Nedavno masovno istraživanje koje je obuhvatilo čak 377.000 srednjoškolaca dalo je odgovor na pitanje utječe li redoslijed rođenja na razvoj razvoj osobnosti i inteligencije kod djece.
Generalni je zaključak evaluiranih rezultata da na razvoj osobnosti ne utječe jeste li prvorođeno dijete ili najmlađe.
Prvorođene žene ipak malo intelektualnije
Ipak, kad je riječ o intelektualnom razvoju, pokazalo se da su prvorođena djeca ipak nešto inteligentnija od mlađe braće i sestara. Mala razlika ide u korist djevojčica koje su se pokazale inteligentnijima, rekao je voditelj i autor studije sa Sveučilišta u Illinoisu, Brent Roberts. Ipak, riječ je o zanemarivim postocima na globalnoj razini.
Ovim je istraživanjem i rezultatima roditeljima poslana jasna poruka da svoju djecu ni u kom slučaju ne smiju tretirati i odgajati drukčije prema redoslijedu rođenja.
Ovo je dosada najveće istraživanje koje je pod povećalo stavilo odnos između redoslijeda rođenja djece i razvoja osobnosti i inteligencije.
Podsjetimo, prvi je u korelaciju ovaj odnos postavio Alfred W. Adler, a to je dovelo do žestoke svađe i rasprave Adlera i Sigmunda Freuda. Adler je kasnije utemeljio novu granu psihologije – individualnu psihologiju, a njegova teorija preživjela je dugo unatoč dokazima koji joj nisu išli u prilog.
Ovo istraživanje potvrdilo je da je riječ o desetljećima staroj zabludi, piše Science Time.