U suradnji s Veleposlanstvom Države Izrael, u petak, 2. veljače, je u Glazbenoj školi u Varaždinu održan Dan sjećanja na žrtve holokausta. Središnji dio događaja bilo je predavanje pod naslovom ‘Da se ne zaboravi: U spomen na stradale Varaždince – Glazba u zatočeništvu: bijeg od stvarnosti i/ili spašavanje života – glazbene priredbe u logorima Jasenovac i Kraljevica 1941-1945’. Predavanje je održala dr.sc.mag.art. Tamara Jurkić Sviben.
Program je otvoren tradicionalnom židovskom pjesmom Shalom Aleichem (Mir s tobom) koja se pjeva u petak na večer, a izražava dobrodošlicu anđelima koji prate osobu pristiglu s večernje molitve u sinagogi. Pjesmu je pod ravnanjem Dade Ruže izveo Mješoviti zbor Glazbene škole. Nakon pozdrava, ravnatelj škole Davora Matačića održao je uvodni govor u kojem je naglasio važnost sjećanja na žrtve holokausta te pročitao odlomak iz knjige Krešimira Filića Glazbeni život Varaždina koji govori o nejednakim uvjetima za upis u glazbenu školu za židovsku djecu u 19. stoljeću, ukazujući time na davne izvore i korijene progona Židova koji su kulminirali s nacističkim koncentracijskim logorima.
Tamara Jurkić Sviben govorila je o varaždinskim židovskim glazbenicima kao što su Ernest i Jelisava Krajanski, djelomično Žiga Hirschler i dr. koji su odvedeni i ubijeni u Jasenovcu, ali i o židovskim glazbenicima koji su djelovali u drugim dijelovima Hrvatske i doživjeli istu ili sličnu sudbinu kao što su to Rikard Schwarz, Alfred Pordes, Sidonija Geiger i dr. Istraživala je, i o tome također na predavanju govorila, kakvu je ulogu glazba imala u logorima Jasenovac i Kraljevica – da li su i kakvi glazbeni ansambli tamo postojali, kakvu su glazbu izvodili, za koga su svirali te kakva je sudbina snašla glazbenike koji su ih sačinjavali.
Prema šturim podacima i rijetkim sačuvanim zapisima logoraša može se zaključiti da je u Jasenovcu postojao ansambl koji je izvodio popularnu glazbu i zabavljao ustaše. Glazbenici su bili oslobođeni od teškog rada, ali ih to nije spasilo od likvidacije. U slobodno vrijeme nisu smjeli svirati. Isto tako nisu smjeli svirati za logoraše, kojima je jedina glazbena aktivnost bila pjevanje ispod glasa kako bi se međusobno bodrili. U Kraljevici koja je bila pod talijanskom upravom je glazbenih aktivnosti bilo puno više, a situacija za glazbenike nešto bolja. Sviralo se i pjevalo u raznim prigodama – za vrijeme mise, prigodom obilježavanja praznika, za zabavu čuvarima i dr. Glazbenici su također bili oslobođeni od teškog rada i nije bilo masovnih likvidacija.
Predavanje je Tamara Jurkić Sviben zaključila Hirschlerovom ‘Lotus suitom’ za klavir četveroručno koju je izvela s Ivanom Godec Vinceković.
Nakon predavanja prikazan je film ‘What is the Holocaust’, a cijeli događaj zaključen je skladbom ‘Koraci kroz Yad Vashem’ Davora Bobića. Skladbu su izvele Ruta Bobić na violini i Monika Zlatarek na klaviru.