NOVOST

Škola počinje, a sve će više djece pokazivati simptome ADHD-a. Ovo bi mogao biti uzrok

Istraživanja se većinom oslanjaju na nasljedne ili stečene uzroke ADHD-a, ali studija poznatog autora otkrila je nešto neočekivano...

Svjetski poznati obiteljski terapeut, psiholog i autor brojnih
knjiga o odgoju djece, među kojima je i
bestseller ‘Odgoj dječaka’ (Rising Boys), Steve
Biddulph, u zadnjem dopunjenom izdanju (2018.) kaže kako
nedavna istraživanja upućuju na to da čimbenici poput ‘stresa
doživljenog u roditeljskom domu i roditelj koji ne uspijeva
zadovoljiti potrebedjeteta u najranijoj životnoj
dobi’, mogu imati ključnu ulogu u razvoju ADHD-a.

Po ranijim studijama ADHD, poremećaj koji karakteriziraju
pomanjkanje pozornosti, hiperaktivnost i impulzivnost, ima
biološke i kemijske osnove, odnosno smatralo se da je riječ o
neurološkoj disfunkciji mozga koja može može biti nasljedna ili
stečena, objasnio je Biddulph.

No u novoj verziji knjige ‘Odgoj dječaka’, autor navodi
rezultate novih studija koji upućuju na to da bi
upravo stres tijekom ranog djetinjstva mogao imati
ključnu ulogu u razvoju ADHD-a.

Biddulph kaže da bi neke slučajeve ADHD-a trebalo nazvati
kraticom DDD “Dad Deficit Disorder” te u knjizi
objašnjava kako smatra da je u odgoju muške djece od najranije
dobi iznimno značajna uloga očeva koji bi trebali aktivno
sudjelovati u njihovu životu i poučiti ih samokontroli.

U Velikoj Britaniji svakome dvadesetom dječaku dijagnosticira se
ova vrsta poremećaja, najčešće u dobi između šest i 12 godina. Od
njega boluju i djevojčice, no kod njih je simptome često vrlo
teško zamijetiti.

Za razliku od dječaka koji najčešće postaju problematični,
kod djevojčica se poremećaj manifestira kao izražena
sklonost sanjarenju, kaže liječnica Patricia
Quinn
, suautorica knjige ‘Understanding Girls with
ADHD’.

Simptomi se obično postupno smanjuju tijekom odrastanja, no neke
osobe s istim se problemima suočavaju i u odrasloj dobi. Jedno je
sigurno, tijekom rada s hiperaktivnim djetetom
u školi i kod kuće trebalo bi mu iskazati potporu
(ljubav), empatiju (osjećaje) i iskrenu želju da bude što
uspješnije u životu.

Mnogi stručnjaci smatraju da je besmisleno gubiti vrijeme na
promjenu djetetove osobnosti i poučavati ga da se prilagodi
većini djece kad je to zapravo nemoguće. U konačnici dječaci
s ADHD-om uz dovoljno poticaja i pravilne potpore odraslih kroz
svoje odrastanje mogu postati vrlo uspješni, poduzetni, kreativni
i energični ljudi.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije