– Zadovoljni smo, ovo nam je prva godina da izlažemo na Špancirfestu i mislim da ćemo uspješno završiti ovo avanturu – kazala nam je Chanine Bošnjak iz Čokoladarnice Chade.
Izgleda da čokolada jednostavno ne može podbaciti, no ipak, neke stvari idu bolje od ostalih.
– Praline su definitivno hit. Malo su skeptični bili Varaždinci, no jako brzo su napustili sumnjičavost – rekla nam je Chanine kroz smijeh.
Veliku ulogu u tome zasigurno igra činjenica da je riječ o ručnom radu, ali i šarenilu okusa.
– Prvo su nestale čokolade s industrijskom konopljom, ali i ostali ‘čudni’ okusi, poput čokolade s paškim sirom ili maslinovim uljem. Možda sljedeće godine napravimo i s kulenom – dodala je Chanine.
Špancir ju je oduševio.
– Nadam se da ćemo biti ovdje i sljedeće godine.
– Predivno je ove godine, ljudi su zainteresirani i sviđa im se naša ponuda – kazala nam je Ivona Gatolin u čijoj ponudi se nalazi velik broj nekonvencionalnih glazbala i inih proizvoda.
Interes za proizvode pokazuju i domaći i strani.
– Stranaca nema previše, no kad oni dođu uglavnom nešto i kupe. Domaći više vole gledati – dodala je kroz smijeh Ivona.
Osim što je oduševljena prolaznicima, oduševljena je i mjestom na kojem je stacionirana.
– Eto tu do mene je Uska ulica i meni je fantastično što se nalazim kraj mladih umjetnika. Uistinu, atmosfera je fenomenalna.
– Kroz dan je stvarno dosadno i nema baš nekog prometa – objasnila nam je situaciju kroz dan Ivana Blažević iz glazbene knjižare Rockmark.
Velik interes prema njihovim proizvodima pokazuju mlađi uzrasti, govori nam, dok stariji nisu baš zainteresirani.
– Najviše prolaze knjige o Balaševiću, Metallici, Doorsima, Pink Floydima, Springsteenu – nabrojila nam je neke od knjiga koje vole špancireri.
Što se samog Špancirfesta tiče, nije previše oduševljena.
– Ovdje sam već petu godinu i izgleda mi kao da je ovogodišnji ulični program najslabiji do sad.
– Od 2008. godine bilježi se pad. A sad, pitanje je postotaka koliki je to pad – rekao nam je Davor Pahić koji izlaže cijelu godinu, a ne samo na Špancirfestu.
Sve u svemu, smatra Pahić, problem leži u gospodarskoj krizi, a iz toga niču i ostali problemi.
– Grad bi trebao ponuditi besplatan prostor kako bi se privuklo što više izlagača. Ovaj način je kontraproduktivan – kazao je i prisjetio se kako je u početku Špancirfesta ideja bila da se štandovi privuku u što većem broju i da im se još daju i dodatne pogodnosti.
Ne samo da se broj izlagača smanjuje, rekao nam je, već pada i broj posjetitelja kao direktna posljedica takve politike.
– Festival uličnih šetača pretvorio se koncertnu i ugostiteljsku djelatnost.