- Hrvatska ima jedna od bolji odgojno-obrazovnih sustava koje sam ja upoznao jer omogućuje svakom učeniku da razvije svoje potencijale do maksimuma.
Na Dan učitelja, 5.
listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike
Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih
odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini
2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.
Branimir Štimec jedan je od nagrađenih nastavnika tjelesne i
zdravstvene kulture koji predaje u Osnovnoj školi
Vinica i Srednjoj školi Arboretum Opeka Marčan,
a nagrađen je ‘za mentorstvo učenicima na državnim
natjecanjima, održano predavanje na županijskoj razini, doprinos
struci radom u strukovnim udrugama, objavljivanje stručnog
članka, sudjelovanje i doprinos realizaciji rezultata
međunarodnog projekta, sudjelovanje u radnim skupinama za izradu
kurikulumskih dokumenata’.
– Cijeli život živim u Općini Vinica, u mjestu Marčan, gdje sam
pohađao osnovnu i srednju školu. Diplomirao sam
na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u
Zagrebu gdje sam tijekom studija
dobio Rektorovu nagradu. Na istom sam
fakultetu stekao doktorat znanosti iz znanstvenog
područja društvenih znanosti i znanstvenog polja odgojnih
znanosti – rekao je uvodno, dodavši da je školovanjem u
Švicarskoj stekao najvišu trenersku licencu iz biciklizma, a
ukupno je objavio 30 znanstveno-stručnih članaka.
– U sportskom smislu radim kao trener biciklizma, ali i u ostalim
sportovima, uglavnom s djecom i mladima. U profesionalnom smislu
sam nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture u Osnovnoj
školi Vinica i Srednjoj školi Arboretum Opeka Marčan već 13
godina. Autor sam i voditelj projekta ‘Želim voziti
bicikl’.
Ističe da je u današnje vrijeme veliki izazov raditi s
učenicima jer su se ‘vremena izuzetno promijenila u odnosu na
vrijeme njegovog školovanja’.
– Prvenstveno radim na način da učenici zavole tjelesno vježbanje
i da im tjelesno vježbanje bude svakodnevna navika. Kod svakog
učenika potičem ono što je kod njega dobro i vrednujem ono što
učenik zna, što radi i u čemu je dobar. Potičem samostalnost i
odgovornost u radu, ali i u svakodnevnom životu – ističe.
Velika je nagrada za sav uložen trud biti ‘izabran u klub
najboljih u državi’, dodaje.
– Značenje nagrade je poseban osjećaj.
Smatra da je situacija u odgojno obrazovnom sustavu
Hrvatske dobra, točnije, vrlo dobra.
– Hrvatska ima jedna od bolji odgojno-obrazovnih
sustava koje sam ja upoznao jer omogućuje svakom učeniku da
razvije svoje potencijale do maksimuma. Ono što je loše to su
plaće nastavnika u školama i tu je najveća mogućnost
napretka. Hrvatski nastavnici su odlični, ali izuzetno malo
plaćeni – smatra Štimec.
‘Školu za život’ komentirao je ovako:
– Omogućuje nastavnicima da u školi budu samostalni i odgovorni,
da mogu samostalno kreirati nastavu i samostalno unaprijediti
obrazovni-sustav što je izuzetno dobro. Naravno, to iziskuje
velike dodatne napore za nastavnike, puno puno vlastitog vremena,
ali najveća nagrada je osmijeh učenika kad dostigne zadani cilj –
istaknuo je zaključno.