Vjerojatno ne postoji osoba koja se ne voli pohvaliti svojom privatnom kolekcijom parfema. Zato ih vrlo često čuvamo na vidljivim mjestima, gdje će plijeniti pažnju drugih.
Priznajem, neki brendovi imaju zaista lijepe bočice i one mogu predstavljati vrlo dobru dekoraciju u prostoru. Međutim, nisu sva mjesta prikladna za čuvanje parfema.
KOJI JE ROK TRAJANJA PARFEMA?
Današnji zakoni jasno propisuju da na deklaraciji mora jasno biti naveden datum proizvodnje i rok trajanja parfema. U većini slučajeva navedeni rok trajanja parfema je 36 mjeseci od otvaranja. Što to točno znači? U pravilu to znači da jednom kada skinete poklopac na parfemu da u tom trenutku započinje njegov vijek trajanja. Zvuči glupo i besmisleno? Naravno da zvuči!
Svi brendovi koji imalo drže do kvalitete svojih parfema imaju bočice hermetički zatvorene sa pumpicama. Dakle ništa, pa čak ni zrak ne može ući u bočicu. A kada prilikom nanošenja parfema skinemo čep, parfem i dalje ostaje netaknut.
Zakon je jedno, a praksa nešto sasvim drugo. Parfem koji je kvalitetno proizveden i koji je tvornički zatvoren sa pumpicom – nema rok trajanja. On može promijeniti boju, ali da se može pokvariti, teško.
Parfemi su miks parfemskih ulja, alkohola, aditiva i bojila. U mirisima koje možemo pronaći u Hrvatskoj, većina njih sadrži čak do 80 posto alkohola od ukupne recepture. Alkohol nema rok trajanja, a ako je dobro skladišten ne gubi svoja svojstva. Zato u praksi parfemi nemaju rok trajanja. Rok trajanja parfema je neograničen, naravno ako ga pravilno čuvate.
Više o parfemima i parfemskim recepturama možete saznati na stranicama Hrvatske Parfemske Kuće.
Pišite mi na tomislav@cph.eu.hr!