Ljudi se nerijetko odnose prema biciklu kao prema lopati, ‘ide on, neema se tu sta pokidati’, i onda ga dovedu u stanje da je jadan toliko napaćen da izgleda kao da je prošao kroz minsko polje, preplivao Dravu i još ga kerovi izgrizli 🙂
Što je servis bicikla, što uključuje i koliko sve to košta??
Servis bicikla je ono što Vam garantira sigurnost na cesti prije svega i užitak u vožnji, uključuje apsolutno sve što možete poželjeti, a košta onoliko koliko želite uložiti u svoj bicikl.
No, što je uistinu bitno, krenimo redom:
– Pumpanje guma i podmazivanje lanca je miinimum održavanja bicikla.
– Gume, provjera je li pravilno namještena na felgi, koliko je potrošena i je li ispucala, koliki je tlak..sve ovo Vas čuva od pješačenja kući.
– Provjera rame, vilice i ostatka bicikla na hrđu i ‘crackove’, puknuća, dotezanje i provjera sve i jednog vijka.
– Ležajevi, pogonski, oni u osovinama kotača i glavi upravljača, sve bitniji od bitnijeg, moraju biti čisti i dobro podmazani adekvatnom masti što uvelike produljuje vijek i doprinosi lakoći vožnje.
– Prijenos, rak rana naših biciklista, pravodobna zamjena lanca sprječava trošenje lančanika i štedi Vam brdo love i sramotu kad Vam na usponu pukne lanac pa nedaj Bože zube ostavite na volanu.
– Sajle i bužiri, hrđave sajle i zapečeni bužiri sprječavaju dobar rad kočnica i mjenjača do trenutka kad prestanu raditi uopće.
– Kočnice, V-brake ili disk, čuvaju glavu, stručno podešene imaju ogromnu silu kočenja i jamče kratak zaustavni put.
– Kotači, veselo iskrivljeni, izudarani, podrobljeni i hrđavi, mooraju biti ravni i ne jajasti, nerjetko su uništeni i zbog zanemarivanja kočnica kada se pakna pojede do kraja pa krene žuljati i felgu kotača.
– Mjenjači, ne mašinice, mašinice su za blinkere i pecanje tongue emoticon Mjenjači i ručice mjenjača zahtijevaju podešavanje kako bi precizno i pravovremeno promjenili brzinu. Istezanjem sajli mjenjača ili dislociranjem mjenjača od njegove idealne pozicije dolazi do nepreciznog, otežanog ili bučnog mjenjanja brzina, no na to utječe i ukupno stanje prijenosa, lanca i lančanika.
– Upravljački dio, mora biti utegnut, pravilno i prema Vašim željama podešen po visini i nagibu.
Uglavnom, sve ovo i još puuno toga ulazi u servis ovisno o vrsti bicikla i složenosti mehanizama, no ovo je naajosnovnije. Ne ponašajte se prema biciklu kao prema lopati, ne budite stranac u servisu.
Posjetite Bikebox u Varaždinu, Augusta Cesarca 5 preko policije ili nazovite i najavite svoj dolazak na 042/200 616, www.matis.com.hr