U projekt su uključeni učenici iz čak deset zanimanja.
Strojarskoj i prometnoj školi odobren je novi Erasmus+ projekt u
području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja pod nazivom
SIPS mobility 4. Sama brojka u nazivu govori nam da je ovo
četvrti Erasmus+ projekt škole te da se nadovezuje na projekt
SIPS mobility 3 koji je upravo završio.
SIPS mobility 4
SIPS mobility 4 trajat će od 1. lipnja 2020. do 31. svibnja 2021.
godine, a financijska potpora od 128.850,00 eura omogućit će
obavljanje praktične nastave za 46 učenika iz sektora prometa i
logistike te strojarstva.
U projekt su uključeni učenici iz čak deset zanimanja (tehničar
za vozila i vozna sredstva, strojarski računalni tehničar,
tehničar za logistiku i špediciju, tehničar cestovnog
prometa, CNC operater, vozač motornog vozila, automehatroničar,
instalater kućnih instalacija, strojobravar i limar) od kojih je
njih čak 5 deficitarnih. Učenici će praktičnu nastavu obavljati u
Finskoj, Danskoj, Njemačkoj, Portugalu, Sloveniji, Italiji,
Islandu i Latviji.
SIPS mobility 3
Projekt je trajao od 1. lipnja 2019. do 31. svibnja 2020. godine,
a u nastavku možete saznati u kojim zemljama su učenici obavljali
praktičnu nastavu i što su tamo naučili kao i gdje su nastavnici
bili na stručnom usavršavanju.
FINSKA, TAMPERE, 16. 11. – 30. 11. 2019.
Četiri učenika: automehatroničari Robert Mikhail Parreno i
Dominik Sakač te tehničari za vozila i vozna sredstva Robert
Tkalčić i Matija Jalšovečki praktičnu su nastavu obavljali u
praktikumima škole Tampereen seudun ammattiopisto Tredu –
Ajokinkujan toimipiste te u autoservisu Käyttöauto Oy. Učenici su
produbili svoja postojeća znanja i stekli nova iz područja
održavanja automobila. Koristili su različite dijagnostičke
uređaje za detektiranje grešaka vozila, ispitivali elektro
uređaje ispitnim mjernim uređajima, izvršili veliki i mali servis
vozila, provjeravali ispravnost pneumatika različitih vrsta
vozila i šumarskih strojeva, provjeravali količinu tekućine u
vozilu te učili zavarivati.
MAĐARSKA, ZALAEGERSZEG, 17. 11. – 20. 11. 2019.
Dva nastavnika prometne grupe predmeta, Siniša Horvat i Andreja
Koščak Lacković bili su tjedan dana na “job shadowing-u” u
mađarskoj školi Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Ganz Ábrahám
Szakgimnáziuma u kojoj su pratili rad nastavnika teorijske
nastave na satovima predmeta Špedicije i Međunarodnog poslovanja
te kako nastavnici provode praktičnu nastavu u školi.
PORTUGAL, BRAGA, 23. 11. – 7. 12. 2019.
Deset učenika: tehničari cestovnog prometa Mateo Henezi, Filip
Friščić i Marko Vidaković, tehničari za logistiku i špediciju
Dario Boršić, Sara Furjan i Lorena Matovina, strojarski računalni
tehničari Karlo Vugrinčić, Domagoj Šmintić, Edo Brlić i Filip
Vugrinčić obavljali su praktičnu nastavu u centru za tehnički
pregled vozila TOP te u poduzećima LuzLux, António Ferreira Rito
& Filhos i Labina.
Tehničari cestovnog prometa praktičnu su nastavu obavljali u
centru za tehnički pregled vozila TOP gdje su obavljali redovne
tehničke preglede na osobnim i gospodarskim vozilima te
ispunjavali prateću dokumentaciju. Tehničari za logistiku i
špediciju su u portugalskom poduzeću LuzLux naučili kako se roba
pakira, označava, slaže na palete, smješta na određena mjesta u
skladištu te rukovati ručnim viličarima i popunjavati
dokumentaciju koja se koristi prilikom otpremanja robe sa
skladišta.
