NAPOKON BRŽE?

ZBOGOM NAPLATNIM POSTAJAMA NA AUTOCESTAMA? ‘Kamere će snimati pločice i naplaćivati s ENC-a’

Predstavljajući izmjene Zakona o cestama naglašeno je kako je cilj osigurati slobodan prolaz gdje su danas naplatne kućice

Državni tajnik Ministarstva prometa Tomislav
Mihotić
 potvrdio je kako će se elektronička naplata
cestarine (ENC) uvesti na području cijele Hrvatske, a intencija
je da taj sustav generalno bude jedinstven za cijelo područje
Europske unije, javlja Hina.

‘ENC-ova u konačnosti neće biti, tj. neće biti naplatnih kućica
na autocesti’, odgovorio je Mihotić na upit Marine Opačak
Bilić
(Klub socijaldemokrata) razmišlja li se o
modernizaciji ENC-a po uzoru na neke zemlje.

Predstavljajući izmjene Zakona o cestama, državni tajnik je
naglasio kako je njihov cilj osigurati slobodan prolaz po svim
mjestima gdje su danas naplatne kućice.

‘To znači da će se vozila registrirati na drugi način, snimanjem
kamere registracije vozila i onda će se s ENC-a novac skidati
automatski, neće biti zastoja, dodatnog zagađenja koje nastaje na
tim lokacijama’, ustvrdio je i dodao kako je, u konačnici, cilj
da se cijela Hrvatska, pa i EU uvežu u takav sustav.

Željko Pavić (Klub socijaldemokrata)
pozdravio je uvođenje ENC-a u cijeloj državi, no zanima ga koji
hardver će se staviti na korištenje korisnicima ENC-a, tko će to
platiti, vlasnik vozila ili država, tko će, s obzirom da imamo
više upravitelja autocesta, platiti uvođenje ENC-a. Mihotić je
kazao kako će se sva ta pitanja detaljno razraditi pravilnicima,
čije je donošenje u nadležnosti resornog ministra. ENC će biti
uveden na cijelo područje države, sredstva će se raspodjeljivati
temeljem registracije vozila koji prolaze određenim dijelom
autoceste i postotno tome upravitelj autoceste dobit će svoj dio,
objasnio je. Sredstva za uvođenje ENC-a, dodao je, osigurana su u
Nacionalnom planu oporavka i otpornosti (NPOO), a riječ je o 500
milijuna kuna.

Hrvoja Zekanovića (Suverenisti) zanimalo je
koliko će državni proračun, odnosno Hrvatske ceste (HC) koštati
to što se financiranje održavanja nerazvrstanih cesta prebacuje
na HC, a pita i što je sa strategijom izgradnje punionica za
električne automobile.

Iznos u proračunima za 2021., 2022. i 2023. je deset milijuna
kuna što se tiče nerazvrstanih cesta i brdsko-planinskih područja
u zimskim uvjetima, odgovorio je Mihotić i protumačio kako će se
pitanje punionica urediti drugim zakonom.

Josipa Borića (HDZ) zanimalo je pokriva li
tih deset milijuna kuna sve troškove lokalne samouprave ili samo
dio.

To nisu apsolutno svi troškovi zimske službe na tim prostorima,
ovo je pomoć koja je došla iz trošarine, preko HC-a i temeljem
kriterija koji će se definirati pravilnikom, istaknuo je državni
tajnik.

Kako piše portal jutarnji.hr/autoklub, izmjenama i dopunama
Zakona o cestama, za koje Vlada predlaže da se donesu po hitnom
postupku, osigurat će se interoperabilnost elektroničkih sustava
za naplatu cestarine na cijeloj cestovnoj mreži EU, te olakšati
prekogranična razmjena podataka o vozilima i njihovim vlasnicima
ili korisnicima za koje se utvrdi neplaćanje bilo koje vrste
cestarine u EU.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije