špancirfestu, a to mogu učiniti već samim svojim dolaskom i sudjelovanjem u programima, koji će biti interaktivni, a činit će ih kreativne radionice i drugi oblici kreativnog stvaralaštva i kreativne zabave, tako da će svatko moći izraziti svoju kreativnost – ističe Branka Tropp.
Nedvojbeno je, usprkos sporadičnim kritikama, da se u posljednjih nekoliko godina festival produkcijski i sadržajno uzdigao na visoku razinu te je njegov glazbeni i općenito izvođački program najvažnija hrvatska festivalska točka kraja ljeta. No, uz to, Špancirfest je već nekoliko godina na putu da postane važan u razvoju kreativne industrije na lokalnom prostoru, a moguće i šire.
Špancirfest kao platforma za kreativno izražavanje
Cilj organizatora je, kako se naglašava, festival pretvoriti u platformu koja će potaknuti mlade, talentirane umjetnike-poduzetnike iz područja kreativnih i kulturnih industrija da još aktivnije razmišljaju tržišno, s obzirom da uz njih stoji vrhunski turistički brend kojemu je jedna od glavnih zadaća omogućiti im kontakt s ciljnom publikom.
Iako se ova ideja sustavno razvija već nekoliko godina, Špancirfest 2015. bit će prvi koji će kreativnost imati u svojoj srži. Novi slogan, ‘Pokreni svoju kreativnost’, predstavlja smjer u kojem bi se festival trebao kretati u budućnosti.
Zanimljivost je i način na koji će Špancirfest trajno obogatiti i javni prostor Varaždina novom instalacijom u Bakačevoj ulici, izrađenom od starog pribora za jelo, kojeg su tijekom prošlog Špancirfesta donirali građani Varaždina.
Partner i Rendez-vous festival Francuske u Hrvatskoj
Ove godine partneri na festivalu su Rendez–vous festival Francuske u Hrvatskoj, potom Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI), nadalje Arhitektonski fakultet Zagreb, Akademija likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološki fakultet…
U Uskoj ulici tako će ove godine svoje mjesto naći 30-a mladih umjetnika iz cijele Hrvatske, ali i gosti iz Ljubljane. Održavat će se niz kreativnih radionica, u suradnji s HKKKI-jem, dok će studenti Arhitektonskog fakulteta održati radionicu Akupunktura grada, u sklopu koje će kreirati novi izgled i identitet novog trga u Varaždinu. Tu je, naravno, i Park kreative, smješen na prostoru iza katedrale, u kojem uživaju i djeca i roditelji.
Predstavljanju ovogodišnjeg Špancirfesta prisustvovala je i veleposlanica Francuske u Hrvatskoj, Michele Boccoz.
Obrativši se okupljenima na hrvatskom jeziku, izrazila je zadovoljstvo što je Špancirfest dio manifestacije Rendez-vous, festival Francuske u Hrvatskoj. Plod te suradnje je nastup akrobatske skupine Transe Express na Kapucinskom trgu, s programom kakav još nije bio viđen na ulicama Varaždina.
U sklopu Rendez-vousa održat će se i koncert grupe Nouvelle Vague, prvog dana na Stančićevom trgu, a posebna atrakcija zasigurno će biti francuski doručak, koji će biti organiziran u nedjelju, 23. kolovoza.
– Posebno smo ponosni na partnerstvo Rendez-vous festivala Francuske u Hrvatske sa Špancirfestom. Radi se o vrlo važnom festivalu, koji se obraća svim Varaždincima, ali i građanima Hrvatske. Pripremili smo uistinu odlične programe, koji će dostojno reprezentirati Francusku – istaknula je Michele Boccoz.
Vindija je i ove godine generalni sponzor Špancirfesta. Omiljeni Vindiland na Starome gradu i kod Lančane kule neizostavni je dio programa Špancirfesta, u pripremi je tradicionalni plesno-scenski spektakl Milk night, a ove godine u prostor Vindilanda vraća se i ljetno kino, koje počinje s projekcijama kada završe dnevne aktivnosti na brojnim dječjim igralištima.
Osim Vindije, predstavila su se još dva velika sponzora Špancirfesta, Carlsbreg sa svojim brandom Pan i Coca Cola.
Raznovrstan glazbeni program na tri pozornice
Glazbeni program Špancirfesta će u 2015. biti još bogatiji i zanimljiviji publici. Tu je prije svega glavna pozornica kod Starog grada na kojoj će partner Špancirfesta ove godine biti agencija LAA.
Pozornica Stari grad tako će i dalje donositi kombinaciju velikih, svjetskih glazbenih zvijezdi te najznačajnijih regionalnih bendova i izvođača. Mando Diao, Parov Stelar Band, Gogol Bordelo, Dubioza kolektiv, Bajaga & Instruktori, S.A.R.S., Edo Maajka – zvučna su noseća imena.
Na Stančićevom trgu će, uz ranije spomenuti Nouvelle Vague, nastupiti Pankrti, Dzabmo Agusevi Orcherstra, Rambo Amadeus, Detour i brojni drugi.
A posebna poslastica bit će pozornica na novoj lokaciji, onoj kod vile Bedeković, na kojoj će nastupati Maksim Mrvica, Darko Rundek, Massimo i Matija Dedić, Vlatko Stefanovski i Miroslav Tadić, Josipa Lisac i Amira Medunjanin.
Uz to, ponovno sve posjetitelje očekuje odličan program kazališnih predstava, također na pozornici vile Bedeković, gdje će nastupati Kerekesh Teatar, Zijah Sokolović, Teatar Gavran i Vid Balog.