Vijesti / Životni stil

SVE JE POVEZANO

Utječe li Sunce na mikrobiom naših crijeva?

Ilustracija

'Iz moje je studije teško zaključiti koliko je izlaganje Suncu dovoljno za proizvodnju vitamina D u organizmu', kaže autorica studije...

Vitamin D koji dobivamo iz sunčeve svjetlosti ključan za zdravlje. Manjak ovog vitamina povećava rizik za razvoj multiple skleroze i upalne bolesti crijeva. Tim znanstvenika sa Sveučilišta British Columbia u Vancouveru otkrio je da naša crijeva reagiraju na UVB zrake.

Kada su ispitanici koji su patili od manjka vitamina D  bili u tri navrata izloženi UVB zrakama, mikrobiom njihovih crijeva se promijenio, postavši sličniji mikrobiomu ispitanika koji nisu imali deficiti ovog vitamina. Rezultati studije objavljeni su u časopisu Frontiers in Microbiology.

Tijekom istraživanja devet žena uzimalo je vitamin D puna tri mjeseca, a 12 ih nije. Sve su imale svijetlu kožu.

Ispitanice koje su uzimale suplemente imale su dobru razinu vitamina D u krvi,  dok je kod onih koje nisu uzimale (osim kod jedne) zabilježen manjak vitamina D.

Sve su sudionice imale tri seanse izlaganja UVB zrakama nakon čega je kod svih, bez iznimke, zabilježen porast vitamina D.

Zatim su usporedili sastav mikrobioma crijeva svake ispitanice. Otkrivene su značajne promjene u skupini koja je na početku eksperimenta imala manjak vitamina D.

'Prije izlaganja UVB zrakama te su žene imale manje raznolik i uravnotežen mikrobiom crijeva od onih koje su uzimale vitamin D u obliku dodatka prehrani', napominje viši autor studije, profesor Bruce Vallance.

'Otkrili smo da je vitamin D glavni pokretač promjene mikrobioma, objasnila je autorica studije Else Bosman za Medical News Today.

'Poznato je da UVB zrake proizvode vitamin D, a sada počinjemo razumijevati da je taj vitamin važan za održavanje zdravlja crijeva', dodaje.

'Iako su se te činjenice znale pojedinačno, ovo je prva studija koja ih povezuje. Rezultati su bili iznenađujući na način da je snažan učinak vidljiv u roku od tjedan dana', nastavlja Bosman.

Na pitanje koliko vremena treba provesti na suncu kako bismo povećali razinu vitamina D, autorica poziva na oprez.

'Tijekom studije koristili smo specijalizirane UVB žarulje koje ne izazivaju opekline. To je bila terapeutski korištena 'fotokupka' u kliničkim uvjetima', objasnila je.

'Iz moje je studije teško zaključiti koliko je izlaganje Suncu dovoljno za proizvodnju vitamina D', zaključuje autorica studije.

Najgledaniji video