'Sretna sam što radim u školi u kojoj je radna etika i motiviranost kolektiva visoka, gdje se rado prihvaćaju nove stvari, gdje se promišlja o inovacijama.'
Na Dan učitelja, 5.
listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike
Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih
odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini
2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.
Janja Banić jedna je od nagrađenih
profesorica informatike Prve gimnazije Varaždin,
a nagrađena je za ‘neposredan odgojno-obrazovni rad s darovitim
učenicima, sudjelovanje u međunarodnim projektima te unapređenje
rada škole.’
– Stekla sam zvanje diplomiranog informatičara na Fakultetu
organizacije i informatike u Varaždinu, gdje trenutno studiram na
doktorskom studiju. Odmah nakon završetka fakulteta radila sam
kao pripravnik programer u tvrtki Zagorje d.d.,
potom i kao voditelj službe za elektroniku obradu podataka, dok
sam 1992. otišla raditi u Metalsku industriju
Varaždin također na radno mjesto voditelja službe za
elektroničku obradu podataka. Budući da mi je želja (možda
uvjetovana i genetski – obiteljski) bila raditi u školi, 1995.
godine dobila sam posao u tadašnjoj Gimnaziji Varaždin na radnom
mjestu profesorice informatike – rekla je uvodno, dodavši da je
taj posao s velikim veseljem radila do 1. rujna 2009. godine
kad je prvi puta izabrana za ravnateljicu
škole.
– U ovom trenutku na početku sam svojeg trećeg mandata što je
veliki izazov jer za mene postoji samo jedan cilj: školi koju sam
i sama polazila te u njoj kasnije radila dati maksimum.
Nagradu je, ističe, primila kao jedna od svega pet
srednjoškolskih ravnatelja u
Hrvatskoj, temeljem rada na trenutnom radnom mjestu.
– Osim svega što obično uključuje ravnateljski posao, uključena
sam i u projektne aktivnosti škole, nekima i inicijator i idejni
začetnik. Voditelj sam Centra izvrsnosti za informatiku
za srednje škole, što mi omogućuje da i dalje budem
uključena u rad s visoko motiviranim učenicima. Također, završila
sam usavršavanje za menadžera za izradu i provedbu europskih
projekata. U mnogim školskim aktivnostima surađujem s učenicima i
to je najljepši dio posla jer sam se s njima uvijek jako lijepo
slagala – rekla je.
Nagrada je priznanje, dokaz da su napori i trud postali vidljivi,
ističe.
– Zapravo je najveća motivacija za još bolje i više.
Situaciju u obrazovnom sustavu komentirala je ovako:
– U svakom sustavu uvijek ima mjesta za napredak. Sretna sam što
radim u školi u kojoj je radna etika i motiviranost kolektiva
visoka, gdje se rado prihvaćaju nove stvari, gdje se promišlja o
inovacijama. Stoga nas reforma nije zatekla – rekla je.
Potvrđuju to mnogi savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje
koji dolaze za napredovanja nastavnika.
– Izuzetno hvale način rada tih kolega. Mi smo do sada već
završili projekt e-Škole kao jedna od prvih 20
e-Škola. Dobili smo opremu, nastavnici su educirani, radimo i
dalje na tome, veseli nas što naši učenici to prihvaćaju i traže
još. Prilično smo i fleksibilni i vrlo se lako dogovorimo o novim
modelima ili najboljim načinima da riješimo neke probleme ili
premostimo prepreke.
Svjesna je da nije tako u svim školama, no vjeruje da
jedni drugima mogu pomoći savjetima, iskustvima, prikazima dobre
prakse.
– ‘Škola za život’ je početak, gradit ćemo je i poboljšavati
dalje svi zajedno, prvenstveno iskustvom, radom i osluškivanjem
potreba naših učenika – rekla je zaključno.