Istraživanje je obuhvatilo optimizam učenika – većina njih očekuje da će im se dogoditi dobre stvari
Ni zadovoljni ni nezadovoljni online nastavom – prevladavajući je
to stav 923 učenika 7. razreda iz 23 zagrebačke osnovne škole
koji su sudjelovali u istraživanju o obrazovnim aspiracijama i
iskustvima osnovnoškolaca, koje provodi Institut za društvena
istraživanja. Štoviše, kada bi spomenuti učenici na skali od
jedan do pet trebali online nastavu ocijeniti, dodijelili bi joj
ocjenu – 3,14.
Online učenje opterećuje
Među učenicima koji su sudjelovali u istraživanju njih 12,6 posto
kazalo je da je online nastavom izrazito nezadovoljno, dok ih je
15,3 posto izrazito zadovoljno. Učenici su u spomenutom
istraživanju potvrdili i ono na što su se tijekom provođenja
nastave na daljinu žalili njihovi roditelji – da su takvim
modelom nastave bili izrazito opterećeni zbog brojnih domaćih
zadaća.
– Usporedba nastave u učionicama i online nastave ukazuje da
učenicima online nastava predstavlja izrazito opterećenje zbog
dobivanja velikog broja zadataka u kratkom roku i zahtjeva za
ulaganje izrazitog truda za izvršavanje zadataka. Čak 71% učenika
smatra da je velik broj zadataka u kratkom vremenu osobina koja
više vrijedi za online nastavu nego za nastavu u učionici. U
statistički znatno većoj mjeri učenici iskazuju da imaju previše
domaćih zadaća. S ovom se tvrdnjom u potpunosti slaže 34,3%
učenika, a uglavnom slaže 37,4% učenika 7. razreda. Ovi rezultati
ukazuju na glavne značajke prelaska iz učioničke u online nastavu
za više razrede osnovne škole koji se očituje kroz veći naglasak
na ispunjavanju redovnih školskih obveza u svim predmetima te
manji naglasak na vrednovanju i ocjenjivanju – predstavljeno je u
istraživanju koje su provodili Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić
u ime istraživačkog tima COBRAS.
Nema sumnje, čak 52,3 posto sedmaša smatra da je predstavljanje
sadržaja na razumljiv način karakteristika nastave u učionicama
čime su, između ostalog, potvrdili da nove sadržaje koje su
morali shvatiti kroz digitalni oblik i nisu najbolje usvojili.
Ipak, s druge strane, sedmaši su potvrdili – njih 42,8% – da i u
online nastavi, ali i u nastavi u učionicama podjednako od
nastavnika mogu dobiti pojašnjenja ako im nešto nije jasno. U
spomenutom istraživanju potvrđeno je također kako učenici, 57,1%
njih, smatraju da imaju dobre odnose s nastavnicima neovisno o
tome prate li nastavu na daljinu ili u učionicama.
U školi su upute jasnije
– Nastavu u učionicama karakterizira to što nastavnici daju jasne
upute za izvršavanje zadataka te su sadržaji koje učenici uče
predstavljeni na zanimljiv način i tako da ih učenici mogu
razumjeti. Posebno su važni rezultati o predstavljanju sadržaja
na razumljiv način jer 52,3% učenika smatra da ta osobina više
vrijedi za nastavu u učionicama, dok isto o online nastavi misli
15,4% – poručio je istraživački tim.
Među ispitanim učenicima njih 45,3 posto smatra i da tijekom
online nastave, ali i tijekom nastave u učionicama podjednako
dobivaju ocjene kakve zaslužuju, dok 35,6% ispitanih učenika
smatra da tvrdnja “dobivamo ocjene koje zaslužujemo” u većoj
mjeri vrijedi za nastavu u učionicama nego za nastavu na daljinu.
Istraživanje je obuhvatilo optimizam učenika – većina njih
očekuje da će im se dogoditi dobre stvari.
Naime, 78,3% učenika procjenjuje da se tvrdnja “sve u svemu,
očekujem da će mi se dogoditi više dobrih nego loših stvari”
odnosi na njih, dok tako ne misli tek 5,5% učenika.