U projekt su uključene Slovačka, Hrvatska, Portugal, Švedska i Španjolska.
Tijekom školske godine 2021./2022. VI. osnovna škola Varaždin
uključena je u Erasmus+, KA2 projekt “Breaking Barriers” gdje
učenici i učitelji virtualno putuju i ostvaruju suradnju sa
zemljama partnerima. U projekt su uključene Slovačka, Hrvatska,
Portugal, Švedska i Španjolska.
U razdoblju od 7.2.2022. do 11.2.2022. mobilnost se virtualno
održavala u Slovačkoj koja je i koordinator projekta. Do sad su
mobilnosti održane u Hrvatskoj i Portugalu.
Prvi su se dan učitelji i učenici VI. osnovne škole Varaždin
okupili u školskoj zbornici kako bi se virtualno družili putem
aplikacije Teams sa svojim partnerima u projektu. Učenici koji su
sudjelovali u projektu su: Vinka Cokarić (6.c), Zita Bedeković
(6.c), Luka Galić (6.a), Magdalena Canjuga (6.a), Ana Stančić
(7.c), Lana Šoša (7.b) i Lara Gregurić (7.b). Učitelji koji su
sudjelovali u mobilnosti su Tina Ivčić (koordinator školskih
europskih projekata), Petra Kanešić, Ivana Canjuga i ravnatelj
škole Mario Stančić.
Na početku prvog dana predstavila se škola iz Žiline u Slovačkoj
(domaćini). Predstavili su svoju školu, grad i zemlju. Učenici su
rješavali Kahoot kviz o Slovačkoj i njezinim znamenitostima.
Kasnije su se podijelili u 3 grupe kako bi radili s učenicima iz
drugih zemalja. Govorili su o pozitivnim stvarima u životu i
izrađivali digitalne plakate u različitim alatima. Upoznavali su
se govoreći o sebi, svojim hobijima i obitelji, a u alatu Canva
izrađivali su digitalne postere o svojim strahovima i
očekivanjima od mobilnosti koja se održavala ovaj tjedan.
Tema drugog dana mobilnosti u Slovačkoj bila je bullying i
cyberbullyng. Učenici su na početku rješavali Kahoot kvizove.
Nakon što su se podijelili u grupe, proučavali su materijale
vezane uz nasilje i samostalno odgovarali na pitanja. Gledali su
kratki film s temom vršnjačkog nasilja i nasilja na internetu.
Film je prikazivao sve vrste nasilja i kako se suočiti s njima te
riješiti problem. Pouka filma bila je da nije važno koliko su
djeca različita prema boji kože, orijentaciji, vjeri i da svi
zaslužuju mirno odrastanje. Učenici su samostalno izrađivali
kvizove vezane uz temu nasilja.
Trećeg dana virtualne mobilnosti bilo je također veoma zanimljivo
i živo. Na samom početku učenici iz Slovačke prikazali su svoj
tradicionalni ples. Bili su obučeni u tradicionalne nošnje,
pjevali su i plesali. Nakon što su i ostale učitelje i učenike
naučili kako plesati i pjevati, svi su pokušali isto u svojim
školama. Igrala se igra Head, sholders, knees and toes koju su
svi učenici i učitelji igrali. U našoj je školi bilo mnogo
smijeha zbog plesa i pjesme. Slovačka je predstavila i svoju
tradicionalnu narodnu nošnju i svoje tradicionalne instrumente,
nakon čega su svi sudionici rješavali kvizove o tome što su čuli
o zemlji domaćinu. Izuzetno zanimljiv bio je rad u grupama gdje
je jedna grupa prevodila riječi slovačke pjesme na hrvatski
jezik, druga grupa izrađivala je tradicionalnu slovačku suknju od
papira, a treća je grupa sa svojim učiteljicama pekla palačinke
od krumpira. Palačinke su bile izvrsne i pojele su se vrlo brzo.
I četvrtog dana bilo je veoma zanimljivo. Prvo su učenici
raspravljali o temi superjunaka na Padlet ploči, o tome što su
superjunaci za njih i koji su im najdraži. Nakon toga, gledali su
kratke filmiće vezane uz problem nasilja i kako ga riješiti
problem. Učenici iz svih zemalja partnera dobili su zadatak
samostalno snimiti kratki film u alatu Animaker vezan uz
antibullyng i to na komičan način. Učenici naše škole oduševljeni
su aktivnostima i temom projekta, a najviše im se svidjelo to što
su mogli snimati filmić u novom digitalnom alatu koji su
upoznali. Na kraju dana, svaka zemlja izrađivala je poster u
Canvi o znamenitostima svoga grada.
Peti dan virtualnog putovanja u Slovačkoj osvanuo je radno.
Učenicima su prikazane prezentacije svih grupa koje su
sudjelovale u projektu i njihovih aktivnosti. Rješavali su se
Kahoot kvizove kako bi djeca vidjela koliko su naučila o zemljama
koje su sudjelovale u projektu. Učenicima i učiteljima
podijeljene su potvrde o sudjelovanju u projektu. Ispunili su i
upitnike o zadovoljstvu projektom i svi su bili oduševljeni
proteklim lijepim i korisnim danima.
Učenica Lana Šoša nam je ispričala kako joj je ovaj tjedan prošao
jako brzo, a što znači da je bilo zabavno i zanimljivo. Učenici
su unaprijedili svoje vještine govorenja engleskog jezika i
naučili su raditi u novim digitalnim alatima. Njoj je bilo
najvažnije bilo što je upoznala učenike iz drugih država i
njihovu kulturu te to što se zbližila i surađivala s učenicima iz
VI. osnovne škole Varaždin. Magdaleni je bilo jako zabavno, zato
što je provodila vrijeme s prijateljima i što su bili stvarno
uspješni cijeli tjedan.
Ana Stančić nam je ispričala kako joj je ovaj tjedan bio
zanimljiv i zabavan, zato što je upoznala nove ljude,
unaprijedila vještine govorenja engleskog jezika, naučila raditi
u novim alatima. Svidjelo joj se peći palačinke s krumpirom i
upoznavati nove kulture.
Koordinatorica za europske projekte u VI. osnovnoj školi u
Varaždinu, Tina Ivčić rekla nam je da ovakav način virtualne
mobilnosti ne pruža isto iskustvo kao fizička mobilnost, no
reakcije učenika pokazuju da je i ovakvo putovanje dostojna
zamjena u ovim godinama pandemije. Učenici upoznaju nove
prijatelje, vježbaju jezik, koriste različite digitalne alate,
komuniciraju s učenicima druge nacionalnosti, vjere, rase i
jezičnog područja te uče toleranciji. Koordinatorica ističe kako
su ostale su još dvije mobilnosti (u Švedsku i Španjolsku) te se
nada da će nam situacija s pandemijom dozvoliti barem jedno
fizičko putovanje za nagradu svim učenicima koji su sudjelovali u
ovom zanimljivom projektu, a s time se slaže i ravnatelj škole
Mario Stančić.