ŠTO VI MISLITE?

Potrošači ili štediše? Istraživanje otkriva tko živi sretniji život

'Više trošenja nije nužno isto što i odgovorno trošenje. Ono što je stvarno važno je razina obzira koju ljudi imaju i utjecaj koje njihove kupnje imaju na njihovu financijsku egzistenciju'.

Nova studija pokazuje da su
potrošači zadovoljniji svojim životom, ali štediše su
mudrije. Anketa provedena među 2000 američkih kupaca pokazala je
da se 56% Amerikanaca smatra ‘potrošačima’ – rasipačima za stvari
koje stvarno žele, dok se 34% identificiralo kao ‘štediše’ koji
neće kupovati sve dok ono što žele ne bude na sniženju ili
postane nužnost. Također, 10% nije tvrdilo da su ni jedna od
vrsta kupaca, prenosi New
York Post
.

Možda nije iznenađujuće, ali otkriveno je da potrošači troše više
novca na nebitne stvari tijekom bilo kojeg tjedna
gotovo dvostruko od onoga što potroše štediše (621 dolar, u
usporedbi s 348 dolara). S druge strane, pokazalo se da štediše
izdvajaju manje od svog ukupnog prihoda za nebitne kupnje od
potrošača (18%, u usporedbi s 22%).

U usporedbi sa štedišama, pokazalo se da su potrošači
zadovoljniji svojim vezama (78% odnosno 63%), poslovnim životom
(78% odnosno 57%) i osobnim životom (77% odnosno 71%).
Zanimljivo, potrošači su također bili zadovoljniji svojim
financijskim životom od štediša (73% odnosno 56%). Ali, štediše
bi mogle imati prednost kada je u pitanju upravljanje novcem –
samo 29% njihovog ukupnog godišnjeg prihoda koristi se za kupnju,
dok potrošači troše do 38% svog prihoda.

Istraživanje koje je naručio Citizens Pay, a proveo OnePoll,
pokazalo je da 59% ‘često’ i ‘uvijek’ razmišlja o financijskom
učinku velikih kupnji prije nego što odluči jesu li vrijedne
kupnje. I unatoč njihovoj sklonosti trošenju, potrošači će
vjerojatnije od prosjeka uzeti u obzir financijski učinak velike
kupnje (61%). Stavke o kojima ljudi najviše razmišljaju i
istražuju su osobna elektronika (59%), vozila (50%) i odmor
(40%). Za 32% potrošača, oprema za fitness ili rekreaciju vrlo je
razmatrana kupnja, dok će 34% štediša vjerojatno napraviti
proračun prije kupnje kućanskih aparata.

Prije velike kupnje ispitanici često razmišljaju o tome
koliko će im kupnja trajati (61%), koliko često će se koristiti
(57%) i hoće li dobiti najbolju cijenu (55%). Troje od 10
razmatra dostupnost financiranja ili mogućnosti plaćanja tijekom
vremena prije velike kupnje. Velike kupnje tada su definirane kao
‘svaka kupnja’ koja u prosjeku premašuje 1762 dolara, a mnoge od
tih kupnji zahtijevaju gotovo 12 sati istraživanja prije. U
prosjeku će ljudi odgoditi svoje velike odluke o kupnji 17 dana
kako bi pričekali i vidjeli hoće li se to naći u prodaji.

‘Na neki način, ima smisla da se ljudi osjećaju sretnijima kada
troše više’, rekla je Christine Roberts, izvršna potpredsjednica
i predsjednica u Citizens Pay, ‘No, više trošenja nije nužno isto
što i odgovorno trošenje. Ono što je stvarno važno je razina
obzira koju ljudi imaju i utjecaj koje njihove kupnje imaju na
njihovu financijsku egzistenciju’.

Rezultati su također otkrili neke univerzalne karakteristike za
sve kupce. Više od trećine (37%) reklo je da planira svoj
proračun na tjednoj bazi, a 9% to radi svakodnevno. Dvoje od
troje od ovih tvrdi da su ‘strogi’ u svojim planovima potrošnje.
Mnogi ispitanici dijele slične osobne financijske ciljeve,
uključujući izradu mirovinskog plana (53%), izgradnju fonda za
hitne slučajeve (52%), izgradnju investicijskog portfelja (47%) i
mogu li si priuštiti dom (41%).

Troje od četiri također je tvrdilo da im je lako uočiti razliku
između stvari koje ‘žele’ i stvari koje im ‘trebaju’. Naravno,
78% se složilo da je zadovoljavajuće kada si mogu priuštiti
oboje. Četiri od 10 (40%) također je navelo da su već planirali
svoj ovogodišnji budžet, izdvajajući prosječno 1792 dolara
za darove. Među onima koji planiraju blagdane unaprijed,
potrošači već planiraju kupiti 13 artikala, u usporedbi s 9
artikala za štediše.

Tri četvrtine (74%) ovih blagdanskih kupaca tvrdilo je da su bili
dobri darivatelji, dok je samo 8% onih koji su priznali da su
bili užasni u tome. Gotovo 4 od 10 (39%) ove godine planiraju
koristiti usluge kupi sada plati kasnije ili usluge plaćanja
preko vremena za kupnju tijekom blagdana. Međutim, 43% je
izjavilo da ne koristi ove usluge više tijekom sezone blagdanske
kupnje u usporedbi s ostatkom godine.

‘Blagdansko vrijeme je najbolje vrijeme za ljude da potroše mnogo
novca odjednom’, nastavila je Roberts, ‘Preporučamo da ljudi sami
sebi osmisle sveobuhvatan proračun i zapitaju se koji čimbenici
zadovoljavaju njihove blagdanske kupnje, bilo za njih same ili za
ljude koje planiraju darovati’.

Glavni čimbenici koji se uzimaju u obzir za velike kupnje:

Koliko će trajati – 61%
Koliko često će se koristiti – 57%
Dobivam li najbolju cijenu/pogodbu – 55%
S kojim jamstvima dolazi – 52%
Za što će se koristiti – 45%
Koliko je to potrebno upravo sada – 32%
Mogućnosti financiranja ili plaćanja tijekom vremena – 30%
Kako će to utjecati na moj proračun – 30%
Hoće li poboljšati moj životni stil/zaradu – 26%
Hoće li poboljšati moje zdravlje – 20%
Koliko često ide u prodaju – 18%

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije