Upoznali su se kao studenti, a danas već rade za Rimca, Porsche, Ultra Europe, DJ Snake, Rastu, Banficu...
Turistička zajednica Grada Varaždina proteklih
dana na društvenim mrežama objavila je video-priču o proteklom
Špancirfestu i taj je ‘aftermovie’ u vrlo
kratkom roku izazvao gotovo nepodijeljeno oduševljenje javnosti.
Odlučili smo doznati nešto više o kreativnoj ekipi koja stoji iza
ove priče, ali i nekih drugih atraktivnih video radova koje smo
imali prilike vidjeti u proteklom razdoblju.
Video je za Turističku zajednicu radio Lotus RC,
obrt mladog kreativca Timona Terzića, koji stoji
iza scenarija, režije i montaže, dok je za potrebe ovoga projekta
okupio ekipu kamermana koju su činili: Dario Mikulek,
Dorian Domiter, Sven Danko, Ivica Hozmec, Luka Ivić i
Stella Grbec. Za glazbeni dio bio je zadužen
Jura Puclin.
Tijekom studija nastala Looma
Kreativni tim koji je radio na ovome projektu dobrim dijelom
proizašao je iz suradnje koja je započela još u vrijeme
studiranja. Timon Terzić, Dario Mikulek i Bojan
Horvat tada su zajedno radili pod imenom
Looma.
– Tijekom studentskih dana upoznao sam kolegu koji je imao
jednaku strast prema video produkciji. U početku smo to bili samo
Dario i ja, a kasnije nam se pridružio Bojan. Naša suradnja
započela je prije četiri godine, a prvi pravi klijent bila nam je
Turistička zajednica. Danas svatko od nas vodi vlastiti obrt te
radimo na različitim projektima, ali povremeno se pojavi prilika
da radimo zajedno i kroz tu sinergiju stvaramo proizvode poput
aftermovieja za Špancirfest. Ove godine smo za složeniju priču
koju smo zamislili trebali dodatnu pomoć pa smo je potražili među
prijateljima, poznanicima i kolegama – priča Timon Terzić.
Snimili 90 sati materijala!
Zanimalo nas je kako izgleda kreativni proces kod stvaranja
jednog ovakvog filma, koji traje gotovo osam minuta. A za tih
osam minuta trebalo je snimiti oko 90 sati video materijala
‘teških’ 4 terabajta!
– Kod zahtjevnih projekata kao što je ovaj presudni su dobra
organizacija i pre-produkcija. Kroz film se provlači nekoliko
isprepletenih priča. Špancirfest je raznolik festival, od
Vindilanda do Vinskog grada,
stoga smo trebali osmisliti koncept koji bi odgovarao širokom
spektru posjetitelja. Odlučili smo podijeliti film na šest mini
priča, svaka je usmjerena na različit aspekt festivala –
objašnjava osnovnu ideju Timon Terzić.
Četiri mjeseca razrađivao scenarij
Pisanje scenarija, kaže, započeo je četiri mjeseca prije početka
festivala:
– Tijekom tog vremena skupljao sam ideje za kadrove te pripremao
moodboard. Paralelno s drugim projektima, pronalazio sam
inspiraciju i kontinuirano radio na scenariju, koristeći program
Notion. Scenarij se neprestano mijenjao, prilagođavajući se
različitim mogućnostima.
Najveći izazov – scena s leptirima
Najzahtjevnija je sekvenca bila ona s leptirima.
– Smatram da su početak i završetak filma ključni te sam želio da
uvod bude intrigantan i spektakularan – kaže Terzić. Prema
reakciji publike, čini se da je itekako uspio u tome.
Kod stvaranja video-priča ovakve vrste glazba je posebno važan
element.
– Glazba igra ključnu ulogu u cijelom doživljaju. Nakon što sam
preslušao stotine pjesama iz stock glazbe, došao sam do zaključka
da glazba mora biti posebno prilagođena filmu. U suradnji s
Jurom Puclinom stvorili smo čarobnu glazbenu
podlogu koja savršeno odgovara tonu koji sam želio postići –
zadovoljan je Terzić postignutim.
Dronom kroz HNK
Nedavno je Timon s Lukom Ivićem radio na još
jednom zapaženom videu, onome za Hrvatsko narodno
kazalište u Varaždinu.
– Video za HNK nastao je iz ideje koju sam s Lukom osmišljavao
prije nego što smo se obratili kazalištu. Jednom prilikom dobili
smo dopuštenje za letenje dronovima unutar kazališta. Snimke su
bile izvanredne, što nas je odmah inspiriralo za brojne ideje o
njihovom daljnjem iskorištavanju.
I najveći brendovi otvoreni za kreativne ideje
Ponekad se, dakle, dogodi da samoinicijativno osmisle ideju za
video, čak i kada još nemaju angažman.
– Ako smatramo da je ideja kvalitetna, obratimo se potencijalnom
klijentu kako bismo razmotrili mogućnost suradnje. U eri
društvenih mreža, čak i najveći brendovi otvoreni su za
inovativne i kreativne ideje.
Preko rada s Banficom do široke publike
Njihova imena nalaze se i iza spotova popularnog repera
Banfice. On je sam Loomu često isticao u svojim
intervjuima.
– Banfica je u iznimno kratkom vremenu postao prepoznatljivo ime
u regiji Balkana. Njegova glazba stavila je naše radove pred
široku publiku. U svakom spotu na kojem smo radili težili
inovacijama, a kao tim obilujemo idejama koje oblikujemo u taj
karakterističan Banfica video-look. Ovi spotovi pružaju nam
sjajnu priliku za eksperimentiranje s novim tehnologijama i
tehnikama snimanja.
Dosad više od 200 projekata
Do sada su kako kolektiv realizirali više od 200 projekata, a
ukupan broj pregleda njihova sadržaja približava se 50 milijuna.
– Među našim poznatijim partnerima i klijentima ističu se
Rimac, Porsche, Ultra
Europe, DJ Snake, Rasta i Banfica, među
ostalima – nabraja Timon.
Fokus na rad s dronovima
Posebno je usredotočen na rad s dronovima, s posebnim naglaskom
na proizvodnju vlastitih proizvoda namijenjenih pilotima FPV
dronova, i to radi pod brendom Lotus RC.
– Već godinu dana intenzivno radimo na razvoju našeg vlastitog
drona koji planiramo plasirati na tržište. Osim toga, nudimo i
usluge snimanja pomoću FPV drona pod brendom 16tonmedia.com.
Cilj – biti globalno prepoznat
Mnogo kvalitetnih radova već je iza njih, no planova i ideja ne
nedostaje:
– U nadolazećim godinama fokusirat ćemo se na proširenje
horizonta i jačanje suradnje s međunarodnim partnerima. Naš cilj
je postići globalno prepoznavanje. Oslanjajući se na naše
iskustvo i dosadašnje projekte, optimistično gledamo prema
budućnosti. Želimo postaviti nove standarde u industriji video
produkcije te inspirirati buduće generacije kreatora.
Zvuči vrlo ambiciozno, no ono dosad napravljeno snažno je pokriće
za takvo razmišljanje. I lijepa poruka za kraj:
– Ne namjeravam napustiti Varaždin; to je grad koji
nas neprestano inspirira.