Strojarski računalni tehničari su u poduzećima António Ferreira
Rito & Filhos i Labina povezali znanja modeliranja u 3D
programima s CNC tokarenjem i glodanjem, pripremali simulacije
glodanja i tokarenja te obavljali kontrolu kvalitete gotovih
izradaka optičko-mehaničkim mjernim uređajima.
NJEMAČKA, KEMPEN, 23. 11. – 7. 12. 2019.
Automehatroničari Emilijan Snjković, Manuel Kralj i Mihael
Vugrinec, tehničari za vozila i vozna sredstva Ivan Zagorec i
Nikola Telebar te strojarski računalni tehničar Marin Španić
zahvaljujući školi domaćinu Rhein-Maas-Berufskolleg, usavršili su
svoje praktične vještine u
autoservisima Bürger,Becker-Klausmann, Gossens, Höckels, Willy
Hölter i Tendyk.
Učenici su obavljali servise automobila, rukovali novom
tehnologijom pri ispitivanju i održavanju električnih automobila,
radili dijagnostiku elektroničkih elemenata i sklopova
automobila, mijenjali i kontrolirali pneumatike, ulje, tekućine
te obavljali preventivno održavanje električnih automobila.
DANSKA, KOLDING, 8. 2. – 22. 2. 2020.
Tehničari cestovnog prometa Paula Horvatić i Jelena Sekačić,
tehničar za logistiku i špediciju Petra Margetić, vozač motornog
vozila Leon Mihalinec te instalateri kućnih instalacija Lucijan
Rugani i Karlo Švoger praksu su obavljali u praktikumima i
radionicama škole HANSENBERG.
Učenici iz sektora prometa i logistike produbili su znanja iz
skladišnog poslovanja, inteligentnih transportnih sustava i
intermodalnog prijevoza te pratili organizaciju kontejnerskog
terminala u pomorskom prometu. Kao najdraže iskustvo svi su
istaknuli vožnju raznih vrsta viličara te stjecanje vozačke
dozvole za vožnju viličara u Danskoj. Instalateri kućnih
instalacija bavili su se solarnim sustavima za grijanje i toplu
vodu.
Svoju instalaciju prvo su nacrtali u programu za crtanje AutoCAD
te ju zatim u potpunosti izradili u “konkretnoj kupaonici”.
Učenici su posjetili i toplanu koja u svom radu koristi sunčane
toplovodne sustave.
FINSKA, TAMPERE, 8. 2. – 22. 2. 2020.
Šestorica vozača motornog vozila Filip Puškadija, Pero Borak,
Valentino Kotolenko, Dejan Kaniški, Mateo Petrač i Matija Žuti u
praktikumima škole Tampereen seudun ammattiopisto Tredu –
Hervanta u praksi su primijenili teorijska znanja iz skladišnog
poslovanja te su sortirali, pakirali, označavali robu, slagali i
učvršćivali robu na paletu, koristili bar kod čitač prilikom
zaprimanja i otpremanja robe, popunjavali skladišnu
dokumentaciju, utovarivali i istovarivali teret u/iz kamiona te
koristili viličare za premještanje robe po skladištu, a vozili su
i razne simulatore vožnje kamiona, automobila i radnih strojeva u
različitim uvjetima na cesti.
Svi učenici rado su sudjelovali u različitim kulturološkim
aktivnostima koje su za njih organizirali njihovi nastavnici u
pratnji i domaćini, nastavnici i učenici te su tako upoznali
način života u zemljama domaćinima, spoznali važnost prihvaćanja
međukulturalne raznolikosti, a poboljšali su i komunikacijske
vještine na engleskom i njemačkom jeziku.
Iskustva rada i načina života učenici će zauvijek pamtiti, a
dokument Europass mobilnost kojim su priznati stečeni ishodi
učenja donijet će im brže i lakše zaposlenje.
Nažalost, zbog izbijanja epidemije bolesti COVID-19 mobilnosti u
Italiju (Rovereto) i Latviju (Valmiera) prvo su odgođene, a zatim
i otkazane.