Vijesti / Školski kutak

Sips mobility 4

Strojarskoj i prometnoj školi odobren je novi Erasmus+ projekt u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Strojarskoj i prometnoj školi odobren je novi Erasmus+ projekt u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

U projekt su uključeni učenici iz čak deset zanimanja.

Strojarskoj i prometnoj školi odobren je novi Erasmus+ projekt u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja pod nazivom SIPS mobility 4. Sama brojka u nazivu govori nam da je ovo četvrti Erasmus+ projekt škole te da se nadovezuje na projekt SIPS mobility 3 koji je upravo završio.

SIPS mobility 4

SIPS mobility 4 trajat će od 1. lipnja 2020. do 31. svibnja 2021. godine, a financijska potpora od 128.850,00 eura omogućit će obavljanje praktične nastave za 46 učenika iz sektora prometa i logistike te strojarstva.

U projekt su uključeni učenici iz čak deset zanimanja (tehničar za vozila i vozna sredstva, strojarski računalni tehničar, tehničar za logistiku i špediciju,  tehničar cestovnog prometa, CNC operater, vozač motornog vozila, automehatroničar, instalater kućnih instalacija, strojobravar i limar) od kojih je njih čak 5 deficitarnih. Učenici će praktičnu nastavu obavljati u Finskoj, Danskoj, Njemačkoj, Portugalu, Sloveniji, Italiji, Islandu i Latviji.

SIPS mobility 3

Projekt je trajao od 1. lipnja 2019. do 31. svibnja 2020. godine, a u nastavku možete saznati u kojim zemljama su učenici obavljali praktičnu nastavu i što su tamo naučili kao i gdje su nastavnici bili na stručnom usavršavanju.

FINSKA, TAMPERE, 16. 11. – 30. 11. 2019.

Četiri učenika: automehatroničari Robert Mikhail Parreno i Dominik Sakač te tehničari za vozila i vozna sredstva Robert Tkalčić i Matija Jalšovečki praktičnu su nastavu obavljali u praktikumima škole Tampereen seudun ammattiopisto Tredu – Ajokinkujan toimipiste te u autoservisu Käyttöauto Oy. Učenici su produbili svoja postojeća znanja i stekli nova iz područja održavanja automobila. Koristili su različite dijagnostičke uređaje za detektiranje grešaka vozila, ispitivali elektro uređaje ispitnim mjernim uređajima, izvršili veliki i mali servis vozila, provjeravali ispravnost pneumatika različitih vrsta vozila i šumarskih strojeva, provjeravali količinu tekućine u vozilu te učili zavarivati.

MAĐARSKA, ZALAEGERSZEG, 17. 11. – 20. 11. 2019.

Dva nastavnika prometne grupe predmeta, Siniša Horvat i Andreja Koščak Lacković bili su tjedan dana na „job shadowing-u“ u mađarskoj školi Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Ganz Ábrahám Szakgimnáziuma u kojoj su pratili rad nastavnika teorijske nastave na satovima predmeta Špedicije i Međunarodnog poslovanja te kako nastavnici provode praktičnu nastavu u školi.

PORTUGAL, BRAGA, 23. 11. – 7. 12. 2019.

Deset učenika: tehničari cestovnog prometa Mateo Henezi, Filip Friščić i Marko Vidaković, tehničari za logistiku i špediciju Dario Boršić, Sara Furjan i Lorena Matovina, strojarski računalni tehničari Karlo Vugrinčić, Domagoj Šmintić, Edo Brlić i Filip Vugrinčić obavljali su praktičnu nastavu u centru za tehnički pregled vozila TOP te u poduzećima LuzLux, António Ferreira Rito & Filhos i Labina.

Tehničari cestovnog prometa praktičnu su nastavu obavljali u centru za tehnički pregled vozila TOP gdje su obavljali redovne tehničke preglede na osobnim i gospodarskim vozilima te ispunjavali prateću dokumentaciju. Tehničari za logistiku i špediciju su u portugalskom poduzeću LuzLux naučili kako se roba pakira, označava, slaže na palete, smješta na određena mjesta u skladištu te rukovati ručnim viličarima i popunjavati dokumentaciju koja se koristi prilikom otpremanja robe sa skladišta.

