U sklopu projekta izradit će se i provesti okvirni kurikulum hibridnog učenja izbornih predmeta iz područja mehatronike
Elektrostrojarska škola Varaždin nositelj je Erasmus+ KA2
projekta Hybrid Learning
Lab for Industry 4.0
Mechatronics. Partneri u projektu su srednje škole iz
Estonije (Tartu Kutsehariduskeskus) i Portugala (srednja
škola FORAVE), odnosno nevladine
organizacije iz Poljske
(Stowarzyszenie na rzecz innowacji i edukacji) i Zagreba
(SVIMA).
Osnovni cilj projekta Hybrid Learning Lab for Industry 4.0
Mechatronics je usklađivanje
srednjeg strukovnog obrazovanja u
području mehatronike sa zahtjevima
tržišta rada u kontekstu rastuće
Industrije 4.0.
Brzi
tehnološki i digitalni napredak uvjetuje kontinuirano
stjecanje novih vještina i
kompetencija za rad u takvom okruženju. Sukladno
tome, projektom se nastoji adresirati i
razvijati ključne kompetencije potrebne za aktivnu
participaciju učenika na tržištu rada po završetku
srednjoškolskog obrazovanja.
Navedeno će se ostvariti provođenjem nekoliko kategorija
projektnih aktivnosti, od kojih se prva odnosi na analizu
kurikuluma i tržišta rada svih zemalja uključenih u projekt, s
posebnim naglaskom na odrednice
Industrije 4.0. Planirano je
održavanje triju edukacija za nastavno
osoblje u području inovativnog korištenja digitalnih alata i
materijala, odnosno napredne prakse učenja na daljinu. Osim toga,
nastavnici će se educirati o utjecajima Industrije 4.0 na
izvođenje strukovnog programa u području
mehatronike i primjeni metodologije
integriranog učenja sadržaja i jezika (CLIL).
Nadalje, u sklopu projekta izraditi će se i provesti
okvirni kurikulum hibridnog učenja izbornih
predmeta iz područja mehatronike,
koji će podjednako biti dostupni
učenicima svih zemalja članica uključenih u projekt. Ovakav
model učenja objedinjuje elemente klasične nastave i učenja na
daljinu (on-line) te povremenu razmjenu učenika. To znači da će
učenici iz Estonije, Portugala i Hrvatske
(ESŠ) ići zajedno u isti
razred te slušati zajednički
izborne predmete. Naravno, osim hibridnog učenja dvoje
nastavnika ESŠ će realizirati pilotiranje rezultata projekta u
školama u Portugalu i Estoniji, dok će nastavnici i učenici iz
partnerskih škola biti 12 dana u Elektrostrojarskoj školi..
Također, s ciljem održivosti projekta izraditi će se metodološki
priručnik s pedagoško-didaktičkim smjernicama za uspostavu i
provedbu hibridnog modela nastave izbornih predmeta.
U svrhu praćenja napretka te razmjene iskustava planirano je
održavanje triju transnacionalnih sastanaka nositelja projekta i
partnera u Hrvatskoj, Poljskoj i Portugalu.
Trajanje projekta je 24 mjeseca
(od studenog 2021. do studenog
2023.), a ukupna vrijednost je 199.313,00 €.
Od 201. godine kad smo se intenzivno uključili u prijavu EU
projekata do sada je Elektrostrojarska škola ukupno realizirala
(što samostalno, što u partnerstvu) 42 projekta.
– Za Elektrostrojarsku školu ovo je vrlo važan i vrijedan
projekat kojim ćemo napraviti iskorak u metodama učenja i još
više internacionalizirati školu – (po)maknuti granice.
Znanja koja imamo dijelimo sa
najboljim školama u EU, a
njihova iskustva također primjenjujemo kod nas u
školi jer znanje se množi dijeljenjem. Najveća vrijednost
projekta je što ćemo našim
učenicima omogućiti stjecanje novih znanja i vještina u
suradnji sa njihovim vršnjacima iz zemalja Europske unije. Oni će
kroz mobilnosti i razmjenu steći
i bogato kulturno iskustvo,
upoznati nove zemlje, kulture te razviti nova
prijateljstva – rekao je ravnatelj Igor Kos.