Vijesti / Školski kutak

varaždinska škola

Učenici i učitelji VI. osnovne škole Varaždin u virtualnoj mobilnosti

Učenici i učitelji VI. osnovne škole Varaždin u virtualnoj mobilnosti
VI. osnovna škola

U projekt su uključene Slovačka, Hrvatska, Portugal, Švedska i Španjolska.

Tijekom školske godine 2021./2022. VI. osnovna škola Varaždin uključena je u Erasmus+, KA2 projekt „Breaking Barriers“ gdje učenici i učitelji virtualno putuju i ostvaruju suradnju sa zemljama partnerima. U projekt su uključene Slovačka, Hrvatska, Portugal, Švedska i Španjolska.

U razdoblju od 7.2.2022. do 11.2.2022. mobilnost se virtualno održavala u Slovačkoj koja je i koordinator projekta. Do sad su mobilnosti održane u Hrvatskoj i Portugalu.

Prvi su se dan učitelji i učenici VI. osnovne škole Varaždin okupili u školskoj zbornici kako bi se virtualno družili putem aplikacije Teams sa svojim partnerima u projektu. Učenici koji su sudjelovali u projektu su: Vinka Cokarić (6.c), Zita Bedeković (6.c), Luka Galić (6.a), Magdalena Canjuga (6.a), Ana Stančić (7.c), Lana Šoša (7.b) i Lara Gregurić (7.b). Učitelji koji su sudjelovali u mobilnosti su Tina Ivčić (koordinator školskih europskih projekata), Petra Kanešić, Ivana Canjuga i ravnatelj škole Mario Stančić.

Na početku prvog dana predstavila se škola iz Žiline u Slovačkoj (domaćini). Predstavili su svoju školu, grad i zemlju. Učenici su rješavali Kahoot kviz o Slovačkoj i njezinim znamenitostima. Kasnije su se podijelili u 3 grupe kako bi radili s učenicima iz drugih zemalja. Govorili su o pozitivnim stvarima u životu i izrađivali digitalne plakate u različitim alatima. Upoznavali su se govoreći o sebi, svojim hobijima i obitelji, a u alatu Canva izrađivali su digitalne postere o svojim strahovima i očekivanjima od mobilnosti koja se održavala ovaj tjedan.

Tema drugog dana mobilnosti u Slovačkoj bila je bullying i cyberbullyng. Učenici su na početku rješavali Kahoot kvizove. Nakon što su se podijelili u grupe, proučavali su materijale vezane uz nasilje i samostalno odgovarali na pitanja. Gledali su kratki film s temom vršnjačkog nasilja i nasilja na internetu. Film je prikazivao sve vrste nasilja i kako se suočiti s njima te riješiti problem. Pouka filma bila je da nije važno koliko su djeca različita prema boji kože, orijentaciji, vjeri i da svi zaslužuju mirno odrastanje. Učenici su samostalno izrađivali kvizove vezane uz temu nasilja.

Trećeg dana virtualne mobilnosti bilo je također veoma zanimljivo i živo. Na samom početku učenici iz Slovačke prikazali su svoj tradicionalni ples. Bili su obučeni u tradicionalne nošnje, pjevali su i plesali. Nakon što su i ostale učitelje i učenike naučili kako plesati i pjevati, svi su pokušali isto u svojim školama. Igrala se igra Head, sholders, knees and toes koju su svi učenici i učitelji igrali. U našoj je školi bilo mnogo smijeha zbog plesa i pjesme. Slovačka je predstavila i svoju tradicionalnu narodnu nošnju i svoje tradicionalne instrumente, nakon čega su svi sudionici rješavali kvizove o tome što su čuli o zemlji domaćinu. Izuzetno zanimljiv bio je rad u grupama gdje je jedna grupa prevodila riječi slovačke pjesme na hrvatski jezik, druga grupa izrađivala je tradicionalnu slovačku suknju od papira, a treća je grupa sa svojim učiteljicama pekla palačinke od krumpira. Palačinke su bile izvrsne i pojele su se vrlo brzo.

I četvrtog dana bilo je veoma zanimljivo. Prvo su učenici raspravljali o temi superjunaka na Padlet ploči, o tome što su superjunaci za njih i koji su im najdraži. Nakon toga, gledali su kratke filmiće vezane uz problem nasilja i kako ga riješiti problem. Učenici iz svih zemalja partnera dobili su zadatak samostalno snimiti kratki film u alatu Animaker vezan uz antibullyng i to na komičan način. Učenici naše škole oduševljeni su aktivnostima i temom projekta, a najviše im se svidjelo to što su mogli snimati filmić u novom digitalnom alatu koji su upoznali. Na kraju dana, svaka zemlja izrađivala je poster u Canvi o znamenitostima svoga grada.

Peti dan virtualnog putovanja u Slovačkoj osvanuo je radno. Učenicima su prikazane prezentacije svih grupa koje su sudjelovale u projektu i njihovih aktivnosti. Rješavali su se Kahoot kvizove kako bi djeca vidjela koliko su naučila o zemljama koje su sudjelovale u projektu. Učenicima i učiteljima podijeljene su potvrde o sudjelovanju u projektu. Ispunili su i upitnike o zadovoljstvu projektom i svi su bili oduševljeni proteklim lijepim i korisnim danima.

Učenica Lana Šoša nam je ispričala kako joj je ovaj tjedan prošao jako brzo, a što znači da je bilo zabavno i zanimljivo. Učenici su unaprijedili svoje vještine govorenja engleskog jezika i naučili su raditi u novim digitalnim alatima. Njoj je bilo najvažnije bilo što je upoznala učenike iz drugih država i njihovu kulturu te to što se zbližila i surađivala s učenicima iz VI. osnovne škole Varaždin. Magdaleni je bilo jako zabavno, zato što je provodila vrijeme s prijateljima i što su bili stvarno uspješni cijeli tjedan.

Ana Stančić nam je ispričala kako joj je ovaj tjedan bio zanimljiv i zabavan, zato što je upoznala nove ljude, unaprijedila vještine govorenja engleskog jezika, naučila raditi u novim alatima. Svidjelo joj se peći palačinke s krumpirom i upoznavati nove kulture.

Koordinatorica za europske projekte u VI. osnovnoj školi u Varaždinu, Tina Ivčić rekla nam je da ovakav način virtualne mobilnosti ne pruža isto iskustvo kao fizička mobilnost, no reakcije učenika pokazuju da je i ovakvo putovanje dostojna zamjena u ovim godinama pandemije. Učenici upoznaju nove prijatelje, vježbaju jezik, koriste različite digitalne alate, komuniciraju s učenicima druge nacionalnosti, vjere, rase i jezičnog područja te uče toleranciji. Koordinatorica ističe kako su ostale su još dvije mobilnosti (u Švedsku i Španjolsku) te se nada da će nam situacija s pandemijom dozvoliti barem jedno fizičko putovanje za nagradu svim učenicima koji su sudjelovali u ovom zanimljivom projektu, a s time se slaže i ravnatelj škole Mario Stančić.

Najnovije

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.