- Kao i u matematici, tako i u životu, važno je da formula bude ispravna - uložen trud jednako pozitivan rezultat.
Na Dan učitelja, 5.
listopada, Ministarstvo znanosti
i obrazovanja Republike Hrvatske nagradilo
je 510 najuspješnijih odgojno-obrazovnih
radnika u školskoj godini 2018./2019. temeljem
odluke Povjerenstva za nagrađivanje.
Gordana Lohajner jedna je od
nagrađenih učiteljica informatike u
Osnovnoj školi Veliki Bukovec, a nagrađena
je ‘za mentorstvo učenicima na natjecanjima, uređivanje
stručnog časopisa, unaprjeđenje rada škole te doprinos struci
radom u udrugama’.
– Već petnaest godina uveseljavam učenike radom na računalu u
Osnovnoj školi Veliki Bukovec. Završila sam Fakultet
organizacije i informatike u Varaždinu, a kasnije i
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te
stekla kvalifikaciju za zanimanje učiteljica informatike. 2008.
godine postala ECDL trener i ispitivač za osnovni i napredni
program – rekla je uvodno Lohajner, koja je trenutno glavna
urednica digitalnog časopisa ‘Pogled kroz prozor’.
Osim toga, sudjelovala je u pilot projektu e-Škole ‘Uspostava
sustava razvoja digitalno zrelih škola’ kao trener i
predavač.
– Zbog komunikativnosti, novih izazova i rada s ljudima radila
sam i radim na različitim projektima u Hrvatskoj i izvan nje, te
uvijek se veselim novim izazovima – rekla je.
Vrlo joj je važno da se učenik u razredu osjeća
poticajno i pozitivno okruženje te da može u svakom trenutku
iznijeti svoje mišljenje vezano uz nastavni sadržaj.
– U svojem radu naviše koristim suradničko učenje,
rješavanje problemskih zadataka, u paru ili u timu. Na taj način
učenici razmjenjuju ideje, istražuju, produbljuju svoje stečeno
znanje, potiče se kritičko mišljenje i kreativnost,
odnosno, učenik aktivno uči.
Dobivena nagrada za nju je, kaže, potvrda dugogodišnjeg rada
i ulaganja u sebe.
– Kao i u matematici, tako i u životu, važno je da formula bude
ispravna – uložen trud jednako pozitivan rezultat.
Današnju situaciju u obrazovnom sustav komentirala je ovako:
– Svaka generacija učenika iz godine u godinu je drugačija.
Koristimo drugačije pristupe, metode i načine podučavanja kako bi
učenike motivirali na rad. Kao učiteljici, promjene su dio mojeg
poziva. Tako je i ‘Škola za život’ dio promjene koja
je u Informatici bila potrebna.
Smatra da je kurikulum tog nastavnog predmeta
prilagođen današnjem načinu i primjeni digitalne
tehnologije.
– Potiče se stjecanje vještina za uporabu informacijske
komunikacijske tehnologije kao i rješavanje različitih
problemskih računskih zadataka – kazala je zaključno.