Vijesti / Životni stil

POVRĆE I ZDRAVI DESERTI

U samoizolaciji mnogi kažu da jedu i više nego inače, a stručnjaci otkrivaju kako se ne udebljati

U samoizolaciji mnogi kažu da jedu i više nego inače, a stručnjaci otkrivaju kako se ne udebljati
Ilustracija

Nutricionisti i stručnjaci za prehranu otkrivaju kako da ne nabijete neželjene kilograme tijekom izolacije.

Prejedanje tijekom izolacije uzrokovane koronavirusom već je počelo. Ljudi na društvenim mrežama objavljuju kako s pojeli većinu grickalica koje su kupili za zalihe, jedu iz dosade, a neki i od stresa, prenosi New York Post.

'Ne mogu prestati jesti, to je anksioznost', kaže Siggy Flicker (53) koja je zatvorena u kući od četvrtka. 'I ne mogu prestati odlaziti u kuhinju. Stalno nešto grickam, ne prođe ni po jedan sat da sam bez hrane.' Tijekom vikenda ona i njezina obitelj pojeli su hrpu vrećica čipsa, keksa, mesnih okruglica i brownie kolačića s Oreo keksima i preljevom od čokolade. 'Neću se vagati, previše me strah jer znam da ću nabiti kilograme', govori Siggy između zalogaja.

Nutricionisti kažu kako stres u ovoj situaciji ima smisla i kako je mnogo ljudi zarobljeno na kauču uz hranu. 

'Klijent mi je danas rekao da je pojeo cijeli lonac tjestenine zbog stresa i kako izbjegava posao jer je u kući kaotično sada kada su svi na broju', kaže Kimberly Hershenson, stručnjakinja za poremećaje u prehrani.

'Druga klijentica je pojela cijelu kutiju keksa od čokolade jer je njezina prijateljica odbila njihov susret koji su planirale kako se ne bi izlagala riziku - bilo joj je dosadno i osjećala se usamljeno.'

Hershenson smatra kako se ljudi trenutno prejedaju zbog emotivnih problema. Hrana ih umiruje, ali to je sve privremeno. Samo vam ublaži dosadu.

'Ljudi osjećaju kao da je sve u njihovom životu krenulo krivo, pa koga briga ako još nabijem kilograme?'

Ethan (28) radi od kuće, a kaže kako je dosada glavni okidač za prejedanje. 'Čitam, radim i jedem. Stalno jedem.' kaže ovaj milenijalac i dodaje 'Grickalice su mi dostupne jer sam stalno kod kuće. Inače sam jako motivirana osoba koja je rijetko kod kuće, osim perioda kada spavam.' Ethan se prejeda dostavom, posebno sushijem, a kaže kako se nikako ne može natjerati da trenira kod kuće. 

Tatiana Boncompagni, stručnjakinja za zdravu prehranu kaže kako treba odrediti strukturu jedenja: 'Isplanirajte vrijeme kada ćete jesti, jelo i porciju. Možete koristiti i aplikacije u kojima bilježite što ste sve pojeli kako biste lakše pratili stanje. Jedite povrća koliko god možete. Ako se najedete od njih imat ćete manje mjesta za nezdravu hranu. Čak i ako se počastite nečim nezdravim znat ćete da ste jeli zdravo tijekom dana. Također, to što vas trenutno nitko ne vidi da jedete ne znači da možete jesti kao životinje. Jedite iz tanjura, nikad iz paketa.'

Tatiana preporuča i da pronađete recepte za zdrave deserte. 'Nakon obroka pričekajte 20 minuta i radite nešto drugo kao što je meditacija, gledanje neke serije ili nazovite prijatelje. Nakon 20 minuta znat ćete jeste li još gladni ili ne.'

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!