Početak je u 19 sati...
Ove godine i Kino Gaj se pridružuje popratnom
programu Varaždinskih baroknih večeri te će prikazati dva
filma jednog od
najznačajnijih švedskih i svjetskih redatelja svih
vremena Ingmara Bergmana.
Prvi je na redu film ‘Sedmi pečat’, u
petak, 27. rujna, s početkom u 19 sati.
U subotu, 28. rujna, možete pogledati Bergmanov film
‘Jesenja sonata’. Početak je u 19 sati.
Ulaz je besplatan.
Više o filmu ‘Jesenja sonata’
Sredovječna Eva naizgled je zadovoljna žena i supruga pastora
Viktora s kojim živi u jednom norveškom selu. Nakon što se dugih
sedam godina nije vidjela s majkom, glasovitom pijanisticom
Charlotte koja nastupa diljem svijeta, Eva ju pozove u posjet,
nadajući se pomirenju nakon brojnih nesporazuma i sukoba. No u
Evi se praktički čitavog života skupljao bijes prema majci, bijes
koji će unatoč prividnoj pomirljivosti eruptirati ubrzo nakon
Charlotteina dolaska, te će ona majku optužiti da je i nju i
njezinu sestru Helenu iz karijernih i egoističnih razloga
napustila te se posvetila građenju karijere, kćeri ostavljajući
bez majčinske ljubavi i pažnje. Dok kćeri opet pokušavaju
pridobiti majčinu pažnju, u nadi da bi se odavno narušeni odnosi
mogli obnoviti, susret s majkom probudit će niz starih zamjeranja
i neizgovorenih optužbi te razotkriti brojne traume koje razdiru
čitavu obitelj.
Godine 1979. nominirana za Oscara u kategorijama najboljeg
izvornog scenarija i glavne ženske uloge (Ingrid Bergman), te
iste godine ovjenčana Zlatnim globusom za najbolji film s
neengleskog govornog područja, impresivna psihološka
egzistencijalna drama Ingmara Bergmana film je u kojem je
trostruka oskarovka Ingrid Bergman (Plinsko
svjetlo, Začaran, Ozloglašena) ostvarila svoju
posljednju ulogu. Djelo u kojem se Ingmar Bergman još jednom
potvrdio kao majstor portretiranja kompleksnih i nepovratno
zamršenih međuljudskih i obiteljskih odnosa, sam je autor
naknadno pretočio u dramski tekst koji se s velikim uspjehom i
danas izvodi na pozornicama diljem svijeta. Riječ je o tipičnoj
bergmanovskoj intimnoj drami u kojoj se redatelj, s osloncem na
tzv. ´nordijski blues´, pozabavio Strindbergovim temama i
motivima, kreirajući u dobroj mjeri strindbergovski složeno i
intrigantno dramsko tkivo. Dok njegovi likovi preispituju nekad
davno donesene odluke, Bergman ne postavlja pitanje jesu li one
dobre ili loše, nego jesu li ljudi sposobni živjeti s
posljedicama tih odluka, kao i to kakve posljedice pojedinčev
odabir vlastite slobode i slijeđenje vlastita puta ostavlja na
drugim ljudima, osobito onima najbližima.