Varaždin, točnije, dječji vrtić ‘Dječji svijet’ je ovog četvrtka, 3. ožujka, po prvi put domaćin Regionalne smotre projekata iz područja nacionalnih programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo.
– Ovo je četvrta godina održavanja Regionalne smotre, koje se održavaju po sistemu podjela županija. Tako danas ovdje sudjeluju Bjelovarsko-bilogorska, Koprivničko-križevačka, Međimurska i Varaždinska županija. Biti domaćin tako nečeg je s jedne strane velika odgovornost i obaveza, ali i čast. To su projekti iz područja nacionalnih programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo kojima se promovira i ističe odgojna komponenta obrazovanja u dječjim vrtićima – objasnila je Ljubimka Hajdin, ravnateljica vrtića Dječji svijet te nastavila.
– Na smotru je prijavljeno 18 projekata, a prosudbeno stručno vijeće odabralo je 12 od kojih četiri idu dalje na državnu Smotru kao prezentacija onog što se događa na ovom području, na razini predškolskog odgoja. Okupljen je impozantan broj sudionika, više od stotinjak, a predstavljeni će biti projekti s područja očuvanja tradicionalne baštine, projekt o zdravom načinu života, pričama i legendama našeg kraja, projekti vezani uz toleranciju i zajedništvo.
Smotri su nazočili i varaždinski gradonačelnik Goran Habuš te Alen Kišić, zamjenik župana Varaždinske županije.
– Vrtići danas više nisu mjesta u kojima se samo djeca čuvaju, već i odgajaju. Teme poput ljudskih prava su izuzetno važne, a kako kaže poslovica ‘Željezo se kuje dok je vruće’, tako da je bitno najmlađe učiti toleranciji i demokratičnosti – izjavio je Habuš.
– Predškolski odgoj je iznimno bitan, stoga je u našem interesu da kvaliteta boravka i učenja djece u vrtićima, bude bolja. Ovi su projekti pokazatelji kako se u vrtićima kvalitetno radi – istaknuo je Kišić.
Smotre su prilike za učenje i suradnju, smatra Andreja Silić, viša savjetnica za odgoj i obrazovanje u Agenciji za odgoj i obrazovanje.
– Namjera nam je sustavno govoriti o važnosti građanskoga odgoja, ishodima učenja, o tome kako to napraviti životnim i mogućim u dječjim vrtićima. Želimo pojačati kompetenciju odgajatelja jer njihova znanja i sposobnosti direktno utječu na organiziranje obrazovno-odgojnog procesa.