Nebrojeni su razlozi zašto modnoj sceni s vremena na vrijeme trebaju novi ljudi. Svježa krv i nepresušna energija koja unosi dašak nemira, mladenački entuzijazam, ideje koje pomiču granice, no prije svega promišljanje o konceptima kojima dosad nismo imali prilike svjedočiti – sve se to moglo osjetiti na pisti BIPA FASHION.HR-a tijekom predstavljanja, druge po redu, kolekcije mlade Čakovčanke Gale Marije Vrbanić.
Na početku mog dizajnerskog puta, dok još gotovo nitko ne zna moje ime, koliko moj dizajn uistinu vrijedi? Kako definirati cijenu dizajnerskog komada s mojim potpisom ako uzmemo u obzir imidž koji je tek u izgradnji? I što u konačnici daje vrijednost nekom odjevnom predmetu?
Sve su to pitanja koje si je prilikom kreiranja nove kolekcije postavila Gala Vrbanić, posve stavljajući na stranu vlastiti ego. “Za koliko ja mogu prodati svoj komad dok još nisam nešto?” podijelila je Gala svoja razmišljanja prije revije. Na temelju svih tih promišljanja nastala je web stranica Price on Request, webshops Galinom odjećom koji funkcionira po principu aukcije, piše Fashion.hr.
Proučite li ponudu vrlo ćete lako uočiti kako su cijene poprilično malene, 350 kuna za dizajnerski kaput ili pak 150 za majicu, no to otprilike rezonira sa stvarnom cijenom koštanja tih odjevnih komada. Odluči li netko kupiti spomenute komade, u narednoj im kupnji cijena raste i tako sve dok ne dosegne cijenu za koju više neće biti lako naći kupca. Do kuda to može ići, pitanje je. No poanta je više nego jasna.
Dizajnerskim se odjevnim komadima dodaje vrijednost ako ih netko kupuje (i nosi). Što ih više ljudi nosi, to su vredniji jer su poželjniji. Kupac diktira cijenu ovisno o potražnji. Promislimo li, to zbilja jest jedini način. Kako drugačije, odstranimo li činjenicu da u cijenu nismo ugradili stavku imidža, možemo definirati koliko nešto vrijedi?
Gala se pri razradi svog koncepta poigrala i dodatnim segmentima. Poneki su materijali identični kao oni koje koriste poznati high street brendovi, a poneki su komadi zbilja high street s tek dozom njezine intervencije. Pitanje je koliku cijenu mogu dostići, kada u njih ugradi vlastiti dizajnerski potpis i etiketu s vlastitim imenom?
Koliku će modnu zajednicu uključiti u svoj koncept i koliku će joj vrijednost ta zajednica dati. Price on Request izvrsna je ideja jer uključuje trezveno promišljanje o dizajnu bez prisutnosti toliko često viđenog ega, postavlja pitanja o tome što daje vrijednost i uključuje kupca u stvaranje imidža, a bez kupca, na kraju krajeva, niti jedan dizajner ne može, javlja Fashin.hr.
Već dugo nismo svjedočili ovako dobroj ideji na domaćoj modnoj sceni, priznajemo. Gala je pogledala mnogo dalje od samog kreiranja odjeće i u istu uključila ideju o kojoj svaki autor sigurno razmišlja, ali o njoj dosad nije progovorio. Bravo!