Rudarska škola

Od učionice do Gradske vijećnice: Varaždinski srednjoškolci uronili u vijećničke uloge

Varaždinski srednjoškolci posjetili su Litvu.

Učenici Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole iz Varaždina, njih 15-ero u pratnji dvije profesorice nedavno je sudjelovalo u inovativnom obrazovnom projektu „Council Simulator for Youth“ koji se održavao u Kaunasu u Litvi od 8. do 14. lipnja. Projekt je financiran iz programa Europske unije Erasmus+, a cilj mu je bio uključiti mlade procese donošenja odluka kroz niz radionica, predavanja i simulacija.

– Projekt je okupio 60 sudionika iz Hrvatske, Turske i Litve, koji su predstavljali šest partnerskih organizacija. Cilj je bio uključiti mlade u kreativne i interaktivne aktivnosti učenja koje simuliraju uloge i odgovornosti unutar gradskog vijeća. Ovo praktično iskustvo osmišljeno je kako bi se premostio jaz između mladih i procesa donošenja odluka, koji se često doživljava dalekim i nejasnim – pojasnila je ideju projekta profesorica Petra Novak Mlinarić.

Projektom „Council Simulator for Youth“ nastoji se poboljšati demokratske vještine među mladima, pružajući im alate za aktivno sudjelovanje u društvu i procesima koji se događaju unutar njihovih zajednica. Simulacijom vijećničkog okruženja, projekt pomaže učenicima razumjeti gradske protokole i procese donošenja odluka.

– Cilj je ojačati demokratske vještine mladih što će poboljšati njihove mogućnosti sudjelovanja u procesima donošenja odluka – istaknula je profesorica Tamara Tkalec-Car te dodala kako je ovo jedan od oblika informiranja mladih o sustavu u kojem žive i koji utječe na njih. – Oni se možda još ne bave politikom, ali se politika bavi njima. Politička pismenost za današnje je mlade vrlo važna zbog čega smo se i uključili u ovaj projekt – zaključuje profesorica Tkalec-Car.

Interaktivno iskustvo učenja

Tijekom provedbe projekta učenici su sudjelovali u raznim interaktivnim sesijama, uključujući radionice o demokratskim procesima, predavanja iskusnih praktičara lokalnog Gradskog vijeća te simulacije sastanaka Gradskog vijeća. Ove su aktivnosti pružile sveobuhvatno iskustvo učenja, kombinirajući teorijsko znanje s praktičnom primjenom.

Ključna značajka projekta bila je uključenost stvarnih donositelja odluka koji su bili mentori učenicima. Mentori su im ponudili uvide iz stvarnog života i vodili učenike kroz složenost upravljanja Gradom. Do kraja boravka u Litvi učenici su stekli vrijedne vještine i dublje razumjeli svoju građansku odgovornost, a po povratku u Varaždin obećali su si veću angažiranost u svojim zajednicama.

– Meni je projekt bio odličan! Upoznala sam brojne zanimljive vršnjake iz drugih država te imala priliku debatirati s njima tijekom raznih aktivnosti. Nije mi bilo nimalo dosadno i voljela bih još ovakvih mobilnosti mladih jer ne samo da pritom učimo već i kroz kulturnu interakciju oplemenjujemo naše poimanje svijeta – rekla je Tamara Marija Bevetek, jedna od sudionica projekta iz Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole iz Varaždina.

Znanje i inspiracija za dalje

Njen kolega iz škole, David Šestak ovako je ispričao svoje iskustvo:

– Prije samog dolaska nisam znao što očekivati jer mi je ovo prvi Erasmus projekt. No, već nakon prvih sesija u kojima smo svi sudjelovali projekt je bivao sve bolji i bolji. Interaktivne metode koje se koriste na takvim projektima su bile baš OK jer smo cijelo vrijeme nešto radili i pritom se dobro zabavljali. Svakako preporučam ovakve međunarodne aktivnosti i nadam se da ću još koji puta imati priliku za sudjelovanje na nekom novom projektu.

Projekt „Council Simulator for Youth“ pokazao je snagu iskustvenog učenja u oblikovanju lidera budućnosti. Pružajući mladim ljudima priliku da se uključe u procese donošenja odluka, projekt potiče inkluzivniju i participativniju budućnost. Dok se ovi mladi sudionici projekta spremaju na zaslužene praznike, sa sobom nose znanje i inspiraciju kako napraviti pozitivnu razliku u svojim zajednicama.

Preporučeno
Najnovije