Učenici iz viničke osnovne škole proveli su šest dana u Turskoj.
Učenici OŠ Vinica Karla Hohnjec, Martina Kušinec, Kevin
Levanić, Franjo Rački i Anesa Stanko u pratnji učiteljice Suzane
Mihelčić i ravnateljice Mirjane Jambriško boravili su šest dana,
od 17. do 22. listopada 2022., u Turskoj u mjestu Tarsus u sklopu
Erasmus+ projekta Mythomania In Open Air Museums.
Mobilnosti u Turskoj započela je programom dobrodošlice i
razmjenom poklona, a učenici su sudjelovali u radionicama izrade
pozadina i figurica od plastelina na temu turske legende.
Radionice su završile snimanjem animiranog filma pomoću alata
Stop Motion Studio. Sudionici projekta kušali tradicionalnu
tursku hranu specifičnu za Tarsus, a poslijepodne su prošetali
gradom i razgledali čuveni vodopad i bunar svetog Pavla za koji
postoji vjerovanje da, ako se operu ruke vodom iz njega ili se
voda popije, da će se izbrisati svi grijesi. Razgledali su Tarsus
muzej, džamiju Ulu Mosque te Kleopatrin zid.
Drugi dan uputili su se prema regiji Kapadocia. Putem su bili
upoznati s povijesno-geografskim obilježjima kraja kroz koji su
prolazili. Razgledali su Pigeon Valley u kojoj su nakon šetnje i
fotografiranja mogli kupiti kamen za sreću i zaštitu od
ogovaranja i zlih ljudi. Pružao se tamo prekrasan pogled na
Kapadociju s visine. Posjetili su i tradicionalna kuću –
sušionicu gdje su mogli isprobati tradicijska jela, sjemenke i
ostale sušene proizvode. U brusionici kamena prisustvovali su
poučnoj radionici o dragom kamenu oniksu i Zultanite – kamenu
koji mijenja boje. Razgledali su i keramičarsku radionicu u kojoj
su vidjeli kako se izrađuju keramičarski proizvodi u toj regiji.
Bili su i u Monks Valley, jednom od najpopularnijih područja s
vilinskim dimnjacima u Kapadociji. Pred kraj su posjetili naselje
Uchisar, najviši dio Kapadocije gdje je i vidikovac.
Slijedeći dan sudionici su bili na izletu u Mersin. Putem se
posjetila špilja Taşkuyu koja je slučajno otkrivena u Tarsusu tek
nedavno, prije 10 godina i postala je popularno turističko
odredište. U Mersinu su ručali tradicionalnu tursku hranu, a
nakon ručka proveli su slobodno vrijeme kupajući se na plaži
ispred Djevinog dvorca koji je i tema turske legende i glavni dio
mobilnosti. Ponovili su legendu tako da bi mogli dovršiti svoje
animirane filmove sljedećeg dana.
Četvrti dan započeo je radionicama u kojima su učenici dovršili
svoje animirane filmove. Doradili su ih da budu točniji,
kvalitetniji i da dulje traju. Učitelji su za to vrijeme
razgledali školu i posjetili nastavu turskog i engleskog jezika,
a u zbornici su razgovarali s turskim kolegama o sustavu školstva
i načinima izvođenja nastave. Nakon odrađenih radionica i posjeta
nastavi krenuli su u Mersin i proveli vrijeme u trgovačkom centru
Mersin Forum te su iskoristili su za kupovinu suvenira i šetnju
zajedno sa svojim voditeljicama iz OŠ Vinica.
Učenici i učitelji okupili su se u školi na završnim radionicama,
rješavanju kviza o svim destinacijama koje su posjetili te
prikazivanju animiranih filmova. U kvizu je pobijedio Orange team
u kojem je bila i hrvatska učenica Martina Kušinec. Nakon kviza
sudionici i stručni žiri (ravnateljica škole, koordinatorica
projekta i tri učiteljice iz turske škole) pregledali su
animirane filmove te ih je stručni žiri ocijenio u pripremljenoj
računalnoj aplikaciji. Najboljim animiranim filmom proglašen je
video uradak koji je izradio Blue team, a u njemu je sudjelovao
hrvatski učenik Franjo Rački. Pred kraj službenog dijela dana
ravnateljica škole domaćina uručila je sudionicima certifikate za
uspješno sudjelovanje u mobilnosti. Poslijepodne je provedeno u
međusobnom druženju učenika gostiju i domaćina u aktivnostima
koje su predvidjele turske obitelji. Na taj su se način
razmjenjivala iskustva o običajima pojedinih država sudionika.
Navečer je u lokalnom restoranu blizu škole održana oproštajna
zabava za sve. Bio je to još jedan emotivan događaj kao i kod
svake mobilnosti s puno plesa, pjesme i smijeha cijelu večer do
trenutka rastanka u suzama, ali sa željama da se svi sretnu opet
negdje, nekad i zahvalili su dragim domaćinima na svemu. Hrvatski
tim uputio je zahvalu učiteljima, roditeljima i obiteljima na
toplom gostoprimstvu.
Subota je bila dan za povratak kući. Učenici i učiteljice
oprostili su se od domaćina i krenuli prema aerodromu u Adani.
Svi letovi i transfer prošli su bez problema, kao i vožnja do
dragog Varaždina i Vinice. Djeca i učiteljice sretno su se
vratili domovima te će svoje dojmove prenijeti najmilijima i
prijateljima u školi. Za sve je to jedno veliko pozitivno
iskustvo. Thank you Erasmus! Thank you Mythomania! Thank you
Turkey!