Dok su pogledi ljubitelja automobila bili upereni u Ženevu i novu električnu jurilicu C_Two, Mate Rimac je sa svojim vodećim dioničarom u Aziji zaključio posao karijere. Rimac Automobili i Camel grupa ugovorili su da će do kraja ove godine izgraditi u Kini tvornicu električnih motora i baterija vrijednu milijardu kuna. Rimac kaže da je ovo važan poslovni iskorak za kompaniju, jer će nova tvornica biti usmjerena isključivo na kinesko tržište.
‘Kina nam je važna, jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast’, izjavio je za Poslovni dnevnik Mate Rimac.
Kina, prema udruzi proizvođača vozila CAAM-a, mjesečno proizvodi 2-3 milijuna vozila od čega 5 posto čine e-vozila. U Rimac Automobilima pojašnjavaju da je plan kineske Vlade prijeći u cijelosti na električna vozila. To znači de će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u narednom razdoblju povećati za približno 20 puta. Zasad se, prema podacima CAAM-a, u Kini mjesečno proizvede 110 do 130 tisuća e-vozila, a tvornica motora i baterija, koju grade Rimac i Camel, za početak će imati godišnji kapacitet od 50 tisuća jedinica.
‘Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima te ima već danas u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj’, ističe Rimac. Za Rimca su uvjeti novog posla s Kinezima iznimni. Vjerojatno je ovo u startu najisplativija i najpotentnija hrvatska investicija u Kinu.
Ukupno ulaganje u novu tvornicu teško je 158,2 milijuna dolara, gotovo milijardu kuna. Rimac Automobili u tome sudjeluje s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Ostatak ulaže Camel. Rimac je za to dobio 40 posto udjela u novoj tvornici, koju su nazvali, Zhongke Luo Rui Technology Co. Tvornica će proizvoditi pogonske komponente za e-automobile i autobuse.
U Camel grupi potvrđuju, ciljat će isključivo kinesko tržište. Rimčeva tvornica gradi se u gradu Xiangyangu u centralnoj kineskoj pokrajini Hubei, koja se nalazi na jedinstvenoj poziciji. Udaljenost od nje do tri najvažnije gospodarske točke – Pekinga, Šangaja i Hong Konga – podjednaka je i iznosi tisuću kilometara. Na širem području tog grada živi pet i pol milijuna ljudi. Xiangyang ubrzano radi na izgradnji Grada novih energetskih vozila. To je ondje dovelo tridesetak centara za istraživanje i razvoj u auto-industriji, kao i gotovo 800 većih investicija.
Prema podacima gradske uprave Xiangyanga u posljednjih pet godina na području grada realizirano je investicija u vrijednosti 400 milijardi juana. Preračunato, to je nešto manje od 400 milijardi kuna. Koliko je taj iznos ulaganja velik najbolje ukazuje usporedba s Hrvatskom. Taj jedan, nama manje poznati kineski grad primio je samo u posljednjih pet godina gotovo dvostruko više investicija nego cijela Hrvatska od osnutka do danas.
Zbog takvih skala Rimac naglašava da je glavni fokus na kineskom tržištu na velikim serijama i vrlo konkurentnim cijenama. ‘S druge strane, glavni fokus Rimac Automobila ostaju pogonski i baterijski sustavi visokih performansi i manjih serija za europske premium proizvođače’, kaže Rimac.
Njegov kineski partner, Camel grupa, najveći je proizvođač baterija u Aziji. Camel je potkraj prošle godine u Rimac Automobile uložio 30 milijuna eura, čime je postao drugi najveći dioničar. Nedugo nakon toga Rimac je objavio novi model C_Two, prvi komercijalno dostupan osobni automobil s podrškom za autonomnu vožnju razine 4.
C_Two prodaje se po cijeni od 1,7 milijuna eura, a kako ih Rimac planira prodati 150 jasno je da cilja na prihod veći od četvrt milijarde eura samo od prodaje novog modela. Rezultati za 2017. još nisu poznati, ali godinu prije Rimac je imao prihod od 46,6 milijuna kuna i neto dobit od 1,19 milijuna kuna, piše poslovni.hr.