Vijesti / Životni stil

sve ovisi

Treba li djecu kažnjavati kad su 'zločesta' ili nagrađivati ako budu dobra? Evo što kaže psihologinja

Treba li djecu kažnjavati kad su 'zločesta' ili nagrađivati ako budu dobra? Evo što kaže psihologinja
Ilustracija

Na njen se video nadovezala i psihologinja za djecu i adolescente Lisette Kuijt koja kaže da se za odgojnu strategiju treba odlučiti tek kad nam je jasan uzrok problematičnog ponašanja.

Nedavno je influencerica Shari Jonas objavila video o odgoju koji je brzo postao viralan, u u kojem autorica dijeli i vlastito roditeljsko iskustvo. Ona kaže da se discipliniranje djece provodi na dva načina; negativnim podražajem ili kažnjavanjem, te pozitivnim podražajem ili nagrađivanjem.

I premda i jedan i drugi način, dodaje Jonas, mogu biti učinkoviti, treba znati da ne reagiraju sva djeca isto na kaznu ni na nagradu, pa roditelji trebaju odlučiti što je najbolje za njihovo dijete.

- Moj sin je uvijek bio 'živo' dijete koje je stalno upadalo u nevolje, a što je više pažnje dobivao, bio je sretniji - ispričala je Jonas, no učitelji su ga, kaže, stalno kažnjavali slanjem u kut, premještanjem u drugu klupu, čak i slanjem ravnatelju, a ništa nije pomagalo sve dok ona nije odlučila otići u školu i predložiti im drugačiji pristup, nagrađivanje.

 

- Tada je za dobro ponašanje počeo dobivati zlatne naljepnice, bez ponižavajućih kazni, i potpuno se promijenio - rekla je, a prenosi The Sun

Njen je video među ostalima komentirala i psihologinja za djecu i adolescente Lisette Kuijt koja kaže da se za odgojnu strategiju nagrađivanja ili kažnjavanja treba odlučiti tek kad nam je jasna djetetova motivacija, odnosno uzrok njegovog problematičnog ponašanja... 

- Postoje četiri opće motivacije za negativno ponašanje: traženje pažnje, osjetilno zadovoljstvo, želja za bijegom od ili pristupom prema nekom željenom objektu ili aktivnosti - rekla je Kuijt. Dodala je i da se spomenuto dijete očito ponašalo problematično jer mu se sviđala pažnja kolega iz razredu i učitelja koju bi tada dobio.

Učitelj ga je onda, kaže psihologinja, javnim kažnjavanjem nesvjesno još više nagradio, s još većom pažnjom njega i cijelog razreda, a dijete tada nema razloga prestati s takvim ponašanjem, jer dobiva ono što želi. 

Kuijt kaže i da je Jonas brzo shvatila da, iako ponašanje njezina sina nije prihvatljivo, postoji bolji način za upravljanje njime.

- Što se tiče discipline, dobro se usredotočiti na ponašanje koje želite promijeniti, a ne na samo dijete - rekla je, jer djeca nikad ne planiraju loša ponašanja, no brzo shvate da tako dobiju reakciju i pažnju koja im treba, čak i ako je reakcija negativna...

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video