DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA

Koriste li žene muške parfeme?

Unisex parfemi dugo su bili samo u niche tržištu, ali sada njihova popularnost postupno raste...

Iako unisex parfemi još uvijek nisu popularni kao pojedinačni
ženski i muški mirisi, polako počinju obilježavati njihovu
prisutnost na tržištu. Ono što je iznenađujuće, jest da već dugo
nije postojala razlika između muških i ženskih mirisa.

Mirisi za sve

Ljudi su tisućljećima koristili parfeme, ulja i
druge sirovine koje imaju veći ili manji utjecaj na miris
njihovih tijela. Drevni Egipćani koristili su mirise tijekom
vjerskih obreda i poboljšali miris zraka drvenim ekstraktima
tijekom obavljanja rituala. Ostale biljke poput ruže ili paprene
metvice korištene su za proizvodnju medicinskih mirisa i domaćih
lijekova. U tom pogledu, povijest radi puni krug, kao i mnoga
visokovrijedna aromaterapijska parfema ulja koja se također
koriste i danas u modernoj industriji.

Proizvodi koji utječu na miris tijela oduvijek su bili visoko
cijenjeni u svakoj kulturi. S vremenom su se razvili razni
trgovački putevi koji su dopuštali uvoz sastojaka iz mnogih
dijelova svijeta. Kao rezultat toga počeli su se proizvoditi širi
rasponi mirisa. U prošlosti ljudi su često koristili cvijeće i
biljke kako bi stvorili vlastite eliksirne mirise. U to vrijeme,
međutim, nitko nije podijelio mirise u ženske i muške
kategorije.
Povijest podjele mirisa

Kraj 19. stoljeća prvo je pravo razdoblje parfema u povijesti
čovječanstva. To je bila posljedica znatnog razvoja znanja o
organskoj kemiji, zahvaljujući kojima su se na tržištu pojavile
posve novi mirisi. Sintetički sastojci počeli su sve više
mijenjati skupe prirodne parfemske kompozicije. S početkom
moderne parfemske industrije 1920-ih, ljudi su postupno napustili
univerzalne parfeme u korist mirisnih proizvoda namijenjenih
isključivo ženama ili muškarcima. Dokazano je da ništa ne potiče
podsvijest suprotnog spola jačom od spektakularnog parfema. Miris
može prenijeti nešto tajanstveno, privlačnije i manje opipljivo
od bilo kakve šminke ili haljine. Nije čudo da su se mirisi koji
ojačavaju stereotipe o rodnom identitetu pokazali daleko
popularnijima od univerzalnijih kompozicija. Percepcija ženskih i
muških mirisa stoga je strogo kulturna i nije urođena.Popularnost
unisex mirisa

Unisex parfemi dugo su bili samo u niche tržištu, ali sada
njihova popularnost postupno raste. To je prvenstveno zbog veće
svijesti i otvorenosti javnosti u pogledu pitanja rodnog
identiteta i promjena u stereotipnoj percepciji muških i ženskih
atributa kao što je miris. Klasični parfemi za žene su nešto
slabiji od onih za muškarce i imaju više slatkih napomena. Zato
se dugo razmišljalo o tome da muška kozmetika treba biti lišena
cvjetnih mirisa. Tipično, muški parfemi su izražajniji i
snažniji, što mnoge žene vole. Popularnost manje kategoriziranih
mirisa uočili su proizvođači, koji sve više oslobađaju unisex
parfeme na tržište. Kupci ih cijene i više ili manje svjesno
počinju slijediti svoje vlastite sklonosti. Unisex parfemi
postaju sve češći na tržištu.

Uvijek govorim svojim klijentima: birajte onaj miris koji Vam se
sviđa. Zašto muškarac u ovo ljetno razdoblje ne bi nosio lagane
cvjetne mirisne note, a žena mošusno-drvenaste. Bitno je da
uživamo, nije li tako?

Vaš parfumer,

Tomislav Vrbanec
 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije