Servis

DOK NIJE PREKASNO Kada mijenjati akumulator?

Akumulator vašeg vozila otkazao je poslušnost u najgore moguće vrijeme, kad su jutarnje temperature krenule prema ništici. No, nisu prve ovojesenske niže temperature isključivi krivac što automobil ujutro nije dao glasa od sebe

Iako je ustaljeno mišljenje kako niske temperature ‘ubijaju’
akumulator te da su one najveće zlo za akumulatore, ‘kutijama’
bez kojih nema pokretanja motora najviše glavobolje zadaju upravo
ljetni mjeseci te povećane temperature. Upravo je ljeto problem,
kada visoke temperature ‘cijede’ kapacitet akumulatora, a to se u
većini slučajeva tek reflektira tijekom hladnijih mjeseci.
Ustvari, niske temperature zadaju tek zadnji udarac.

Kako se u hladno jutro ne bismo našli u ovakvoj situaciji,
akumulatoru treba posvetiti malo više pažnje. Pod tim mislimo da
prilikom redovitog posjeta servisu trebate tražiti da provjere
stanje akumulatora. Naime, akumulator bi se trebao zamijeniti
novim u trenutku dok još radi, ali mu je kapacitet oslabio, a ne
u trenutku kada više ne pokazuje ni trunke života. Znači, nešto
poput kočionih pločica ili pak guma, koje se mijenjaju kada im je
oslabjela učinkovitost, a ne kada su zbog dotrajalosti
prouzročili dodatne troškove.

Ako automobil ne servisirate u servisu koji ima mogućnost
ispitati stanje i ispravnost akumulatora, provjeriti ga možete i
u svakoj boljoj trgovini rezervnih dijelova. Također, kod mnogih
starijih automobila izmjena akumulatora nije komplicirana pa
vozač to može obaviti sam. Kod kupnje akumulatora, bitno je znati
kakav nam akumulator treba.

Ako je auto opremljen start/stop funkcijom iziskuje ‘bolji’, AGM
akumulator. Treba znati dimenzije koje automobil može prihvatiti,
gdje su raspoređeni + i – polovi te, naravno, kapacitet
akumulatora – 45 Ah, 55 Ah, 74 Ah ili koliko je već propisao
proizvođač vozila. Ako je u pitanju novije vozilo opremljeno
start/stop sustavom i ‘brdom’ elektronike, zamjenu akumulatora
ipak je preporučljivo prepustiti stručnjaku.

No, osim toga, važno je gledati amperažu akumulatora jer možete
imati akumulator od 70 Ah koji ima 630, 650 ili više od 750 A.
Upravo su oni bitni kod pokretanja motora, pa dizelaši iziskuju
veću amperažu, kao i vozila s više potrošača.

Pazite na redoslijed postavljanja kabela
Redoslijed postavljanja kabela za pokretanje pomoću vanjskog
akumulatora vrlo je važan radi izbjegavanja iskrenja.
1. Na pozitivan pol praznog akumulatora najprije pričvrstite
crveni kabel za pokretanje pomoću vanjskog akumulatora.
2. Zatim spojite drugi, slobodni kraj crvenoga kabela s
pozitivnim polom punog akumulatora.
3. Pričvrstite crni kabel na negativan pol akumulatora ispravnog
vozila.
4. Na kraju pričvrstite slobodni kraj crnoga kabela na neki
neobojeni dio u prostoru motora neispravnog vozila, npr. na blok
motora.

Najprije se isključe oba vozila. Svi dodatni potrošači, kao što
su radio, grijanje sjedišta ili grijanje stražnjeg stakla moraju
biti isključeni u oba vozila kako bi motor raspolagao maksimalnom
strujom koja mu je potrebna za hladno pokretanje. Prvo se pali
automobil koji pruža pomoć.

Vozači često kažu da im zamjenski akumulator nije izdržao kao
onaj prvi, originalni, čime bacaju sumnju na kvalitetu zamjenskih
akumulatora. Problem je u tome što nakon 4-5 godina starosti
vozila – u koje je ugrađen novi akumulator – svi ostali sklopovi
više nisu novi, već su istrošeni. Takvi sklopovi više ne rade kao
prvog dana te utječu i na trajnost akumulatora.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije