Vijesti / Životni stil

IMA PUNO VITAMINA I MINERALA

Jedete li kad batat? Dodajte ga na tanjur jer je nutritivno bogat i ima brojne pozitivne učinke na zdravlje

Jedete li kad batat? Dodajte ga na tanjur jer je nutritivno bogat i ima brojne pozitivne učinke na zdravlje
Hrvoje Jelavić/Pixsell

Dobar je za mršavljenje, jača imunitet, a doprinosi i općenitom zdravlju.

Batat zovu još i slatkim krumpirom, ali on je puno više od toga. Iako izgledom nalikuje krumpiru, od njega se po mnogo čemu razlikuje. Batate možemo pronaći u crvenkastoj, narančastoj, bijeloj i žutoj boji, širokog ili duguljastog oblika, od blagog do izrazito slatkastog okusa. Ono što ih čini posebno zdravima su  vitamini, minerali, vlakna i antioksidansi koje sadrže pa razmislite o tome da ih uvrstite u prehranu i jedete češće, piše Mind Body Green. Evo kako sve batat utječe na zdravlje:

Jača imunitet

Batat sadrži značajnu količinu vitamina A, ključan je za održavanje zdrave kože, vida i pravilno funkcioniranje organa, ali i vitamina C koji je ključan za jačanje imunološkog sustava.

Doprinosi općenitom zdravlju

Visok udio vlakana i antioksidansa, koje batat sadrži, značajno je pozitivno za zdravlje crijeva i probavnoga trakta. No, ovo gomoljasto povrće bogato je i kalijem, kalcijem, magnezijem i manganom, mineralima koji štite brojne različite sustave u našem organizmu, od kostiju i mišića do srca i leđne moždine.

Može doprinijeti moždanim funkcijama

Konzumacija ljubičastog batata može doprinijeti moždanim funkcijama. Studije provedene na životinjama pokazale su da antocijanini koje nalazimo u ljubičastom batatu mogu doprinijeti zdravlju mozga, smanjenju upala i sprječavanju štetnog djelovanja slobodnih radikala.

Djeluje protuupalno

Upale koje ne kontroliramo povećavaju rizik od gotovo svake kronične bolesti, uključujući pretilost, dijabetes tipa 2 i srčane bolesti. Prirodni protuupalni spojevi u slatkom krumpiru smanjuju upalu na staničnoj razini.

Dobar je za mršavljenje

Oko 12 posto škrobi u slatkom krumpiru je otporan škrob, tvar slična vlaknima koje tijelo ne može probaviti. Jedno istraživanje pokazalo je da zamjena samo 5,4 posto ukupnog unosa ugljikohidrata otpornim škrobom, rezultira u 20 do 30 posto većem sagorijevanju masti nakon obroka.

Kako pripremiti batat?

Njegova priprema vrlo je jednostavna. Možete ih kuhati, peći, puniti, pržiti ili pariti, a i sve to možete rasti s korom ili bez nje. Možete ih koristiti i kao namirnicu za svoje slatke i slane obroke, i možete ih uključiti u sve obroke u danu, od doručka do deserta.

Najnovije

Reci što misliš!