Ne koristite ono što je zabranjeno, a zašto biste i dolazili u iskušenje, ako vozite po pravilima. Sigurna vožnja je najbolji anti radar i anti laser
Istražili smo postoji li zakonska regulativa koja se odnosi na
prodaju, kupovinu, dopuštenje korištenja ili zabranu korištenja
uređaja u vozilu, koji su namijenjeni detektiranju i ometanju
policijskog radara i lasera, te što na sve to kaže policija.
Smije li se u cestovno motorno vozilo ugraditi uređaj za ometanje
i otkrivanje policijskih radara (‘jammer’), ali da se uređaj
aktivno ne koristiti? Kako uopće policija reagira u situacijama u
kojima se u vozilu detektira takav uređaj te provode li se
posebne operativne akcije?
Sukladno odredbi članka 283. stavak 4. Zakona o sigurnosti
prometa na cestama na hrvatskim prometnicama ne smiju se
koristiti niti ugrađivati u motorno vozilo uređaji ili naprave
koje imaju za cilj ometanje ili otkrivanje uređaja koje koriste
ovlaštene osobe za nadzor prometa na cestama. Ukoliko policijski
službenik nađe na vozilu ili u vozilu takav uređaj ili napravu
naredit će vozaču da ga ukloni, a ukoliko vozač to odbije, uređaj
ili naprava će se ukloniti o trošku vozača. Temeljem odredbe
članka 283. stavak 5. citiranog zakona, novčanom kaznom u iznosu
od 2.000 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno
odredbi stavka 4. ovoga članka. Dakle, niti ugradnja niti
korištenje nisu dopušteni, a policijski službenici su tijekom
2019. godine utvrdili deset citiranih prometnih prekršaja, piše
portal revijahak.hr.
Što se tiče dostupnosti na tržištu, mogućnost uvoza, prodaja i
trgovina tehničkih naprava istovrsnih i sličnih namjena
regulirana je važećim zakonskim propisima koje su u nadležnosti
Ministarstva financija (Carinske uprave), a ne u nadležnosti
policijskih službenika koji samo utvrđuju prekršaj. Postupanje
policijskih službenika prilikom utvrđivanja prekršaja vozača u
vezi s prekoračenjem dopuštenih brzina kretanja vozila u
cestovnome prometu normirano je Zakonom o policiji, Zakonom o
mjeriteljskoj djelatnosti, Zakonom o sigurnosti prometa na
cestama, Pravilnikom o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine
vozila u cestovnome prometu te Pravilnikom o načinu postupanja
policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja
prometom na cestama, a policija se u radu striktno pridržava
uputa proizvođača i uputa Ministarstva financija.
Mjerenje i nadzor brzine kretanja vozila obavljaju samo za to
osposobljene službene osobe koje imaju potrebno teoretsko i
praktično znanje o postavljanju, radu i načinu uporabe svake
pojedine vrste mjerila brzine i pripadnog pribora. Prilikom
edukacije policijski službenici upoznati su i s taktikom i
metodologijom postupanja u slučaju pronalaska na vozilu ili u
vozilu uređaja koji imaju za cilj ometanje ili otkrivanje uređaja
koje koriste ovlaštene osobe za nadzor prometa na cestama. Iz
policije ističu da ne provode izdvojene ciljane operativne akcije
u vezi sankcioniranja navedenog prekršaja već se mjere i
aktivnosti poduzimaju kako u sklopu redovnih aktivnosti tako i
prilikom opsežnih aktivnosti policije u vezi utvrđivanja
prometnih prekršaja nepoštivanja dopuštenih brzina kretanja
vozila.
Od Alana Pelesića, američkog policajca
porijeklom iz naših krajeva, saznajemo da su radar detektori
legalni u 48 od 50 američkih država (zabranjuju ih samo Virginia
i Washington State te Washington DC). U tim državama smatraju da
imate pravo znati kad vas policija prati. Međutim, većina
europskih država je rigorozna i ne dopušta takve uređaje u
automobilima (Njemačka, Francuska, Italija, Austrija…). U
Njemačkoj je kazna 75 eura, uništenje uređaja te četiri negativna
boda. Detektiranje policijskih radara u Hrvatskoj nije dopušteno,
a o ometanju da niti ne govorimo. Uz radar detektore, detektore
presretača (tetra stanice) i laser detektore postoje i anti
laseri odnosno laserski ometači. Sve je to zabranjeno.
Što vam možemo preporučiti? Ne koristite ono što je zabranjeno, a
zašto biste i dolazili u iskušenje, ako vozite po pravilima.
Sigurna vožnja je najbolji anti radar i anti laser.