Istraživači su promatrali navike potrošnje ljudi kojima je dano piće prije ulaska u trgovački centar što je uključivalo kofein, piće bez kofeina i vodu...
Ako želite uštedjeti novce, trebali biste izbjegavati kofein
prije sljedećeg odlaska u trgovinu jer to može utjecati
jedno na drugo. Tako je barem pokazalo novo istraživanje, u kojem
je zaključeno da ispijanje kave prije odlaska u kupovinu može
potaknuti impulzivnije trošenje. Istraživanje je objavljeno
u Journal of Marketing, a pokazalo je i da to može utjecati i na
vrstu potrošnje, budući da su istraživači otkrili da ljudi koji
vole piti kavu, više novaca ‘bacaju’ na hedonističke stvari poput
luksuznih odmora ili, primjerice, skupih svijeća, piše
Metro.
Istraživači su promatrali navike potrošnje ljudi kojima je dano
piće prije ulaska u trgovački centar što je uključivalo kofein,
piće bez kofeina i vodu. Rezultati su pokazali da je skupina koja
je konzumirala kofein, potrošila znatno više novca i kupila veći
broj artikala, od onih koji su pili piće bez kofeina ili
vodu. Utvrđeno je i da su oni koji nisu pili kavu, novce trošili
na razumnije stvari poput kemijskih olovaka, papira i tinte ili
kuhinjskog pribora.
Ključni zaključak bio je da su istraživači primijetili da kava
čini kupce energičnijima i da je to uzbuđenje učinilo pojedince
svjesnijima zadovoljstva koje mogu dobiti od određenih artikala.
– Kofein, kao snažan stimulans, oslobađa dopamin u
mozgu, što uzbuđuje um i tijelo. To dovodi do višeg
energetskog stanja, što zauzvrat pojačava impulzivnost i
smanjuje samokontrolu. Kao rezultat toga, unos kofeina
dovodi do impulzivnosti pri kupnji u smislu većeg broja kupljenih
artikala i veće potrošnje – objasnio je jedan od
istraživača.