Strojarski računalni tehničari su u poduzećima António Ferreira Rito & Filhos i Labina povezali znanja modeliranja u 3D programima s CNC tokarenjem i glodanjem, pripremali simulacije glodanja i tokarenja te obavljali kontrolu kvalitete gotovih izradaka optičko-mehaničkim mjernim uređajima.

NJEMAČKA, KEMPEN, 23. 11. – 7. 12. 2019.

Automehatroničari Emilijan Snjković, Manuel Kralj i Mihael Vugrinec, tehničari za vozila i vozna sredstva Ivan Zagorec i Nikola Telebar te strojarski računalni tehničar Marin Španić zahvaljujući školi domaćinu Rhein-Maas-Berufskolleg, usavršili su svoje praktične vještine u autoservisima Bürger,Becker-Klausmann, Gossens, Höckels, Willy Hölter i Tendyk.

Učenici su obavljali servise automobila, rukovali novom tehnologijom pri ispitivanju i održavanju električnih automobila, radili dijagnostiku elektroničkih elemenata i sklopova automobila, mijenjali i kontrolirali pneumatike, ulje, tekućine te obavljali preventivno održavanje električnih automobila.

DANSKA, KOLDING, 8. 2. – 22. 2. 2020.

Tehničari cestovnog prometa Paula Horvatić i Jelena Sekačić, tehničar za logistiku i špediciju Petra Margetić, vozač motornog vozila Leon Mihalinec te instalateri kućnih instalacija Lucijan Rugani i Karlo Švoger praksu su obavljali u praktikumima i radionicama škole HANSENBERG.

Učenici iz sektora prometa i logistike produbili su znanja iz skladišnog poslovanja, inteligentnih transportnih sustava i intermodalnog prijevoza te pratili organizaciju kontejnerskog terminala u pomorskom prometu. Kao najdraže iskustvo svi su istaknuli vožnju raznih vrsta viličara te stjecanje vozačke dozvole za vožnju viličara u Danskoj. Instalateri kućnih instalacija bavili su se solarnim sustavima za grijanje i toplu vodu.

Svoju instalaciju prvo su nacrtali u programu za crtanje AutoCAD te ju zatim u potpunosti izradili u „konkretnoj kupaonici“. Učenici su posjetili i toplanu koja u svom radu koristi sunčane toplovodne sustave.

FINSKA, TAMPERE, 8. 2. – 22. 2. 2020.

Šestorica vozača motornog vozila Filip Puškadija, Pero Borak, Valentino Kotolenko, Dejan Kaniški, Mateo Petrač i Matija Žuti u praktikumima škole Tampereen seudun ammattiopisto Tredu – Hervanta u praksi su primijenili teorijska znanja iz skladišnog poslovanja te su sortirali, pakirali, označavali robu, slagali i učvršćivali robu na paletu, koristili bar kod čitač prilikom zaprimanja i otpremanja robe, popunjavali skladišnu dokumentaciju, utovarivali i istovarivali teret u/iz kamiona te koristili viličare za premještanje robe po skladištu, a vozili su i razne simulatore vožnje kamiona, automobila i radnih strojeva u različitim uvjetima na cesti.

Svi učenici rado su sudjelovali u različitim kulturološkim aktivnostima koje su za njih organizirali njihovi nastavnici u pratnji i domaćini, nastavnici i učenici te su tako upoznali način života u zemljama domaćinima, spoznali važnost prihvaćanja međukulturalne raznolikosti, a poboljšali su i komunikacijske vještine na engleskom i njemačkom jeziku.

Iskustva rada i načina života učenici će zauvijek pamtiti, a dokument Europass mobilnost kojim su priznati stečeni ishodi učenja donijet će im brže i lakše zaposlenje.

Nažalost, zbog izbijanja epidemije bolesti COVID-19 mobilnosti u Italiju (Rovereto) i Latviju (Valmiera) prvo su odgođene, a zatim i otkazane.

Najgledaniji video

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!